Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag hemma igen, maken är inlagd, när jag åkte visste de inte riktigt vilken avdelning än, men inlagd skulle han bli, det var tydligen rätt fullt överallt så läkaren förvarnade om att han kunde hamna på gynavdelningen över natten. :rofl: Men förhoppningsvis får han komma till "sin" avdelning där personalen har koll på stomi också.

Nu är jag hemma igen, maken är inlagd, när jag åkte visste de inte riktigt vilken avdelning än, men inlagd skulle han bli, det var tydligen rätt fullt överallt så läkaren förvarnade om att han kunde hamna på gynavdelningen över natten. :rofl: Men förhoppningsvis får han komma till "sin" avdelning där personalen har koll på stomi också.
Usch, hur ska det bli när semestern drar igång sen??

Jag sitter i sängen med laptopen i knät och surfar runt. Undrar lite vad det ska bli av mig och mitt liv. Livskris deluxe förstås. Ibland känns det som att jag har världens roligaste liv och ibland känner jag att jag håller på att torka ihop eftersom jag typ aldrig får ligga ens en gång. Vart är världen på väg??

Försöker vakna till liv med kaffe. Sovit kalasdåligt. Snart iväg till hand och plastik för ny bedömning men först stallet och lägga nytt bandage och släppa ut hästar. Jag ligger på gränsen till op, fina hästen likaså. Känns inte vidare stabilt O_o
Och den där unghästen, vad ska jag göra med henne?! :arghh:
Härliga måndag.....

Kom till jobbet härligt motiverad.

Skönt att komma till jobbet där det är överskådligt istället för hemma där det är 29 000 saker som görs samtidigt. Ikväll ska jag kitta om 4 fönster så jag kan måla sen. Fy fasen för all skrapning.
Det tar sån tid och jag börjar bli superstressad över allt vi har att göra och det redan är mitten/slutet på juni :nailbiting::nailbiting::banghead::banghead:

Jag har försovit mig men tror chefen förlåter mig om ha börjar lite senare idag.

För övrigt har jag huvudvärk och öronen känns som om de har lite lock.

Den lediga helgen med bland annat en hel del häst gick fort :). Sitter med morgonkaffet och frukosten och jobbar från 12. Inte helt pigg då kattan har väckt mig flera gånger inatt.....:meh:

Jag har försovit mig men tror chefen förlåter mig om ha börjar lite senare idag.

För övrigt har jag huvudvärk och öronen känns som om de har lite lock.
Det tror jag chefen gör! :D
Huvudvärken kan komma av lite vätskebrist, jag brukar behöva dricka rätt mycket när jag flyger för att hålla vätskebalansen.

Pigga sms av maken, skönt att se men samtidigt vet jag ju att det är så för att han har fått vätska i sig, men tydligen börjar även tabletterna som ska lugna ner tarmarna göra nytta, nu är bara frågan hur många såna han ska ta om dagen, vad händer om han tar för många och vad gör vi då? Och att de lägger upp någon slags plan för sårvården, jag känner mig inte helt trygg med att ha ansvaret för att sår som inte vill läka ihop... :cautious:

Det ska komma ut någon och laga vattenröret som grävdes av igår. När det är så här varmt är det inte roligt att vara utan vatten.

Det tror jag chefen gör! :D
Huvudvärken kan komma av lite vätskebrist, jag brukar behöva dricka rätt mycket när jag flyger för att hålla vätskebalansen.
Jag tror också det är vätskebrist. Det har dessutom varit otroligt varmt. Jag har druckit mycket men kanske inte tillräckligt på flyget och i bilen hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
819
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 021
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 176
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈