Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på kvinnokliniken förra veckan och det enda dom upptäckte var tjocka slemhinnor. När denna period är slut ska jag börja äta medicin för att få mensen att "hoppa" rätt igen.

Det positiva är att jag trots allt blödande har ett blodvärde på 138 :confused:
Fast det finns ju stop o blöd tabletter,Cyklo någonting att få på recept :idea: Dom är toppen,

Efter jobbet och middagen fastnade jag i soffan och blev sååå himla trött och seg. Men hästar måste vara magiska :p för energin återkom när jag var i stallet och pysslade med henne så det fick bli en ridtur, hon vilade igår. Blev en härlig ridtur längs skogsvägen och häst var väldigt framåt, inte minst när vi galopperade; underbart :love:. Nu sitter jag i soffan nyduschad och dricker te och mumsar på ett par knäckemackor med bredbar leverpastej och saltgurka, mmmm! :d

Senast ändrad:
Jag är ganska duktig på återhämtning. Fast jag tror jag lider av något "duktig kvinna visa nu världen att du är bra på att jobba trots MS-syndrom"

Har även " du arbetar lika bra som en man-syndrom " och " nu jävlar är det min tur att göra karriär-syndrom "

Jag är även duktig på att köra på i 180....det vet jag om. Jag vet även om att jag kroknar av den farten :o

Hur gör du? Vilar du? Eller har du också ett liknande syndrom :rofl:

Det där känner jag igen hos mamma som har MS, hon sliter på för det ska fan inte märkas enligt henne....

Det där känner jag igen hos mamma som har MS, hon sliter på för det ska fan inte märkas enligt henne....

På mig märks det inte att jag har MS. Jag sliter på för att jag kan, orkar, trivs och för att många tror att man inte kan ha ett fungerande arbetsliv med MS och dömer oss på förhand.

Visst alla kan inte ha det och det har jag full förståelse för.

Skönt! Mamma märks det om hon går i mörker, eller märktes när hon gick ska jag säga!. Hon har börjat träna på gym och tränat upp balansen fantastiskt fint, så på så vis är hon rätt förskonad med :). Så hon står också i för att hon lixom du kan, och som sagt inte heller vill bli dömd pga sjukdom som på så sätt tack och lov inte är hindrande :).

På mig märks det inte att jag har MS. Jag sliter på för att jag kan, orkar, trivs och för att många tror att man inte kan ha ett fungerande arbetsliv med MS och dömer oss på förhand.

Visst alla kan inte ha det och det har jag full förståelse för.
Jag har en kompis med ms och han var inte 30 år ens när han blev sjuk och han var riktigt dålig i början men nu märks det inte ens på honom .Han är helt normal dom gånger jag täffar honom det enda som han inte kan det är flyga då hans cert blev indraget och han är egen företagare och jobbar rätt mycket .Det är väl lika med den sjukdomen som med alla andra att vi drabbas olika mycket .Träffade även en tjej på en militäranläggning som var anställd .Hon hade ms men hon fick skov ibland så hon var borta från jobbet men när hon var där så så märktes det inte alls på henne

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
822
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 081
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka