Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
*tillägg*
Jag är bara skamsen över att jag kunnat missa så banala saker som att "arbeta vidare med en problematisering. Varför och för vem är detta ett problem? Det framgår inte" och "skillnaden mellan tidigare forskning och material. Det är ett genomgående problem i arbetet att forskningsresultat från andra redovisas blandat med hennes egna intervjuer och erfarenheter. Vilka begränsningar innebär hennes metod? Hon skriver på ett ställe att hon gjorde tre intervjuer, men bara två redovisas."
Så jag känner mig ganska dum just nu :( både för att jag missat allt detta, och mer, samt att jag trodde att jag, som handledaren sa, lagt fram ett starkt arbete..

Men det är ju inte så konstigt om du litat på att handledaren sagt att denne tycker att du lagt fram ett starkt arbete. Förstår att det känns surt, men jag tycker inte att du ska vara skamsen! Men jag tycker du kanske ska fråga om du har en deadline att förhålla dig till, vore ju dumt att missa för att man antog att det var ganska öppet.

Men det är ju inte så konstigt om du litat på att handledaren sagt att denne tycker att du lagt fram ett starkt arbete. Förstår att det känns surt, men jag tycker inte att du ska vara skamsen! Men jag tycker du kanske ska fråga om du har en deadline att förhålla dig till, vore ju dumt att missa för att man antog att det var ganska öppet.
Vi har fått en PDF med information och där står det bara att man ska göra ändringar och skicka in igen, samt att det tydligt framgått att vi i princip har hur lång tid som helst på oss och noll deadlines så länge uppsatsen varit framme för opponering. :) Det är bara de som missat helt som har en deadline till hösten för att lägga fram en uppsats.

Vi har fått en PDF med information och där står det bara att man ska göra ändringar och skicka in igen, samt att det tydligt framgått att vi i princip har hur lång tid som helst på oss och noll deadlines så länge uppsatsen varit framme för opponering. :) Det är bara de som missat helt som har en deadline till hösten för att lägga fram en uppsats.

Åh, men då var ju allt lugnt! Min oroliga själ hann ta över lite. haha.

A slocknade nästan i bilen hem men fick i sig mat och blev riktigt pigg så det blev ett kvällsdopp hos mormor innan vi gick hem. Nu kollar vi på sommarlov, sen ska vi städa lite innan läggdags. Jag lär förbereda morgondagens packning också. :)

*tillägg*
Jag är bara skamsen över att jag kunnat missa så banala saker som att "arbeta vidare med en problematisering. Varför och för vem är detta ett problem? Det framgår inte" och "skillnaden mellan tidigare forskning och material. Det är ett genomgående problem i arbetet att forskningsresultat från andra redovisas blandat med hennes egna intervjuer och erfarenheter. Vilka begränsningar innebär hennes metod? Hon skriver på ett ställe att hon gjorde tre intervjuer, men bara två redovisas."
Så jag känner mig ganska dum just nu :( både för att jag missat allt detta, och mer, samt att jag trodde att jag, som handledaren sa, lagt fram ett starkt arbete..

Jag lider med dig. Har precis gått igenom en liknande process och det är skittufft. Det är helt ok att deppa ihop en dag eller två. Jag fick ett fyra sidor långt häfte med punkter som behövde ändras, flertalet gick stick i stäv med vad mina handledare sagt. Det som hjälpte mig var att försöka vända besvikelsen till ilska. Inga jättetrevliga känslor någon av dem men ilska har fördelen att den skapar energi. Besvikelse dränerar och gör det hela bara värre. Jag var pissförbannad på mina handledare i två veckor och skrev om halva arbetet i ren ilska. Man är enormt utelämnad till sina handledare som student då vi faktiskt inte är forskarutbildade. Vi kan inte det här! Något många handledare verkar glömma bort.... :meh:

Ta dig över skammen över att inte bli klar "i tid" - de där veckorna/månaderna extra är det ingen som kommer bry sig om i slutändan. Ta tag i de där sista energiresurserna och ta en punkt i taget. Du fixar det! :bump:

Slösurfar lite på Buke. Sen blir det nog dumburken och kvällsfika
Stannar hemma i morgon med tror jag.
Ska till vårdcentralen då och träffa en sjukgymnast. En ny denna gång. Få se om hen kan få i ordning på knäfan...:sneaky:

Gräspollen :arghh::arghh::arghh: Mina ögon håller på att klibba igen fullständigt efter 20 minuters promenad. Hoppas, hoppas att det lägger sig snart.

För jag har iaf alldeles stenhård koll på livet. Var övertygad om att jag skulle vara i Smålandsstenar kl fyra. Det skulle jag inte, skulle varit i Värnamo kl tre. Som tur är har jag preliminärtur så jag skulle bara sitta där för att inte vara hemma med betalt. Jag åkte hem ;)

Nu har jag precis pratat i telefon med Magnus och känner mig lite som en fjortis :love:

Ser på Criminal Minds och svettas ihjäl i värmen :arghh:

Funderar på att ställa en pool i köket och bo där tills sommaren är över :cautious:

Jag lider med dig. Har precis gått igenom en liknande process och det är skittufft. Det är helt ok att deppa ihop en dag eller två. Jag fick ett fyra sidor långt häfte med punkter som behövde ändras, flertalet gick stick i stäv med vad mina handledare sagt. Det som hjälpte mig var att försöka vända besvikelsen till ilska. Inga jättetrevliga känslor någon av dem men ilska har fördelen att den skapar energi. Besvikelse dränerar och gör det hela bara värre. Jag var pissförbannad på mina handledare i två veckor och skrev om halva arbetet i ren ilska. Man är enormt utelämnad till sina handledare som student då vi faktiskt inte är forskarutbildade. Vi kan inte det här! Något många handledare verkar glömma bort.... :meh:

Ta dig över skammen över att inte bli klar "i tid" - de där veckorna/månaderna extra är det ingen som kommer bry sig om i slutändan. Ta tag i de där sista energiresurserna och ta en punkt i taget. Du fixar det! :bump:
Hoppas bara detta inte påverkar mina chanser att komma in på magisterutbildningen (kommer kanske söka till HT-18)..

Precis firat min ständiga chaufför/finansiär/reparatör (även kallad "pappa") på hans 59 års dag!
Förövrigt sjöngs det "Soon you'll be 60 years old" istället för "Ja må du leva"....:laugh:

19366395_1208506399272690_6838385146887809413_n.jpg

Ibland stämmer Yr .Det skulle börja regna kl 19 och det gjorde det .Känner mig lagom sugen att dra ut soptunnan till vägen i ösregnet .Började jobba kl 5 idag och det var tyst och skönt i skogen men förbannat mycket mygg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
820
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 076
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka