Vad tror ni....Långt

S

skorpan

Min kisse hade kissat i min skinnförtölj upptäckte jag i går morse, hade ren tvättade sängkläder liggande där så jag slängde allt till tvätt och gick till jobbet.
När jag kommer hem börjar jag skura min förtölj, när jag vänder upp och ner på den ser jag att det är en pöl på parketgolvet :( och att träet under förtöljen är blött.
När jag skurat färdigt och berättar för kissen att om hon gör om det blir hon kattskinn i en fysiksal.
jag tömmer hennes toa och fyller på ny fin sand :)
Sen går sambon och jag ner i källaren, när vi kommer upp går jag in i vardags rummet och ser att min andre skinnförtölj ser ut som om kissen har varit där.
Där hade sambon sina nytvättade kläder som jag vikt och lagt i fin hög. Överst i högen låg en vit kudde.
När jag tittar närmare ser jag att det är väldigt gula små fläckar på kudden sen kollar jag på sambons kläder och dom är blötta och luktar katt kiss.
Men jag tycker att det ser konstigt ut så jag petar lite med fingret i kisset och det känns som olja :confused:
Och det ser jätte konstigt gult ut.
Hon är foder allergisk och kan bara äta en sort men förra veckan var den slut både hos mig och vet. så då fick jag köpa vanligt foder. Men i måndags gick jag över till hennes vanliga, tror ni att det kan vara fodret som gjort att hon fått konstig färg på urinen och konstig kosistens.
När jag tömmde lådan så gick hon dit och kissade, hon kan ju inte kissa så stora mängder två gånger på en halvtimme.
Tacksam om hjälp.....
 
Det låter inte normalt, särskilt inte om hon inte brukar kissa på andra ställen än i sin låda i vanliga fall.
Det kan ju vara foderallergin, hur märkte ni att hon var allergisk från första början?
Jag skulle nog ha kontaktat en veterinär och kollat katteni detta läget.
Hoppas att det löser sej, skickar en "krya på dej kram" till kissan.
 
Hon har kissat två gånger innan i förtöljerna men då hade hon förstoppning som jag själv kunde behandla med parafinolja.
Vi upptäckte hennes allergi med att hon tappade all päls på mage och bakben. Var hos vet på utredning, dom trodde förs det var svamp eller nått. Sen gjorde vi ett allergitest på henne.
Ska ringa vet i morgon. Hon har inga andra symtomer äter, dricker och busar som vanligt.
Kissen tar tacksamt imot en krya på sig kram :bow:
 
är hon kastrerad?isåfall,sök hjälp till henne,det låter som början på urinsten,och jag lovar det blir inte roligt,jag förlorade min kisse nyss pgr av det.
bättre att söka hjälp innan det bryter ut.
om hon inte är kastrerad,så kan det vara infeksjon.eller foderet.oansätt tycker jag du skall kontakta veterinär,det kostar ju inget över en telefon.bor du i västerås kan jag ge dig nr till en bra och lugn,noga klinik.och billig om du måste in med henne
 
glömde säga også,det kan vara protest med att hon kissar andra ställen än i lådan.är det nått nytt rundt henne?
 
Ja hon är kastrerad. Jag trodde att det var mest var han katter som fick urinsten.
Tråkigt med din katt :cry:.
Jag bor i blekinge, men tack för tipset om en bra vet.
Kissen hatar vet, dom vet vem hon är när jag ringer och beställer vacination sprutan. :o
Ingen vill ha henne två gånger. Har papper på att det inte går att vetrenärbesiktia henne. :o :o
Men ska ringa till dom och fråga vad dom tror.
Jag kan inte komma på något nytt som hon kan protesera mot, men hon är ju lite speciell. Hon vaktar sambon och mig när min familj kommer på besök, sover utan för sovrumsdörren ingen får komma in. Går någon av oss på toa ligger hon utanför toa dörren. När dom var här sist bar sambon ner en madrass till källaren kissen satte sig vid ytterdörrn, pappa tänkte bära ner några kuddar, men han fick inte gå ut genom dörren förren sambon kom tillbaka.
Men nu har vi inte haft besök på länge, så det kan ju inte vara dom hon protesterar mot :crazy:
 
nä,det låter inte som protest,och du säger hon är kastrerad...du bör ta henne in till veterinären så fort som möjligt
 
Jag ringde vet i morse och fick en tid på måndag morgon.
Hon spekulerade i om hon kanske fått socker i urinen.
Jag tvättade inte kudden som hon kissade på. Och nu när det torkat känns det så klistrit som sockervadd, typ.
Tänk om det beror på allergi spruterna.
Jag åter kommer med mer när jag varit hos vet.
Tack för alla råd. :bump:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 275
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 692
Senast: kolblakkur
·
Övr. Katt Min kisse kastrerades och öronmärktes i början av förra året. Jag upptäckte nu i år att tatueringen i örat inte syns alls. så jag ringde...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp