Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntat på ett telefonsamtal sen i morse och nu funderar jag starkt på att duscha men då ringer det väl gissar jag?
(inte VC så borde ringa idag :p)

Dom asfalterar våran parkering. Nu vibrerar det i hela huset så jag tror glaset ska trilla ner från bordet :cautious: Glad jag bor högst upp på tredje våningen och inte längst ner, borde ju vara ännu värre där...

Vid lunch var jag nere i stallet och visade de som ska ha hand om min häst på midsommar.
På väg till hagen ser vi att shettisen är på rymmen. Så kutar den lilla dåren in i min hästs hage!
Hon är en mycket illasinnad liten ponni. Hon skulle direkt börja jaga mitt halvblod. Hon är van att alla viker sig. Min är dock sent kastrerad och ranghög. Så när shettisen vänder arslet mot och piper för att han inte backade svarar ju min upp.
Jag vrålade och min häst skuttade iväg. Sen fångades lillskiten in och lämnades i en bättre hage.
Nu får fan gårdsägaren fixa elen i alla hagar.
Min häst hade ju kunnat slå ihjäl ponnyn.

Haft svågern och svägerskan här nästan hela förmiddagen, svågern och maken var in till banken på morgonen, de håller på och flyttar över ägandet av sommarstugan till svågern, och sen hamnade de här hemma dels för att leta efter lite papper men även för att umgås vilket var trevligt. Vi hittade rätt mycket roliga papper när vi letade efter det vi skulle ha, det är bra med kassaskåp där saker har samlats under många många år! :D
Sen har jag hunnit laga/sy om ett par shorts, jag hade lyckats göra hål på dem strax under knät så jag klippte av och sydde upp så det är betydligt kortare nu. :D

Vad fasen, är det sommar eller inte? Jag sitter ute i solen (som är rejält varm) men måste ha tröja på mig på grund av blåsten :arghh: ska Sverige blåsa bort idag?

Jag har varit ute och ridit med granndottern och rörmokaren är klar så nu finns det vatten både i hus och stall :)
Ibland funderar jag dock på hur karlar tänker. Elen slogs ut gång på gång och till slut frågade jag lite försynt om de provat att dra ut sladden till extrapumpen (drar satan med el och har slagit ut alla lysrör i stallet). De såg helt förvirrade ut men drog ut sladden och allt började fungera. Vet inte vad jag ska säga ibland ;)

Jag har varit ute och ridit med granndottern och rörmokaren är klar så nu finns det vatten både i hus och stall :)
Ibland funderar jag dock på hur karlar tänker. Elen slogs ut gång på gång och till slut frågade jag lite försynt om de provat att dra ut sladden till extrapumpen (drar satan med el och har slagit ut alla lysrör i stallet). De såg helt förvirrade ut men drog ut sladden och allt började fungera. Vet inte vad jag ska säga ibland ;)
Karlar :banghead::banghead::nailbiting:

Laddar för att gå ner till växthuset och sätta om de sista plantorna. Kanske vattna lite också. Funderar på vad jag ska äta idag och kommer inte på nått. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
822
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 081
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur