Har precis gjort det! Jäkla djur att föröka sigRing en jägare![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har precis gjort det! Jäkla djur att föröka sigRing en jägare![]()
![]()
Jag hoppas han vet vad han gör!Se för tusan till att suggorna klarar sig annars blir det problem
Ingen vill väl ha dom på sin mark så ett tele samtal till och dom är rökta.Jaha, inte så lätt det här. Griseländena går på fel mark så inget skjutande ikväll![]()
Tur vi är förskonade från dessa djur men dom börjar närma sig hela tiden så det är en tidsfråga innan jag får börja jaga grisIngen vill väl ha dom på sin mark så ett tele samtal till och dom är rökta.
Vi har inte haft så många men i år verkar det finnas fler,här är det ingen som tar hänsyn till vems mark dom går på,dom skjuts av den som ser dom. (ja om dom har licens vill säga)Tur vi är förskonade från dessa djur men dom börjar närma sig hela tiden så det är en tidsfråga innan jag får börja jaga gris
Blir att göra upp en plan. Höra med markägare och sen kan jag ha uppsikt och höra av mig till jägaren. Han bor strax intill så det tar inte lång tid att ta sig hit. Det är en sketen liten trekant intill skogsbrynet de går loss på. Just den tillhör någon annan än de stora gärdena mellan mig och skogen. Suck!Ingen vill väl ha dom på sin mark så ett tele samtal till och dom är rökta.
Ogilla på det! De har demolerat stora delar av de skogsdungar som finns här mellan gärdena. Förökar sig fortare än de skjuts av.Tur vi är förskonade från dessa djur men dom börjar närma sig hela tiden så det är en tidsfråga innan jag får börja jaga gris
Bra system! Här verkar det vara lite mer kinkigt!Vi har inte haft så många men i år verkar det finnas fler,här är det ingen som tar hänsyn till vems mark dom går på,dom skjuts av den som ser dom. (ja om dom har licens vill säga)
I skötselområdet här så jagar alla som har jakträttsbevis dvs markägare eller arrendatorer och det innefattar även nere i byn då vi vid bildande ville ha det ända till älven då det jagas fågel bäver och räv brukar även sitta på min åker och jaga älg på efterjakten då dom springer nere i byn och även enklare för eftesök .Vi har drygt 20 000ha att jaga på samma kortVi har inte haft så många men i år verkar det finnas fler,här är det ingen som tar hänsyn till vems mark dom går på,dom skjuts av den som ser dom. (ja om dom har licens vill säga)
Vet hur dom bär sig åt .Var till vällinge på befälsutbildning på en herrgård där och på kvällen var gräsmattan fin utanför huvudbyggnaden men så när vi skulle på uppställning nästa morgon var jag tvungen att gnugga ögonen flera gånger då dom svinen hade vänt upp och ner på precis hela gräsmattan trodde knappt mina ögon .Såg ut som någon farit fram med en jordfräsOgilla på det! De har demolerat stora delar av de skogsdungar som finns här mellan gärdena. Förökar sig fortare än de skjuts av.
Ja, men precis så! Jag har också sett vad de hinner på en natt. Fy fan för att få in dem i trädgården. Sicket jobb det skulle bli att återställa!Vet hur dom bär sig åt .Var till vällinge på befälsutbildning på en herrgård där och på kvällen var gräsmattan fin utanför huvudbyggnaden men så när vi skulle på uppställning nästa morgon var jag tvungen att gnugga ögonen flera gånger då dom svinen hade vänt upp och ner på precis hela gräsmattan trodde knappt mina ögon .Såg ut som någon farit fram med en jordfräs
Trädgårdsland,gödslat,vänt o klart för sådd på en nattJa, men precis så! Jag har också sett vad de hinner på en natt. Fy fan för att få in dem i trädgården. Sicket jobb det skulle bli att återställa!![]()
Ja, eller hurTrädgårdsland,gödslat,vänt o klart för sådd på en natt