Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker packa för en weekend på Färöarna. Inser att det där med att kunna packa är väldigt beroende på vilken typ av resa det är. Jag är fenomenal på att packa för normala turistresor och backpacking turer. Gör det samma morgon och klarar mig i veckor i min 20 liters ryggsäck. Nu ska jag och mamma ut och vandra i ett par dagar och plötsligt river jag ut halva garderoben för att "det kan ju behövas" :banghead:

Ingen vill väl ha dom på sin mark så ett tele samtal till och dom är rökta.
Blir att göra upp en plan. Höra med markägare och sen kan jag ha uppsikt och höra av mig till jägaren. Han bor strax intill så det tar inte lång tid att ta sig hit. Det är en sketen liten trekant intill skogsbrynet de går loss på. Just den tillhör någon annan än de stora gärdena mellan mig och skogen. Suck!

Vi har inte haft så många men i år verkar det finnas fler,här är det ingen som tar hänsyn till vems mark dom går på,dom skjuts av den som ser dom. (ja om dom har licens vill säga)
I skötselområdet här så jagar alla som har jakträttsbevis dvs markägare eller arrendatorer och det innefattar även nere i byn då vi vid bildande ville ha det ända till älven då det jagas fågel bäver och räv brukar även sitta på min åker och jaga älg på efterjakten då dom springer nere i byn och även enklare för eftesök .Vi har drygt 20 000ha att jaga på samma kort

Ogilla på det! De har demolerat stora delar av de skogsdungar som finns här mellan gärdena. Förökar sig fortare än de skjuts av.
Vet hur dom bär sig åt .Var till vällinge på befälsutbildning på en herrgård där och på kvällen var gräsmattan fin utanför huvudbyggnaden men så när vi skulle på uppställning nästa morgon var jag tvungen att gnugga ögonen flera gånger då dom svinen hade vänt upp och ner på precis hela gräsmattan trodde knappt mina ögon .Såg ut som någon farit fram med en jordfräs

Vet hur dom bär sig åt .Var till vällinge på befälsutbildning på en herrgård där och på kvällen var gräsmattan fin utanför huvudbyggnaden men så när vi skulle på uppställning nästa morgon var jag tvungen att gnugga ögonen flera gånger då dom svinen hade vänt upp och ner på precis hela gräsmattan trodde knappt mina ögon .Såg ut som någon farit fram med en jordfräs
Ja, men precis så! Jag har också sett vad de hinner på en natt. Fy fan för att få in dem i trädgården. Sicket jobb det skulle bli att återställa! :arghh:

Dricker Oboy och kollar på Mord och inga visor. Hälsar på föräldrarna, Pappa sover, mamma jobbar till 2. Får se om jag är vaken tills desd

Äntligen dags att sova. Jobbat 7-13, hemma vid 14, iväg igen 15.45 och jobba till 16.20, hämta I på stationen, åka till huset jag hade påbörjat byggstäd av tidigare för nån vecka sen, städa 17-21, köpa mat på donken, köra hem I, svänga förbi vid brorsan och starta en maskin med smutsiga moppar, sen hem och duscha... :wtf:
nästa veckas semester är välbehövlig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
822
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 081
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka