Vad tycker ni om citronellaspray halsband.

marytwice

Trådstartare
Som rubriken lyder.

Bakgrund:
Vår hund äter andras hundbajs.
*Vi har tränat att fya, säga "släpp" vilket bara resulterar i att han kniper igen käften en stund innan han stress-sväljer det.
* Vi har provat skvallerträning och det fungerar endast som bajset inte är gott:crazy: han är kräsen... Då spottar han tom ut på komandot "släpp".

Det gå nu mer att oftast lyckas med en promenad utan bajsätning om han går i väldigt kort koppel men inte ens det är säkert - ibland undrar jag om han har snabel så som han suger in det.:mad:

Jag har sett ett program med Victoria Stillwell där hon använde sig av ett fjärrstyrt citronellahalsband på en hund som åt bajs. Har även surfat runt lite på nätet (amerikanska sidor)och läst lite recentioner och läst en hel del positivt om dem. Fast på samma sidor kan man hitta positiva komentarer till el-halsband så jag är fundersam.

Att det dessutom är väldig få som säljer dessa halsband i sverige gör mig också osäker.

Så om det är någon som har erfarenhet eller bara har tankar så skriv ner dem.

Tack på förhand
/M

Sv: Vad tycker ni om citronellaspray halsband.

Har använt det i samband med anti-jaktträning med min hund.
Fick hjälp av en duktig instruktör och det har fungerat jättebra.

Jag hade misslyckats i uppfostran av min hund (eller misslyckats är väl fel ord, men jag kunde lyckats bättre i vissa lägen om vi säger så). Hon nonchalerade mig så fort det var något spännande spår ute. Hjälpte inte vad jag än gjorde.
Med hjälp av halsband och framför allt en duktig instruktör har jag numera en väldigt duktig hund som fungerar bra i allmäna situationer och går lös dagligen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka