Bukefalos 28 år!

vad tror ni om den här sadeln?

Läste inte så noga men på bilden ser det ut som om att det är latex-paneler, dvs ej omstoppningsbar, skulle inte jag köpa om jag kunde låta bli..
Hästar ändrar sej ju och då kan det vara bra att kunna ändra sadeln lite oxå..
 
okej, jo men jag lär ändå få byta en gång till.
min häst är ung och musklar om sig något tjovilt så han kommer förmodligen växa ur den här som han gjort med alla andra sadlar :crazy:.
därför vill jag inte köpa någon dyr (än).

få ser hur jag gör
 
Precis.
Kolla in den här bilden till exempel...såg inte alltför trevlig ut... :smirk:
 
ojdå :crazy:. ska iaf inte köpa den, den steg i pris på auktionen.
jag vill ha en hoppsadel nu :(.
hittar ju ingen begagnad här på buke heller.
förutom hästnet, hästannonser, horselink, vad finns det mer för sidor?
 
Jag hade inte vågat köpa en sadel på postorder! Tänk om den inte passar, vad gör man då?

Vad har du emot syntetsadlar? Jag har själv haft tre olika Griffinsadlar, som alla varit helt underbara att rida i.
Griffinsadlarna är ullstoppade och omstoppningsbara, och har långa garantitider. Dessutom har de relativt bra andrahandsvärde.

Jag hade hellre köpt en bra syntetsadel än en dålig lädersadel!

Immer
 
jag har en griffin nu, en allround, och visst är den jätteskön, men jag vill ha en hoppsadel med mer close contact och att man känner sig närmare hästen.
min är så "tjock" tycker jag, känns som jag sitter uppepå honom bara.
visst är den jätteskön och mjuk, bra kvalitet osv men nu vill jag ha en lädersadel.
letar först och främst efter en bra begagnad hopp här på buke men har inte hittat nån som jag kan köpa. :(

inget ont mot syntetsadlarna, men tycker mer om lädersadlarna.
 

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 567
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jag har märkt att min sadel känns lite "framtung". Jag har ridit med fårskinnspadd hela vintern och då har sadeln legat bra. Nu började...
Svar
9
· Visningar
3 204
Övr. Barn Nu börjar troligen snart dotterns pappa höra av sig, gissar jag. Jag har blivit vän med hans mor, dotterns farmor alltså, och hans ena...
2
Svar
21
· Visningar
4 398
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp