Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sköterska tog egna beslut, istället för att bara ta blod satte hen en port direkt och hämtade dropp eftersom hen snabbt insåg att det nog skulle vara svårt att sätta en ny nål för det senare. Nu väntar vi på för att få veta vad som händer här näst, förhoppningsvis blir han inlagd på sin "vanliga" kirurgavdelning.
Bra. Tänkte just det - måtte de lägga in honom så du slipper gå hemma och se honom bli sämre. Man är så maktlös när man själv inte kan göra något.

Varma tankar
/tanten

Sitter hemma och känner mig lite rådlös. Jösses - hur gör man när man inte jobbar?

Ska göra en lista på lagom ansträngande saker som jag ändå ligger efter med. Typ gå igenom garderober och sortera ut sånt jag inte använt på många år. Mangla ikapp i tvätthögen. Kanske till och med städa i sovrummet :rofl:
När man inte har herrar på rummet blir det inte av att hålla fint där.....

Ska träffa min läkare i eftermiddag. Antar att det är nödvändigt eftersom hon sjukskrivit mig en så lång period. Men blotta tanken på att duscha, klä mig i "stadskläder" och köra in till stan känns lätt övermäktig. Antar att jag är ganska slut trots allt...

Haha, mitt huvud är inte inkopplat idag! Jag ringde ett företag om specifikationerna på en sak jag var intresserad av. Pratar med en jättetrevlig man som slår upp varan på deras hemsida... och säger att det står ju under info vad jag undrade över... :rofl: Jag sa att jag kunde ju inte ens skylla på att det är fredag men då tyckte han att det är ju måndag och det är ännu värre :laugh:

Det går framåt, är gipsfri :up:
Strängt tillsagd att ta det lugnt och förbud från att sko häst närmaste veckan, jag som alltid tar det lugnt? :angel:
Fortsatt antibiotikakur, en veckas rehab och ingen belastning förrän till helgen så ska det vara fritt fram att köra på igen nästa vecka :up:

Det går framåt, är gipsfri :up:
Strängt tillsagd att ta det lugnt och förbud från att sko häst närmaste veckan, jag som alltid tar det lugnt? :angel:
Fortsatt antibiotikakur, en veckas rehab och ingen belastning förrän till helgen så ska det vara fritt fram att köra på igen nästa vecka :up:

Lyd doktorn nu, basta! :mad:

;) :D Härligt att det går åt rätt håll :up:

Ta ett glas Samarin, det hjälper bättre än bara vatten om man har vätskebrist. Fråga inte hur jag vet det :angel:
Tyvärr har jag inte det hemma. Och jag känner mig inte särskilt taggad på att åka iväg och köpa det heller. Jag har ingen lust att sätta mig i bilen.

Jag har en bestämd känsla av att detta bara är början på ditt semestrande:D Du har låtit väldigt nöjd:)
Om någon för 6-7 år sedan hade sagt att jag skulle resa utomlands och dessutom flyga på egen hand så hade jag tänkt att "yeah, right...". Det fanns verkligen inte på kartan. Helt omöjligt. Jag klarade nätt och jämt av att gå in i en matbutik på den tiden.

Och nu funderade jag inte så mycket på det. Jag sov också kanonbra före resan så ingen större resfeber. Jag var förvisso stressad över saker jag var tvungen att hinna före resan och sånt jag inte hade koll på före flygningen, men så snart jag hade fått koll var det lugnt. Fast när jag skulle hem och inte hittade mitt pass, då var det nära panik. Men jag hittade det vid en grundlig genomgång av de två väskor där den kunde ligga. Allt frid igen :).

Tyvärr har jag inte det hemma. Och jag känner mig inte särskilt taggad på att åka iväg och köpa det heller. Jag har ingen lust att sätta mig i bilen.

Om någon för 6-7 år sedan hade sagt att jag skulle resa utomlands och dessutom flyga på egen hand så hade jag tänkt att "yeah, right...". Det fanns verkligen inte på kartan. Helt omöjligt. Jag klarade nätt och jämt av att gå in i en matbutik på den tiden.

Och nu funderade jag inte så mycket på det. Jag sov också kanonbra före resan så ingen större resfeber. Jag var förvisso stressad över saker jag var tvungen att hinna före resan och sånt jag inte hade koll på före flygningen, men så snart jag hade fått koll var det lugnt. Fast när jag skulle hem och inte hittade mitt pass, då var det nära panik. Men jag hittade det vid en grundlig genomgång av de två väskor där den kunde ligga. Allt frid igen :).

Kul!
Set måste kännas befriande att ha gjort det! Försök nu hitta en nöjesresa åt dig:)

Om du tror att du har så pass mycket vätskebrist så kan du koka upp vätskersättning hemma, 1 liter vatten, 6 tsk socker och 1 tsk salt, en del säger en halv tsk salt men vid ett tillfälle så kan det vara bättre att ha en hel tsk, speciellt som du antagligen har svettas en hel del! :D Koka upp och låt svalna, smakar inte så himla gott men går att blanda ut med saft om du har det hemma.

Eller som svägerskan föreslog när barnen hade magsjuka, avslagen cola och salta chips, ungefär samma effekt! ;)

Om du tror att du har så pass mycket vätskebrist så kan du koka upp vätskersättning hemma, 1 liter vatten, 6 tsk socker och 1 tsk salt, en del säger en halv tsk salt men vid ett tillfälle så kan det vara bättre att ha en hel tsk, speciellt som du antagligen har svettas en hel del! :D Koka upp och låt svalna, smakar inte så himla gott men går att blanda ut med saft om du har det hemma.

Eller som svägerskan föreslog när barnen hade magsjuka, avslagen cola och salta chips, ungefär samma effekt! ;)
Tack för receptet, så slapp jag googla :). Jag hade tänkte tanken själv.

Jag tror dock inte att vätskebristen är av det svårare slaget. Saft eller liknande finns tyvärr inte hemma, men jag kan väl mosa några vinbär och lägga i.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
820
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 074
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 193
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka