Vad var det som hände??

Kalaspinglan

Trådstartare
Min söta lilla gulla valp som brukade ligga och sova på min mage i soffan eller ligga i min famn tar helt plötsligt upp HELA soffan när han sträcker ut sig. Och 25 kg på magen, nja.. då går det ju knappt att andas. Jiiiiises, det var ju bara 2,5 månad sedan han vägde 8 kg. :confused:

Efter en behandling av naprapaten är jag rätt mör idag och gick och la mig med täcke och kudde i soffan framför teven så husse som jobbat i natt skulle få sova ifred.. och vår lilla Ridgeback-bebis tassade förståss efter och hoppade upp i soffan och har nu i princip tagit över hela soffan samt mina ben som snart är helt bortdomnade. Det är ganska gulligt att han faktiskt alltid vill ligga på/mot oss, men det var gulligare när han vägde 8 kg. :confused: .. :love: :love:

Så kan jag också passa på att berätta om hans skådespelartalanger. Han får inte sova i sängen, men ibland måste han ju testa.. Precis när han landar i sängen så "låtsas han sova" och blir 100 kg tung. Han är så rolig, han bara blir en stor klump och inte ens frolic eller prickig korv fungerar för att väcka honom. Än så länge orkar jag slänga ner honom från sängen, men tänk när han väger 40 kg..

Nog blajjskrivande för idag, åter till tentan!
Peace!
 
Sv: Vad var det som hände??

:rofl:

25 kg, vilken lätt match.

Kom igen när han väger runt 40 kg som min valp gör. :D

Atlaz lägger sig precis som du beskriver och låtsas sova, trycker ner sig riktigt ordentligt och jag rubbar honom inte i första taget.. :cool:
 
Sv: Vad var det som hände??

Håller med! :cool: Kom igen när vovven slänger sig i knät/på magen när de väger 40 kg. :angel:

/GaurdianAngel med 40 kg + 30 kg hund i knät. Som även vars hundar när de gäller mat talar om att de som är SÅÅ stora borde få MYCKET mat i skålen. Och när de sedan ligger över mig i soffan talar om att det kan inte vara SÅ jobbigt att ha SMÅ gulliga hundar i knät.
 
Sv: Vad var det som hände??

Tack, det räcker med nästan 30 kg musklad labbe (inte fet trots sin vikt, muskler!) som låtsas sova i sängen. Sover djuuupt och hör inte. Kan tom. börja småsnarka för att visa hur djupt hon sover.
Sen när man knuffat och ber henne flytta på sig reser hon sig upp (mycket motvilligt), suckar djupt och ramlar ihop och sover 2 dm längre ner på sängen :angel: .
Då har man liksom gett upp och krypit ner under täcket så gott det går :D .
 
Sv: Vad var det som hände??

Haha, Selma brukar också låtsas sova. Hon börjar snarka höögt så man inte ska förstå att hon är vaken. :D

Förstår han att han har vuxit då, så han är lite försiktig och lägger sig fint? Eller kastar han sig på dig som om han fortfarande väger 8 kg? :p
 
Sv: Vad var det som hände??

Min valp tror då fortfarande att han är en liten liten skit valp som kan sitta i knä och kasta sig i famnen.

Han har redan vält omkull mig en gång :devil:
 
Sv: Vad var det som hände??

Ha, ha, :D :D :D samma här. Tiden och kilona går fort.

Bröt fotleden och skuttar runt på kryckor och vår "lille" unghund tror fortfarande
han är en liten knatting. Var t.o.m. tvungen att låna en rullator så jag kunde stå
stadigare när jag hoppade runt på ett ben här hemma.

Ingen bra kombination att balansera runt på kryckor då hunden fortfarande
tror han är 4 dm lång och väger 8,5 kg när han vänder och svänger....

Mestur6vnarbild1.jpg


....när han är så här lång och väger 60 kg ;)

Klicka på bilden för att se den större.
 
Sv: Vad var det som hände??

Dålig planering vill jag säga :D ;)
Man köper helt enkelt en ras som håller sig hyffsat lätt. Som mina tex som väger ca 16-18 kg som vuxna, precis lagom :)

Grana som fortfarande myser med en valp på magen :love:
 
Sv: Vad var det som hände??

Min lilla har ökat från 800 gram till 1,8 kg på kort tid. Det är också ganska mycket, räknat i % alltså ;)
 
Sv: Vad var det som hände??

cassina skrev:
Min lilla har ökat från 800 gram till 1,8 kg på kort tid. Det är också ganska mycket, räknat i % alltså ;)

En sån liten skit kan man ju ha liggandes på magen utan att den märks ;) :)
 
Sv: Vad var det som hände??

Jag håller med - vad var det som hände? :eek: :confused:
Jag pratar fortfarande som om Boris är valp. När någon frågar hur gammal han är brukar jag svara "åhh han är bara ett... nej vänta nu TVÅ och ett halvt... snart TRE år..!!!" :eek:

Nu är han plötsligt (nåja, någorlunda) vuxen (åtminstone fysiskt) och det gör riktigt ont när han med sina 58 kilo störtlandar i knät när man sitter i soffan. När det gäller sängen (som är totalförbjuden) smyger han ibland upp mitt i natten och kör stilen "åh-vad-jag-mår-skönt-zzzzz" vilket resulterar i att man med våld får knuffa ner honom på golvet.*pust* :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 749
Senast: BobberiBoo
·
Övr. Katt Nu är jag lycklig igen, efter 5 veckors gråtande och sörjande efter min älskade Zizzo. Igår kväll kom han äntligen hem, jag har...
Svar
14
· Visningar
1 994
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Vår familj har sorg. Vår älskade lilla halta vildkatt har gått över regnbågsbron. :cry: Jag vet inte hur många som minns honom, skrev en...
Svar
7
· Visningar
1 386
Senast: Prosit
·
Hundhälsa Sitter här plötsligt med en KNÄhund :p:love: och funderar på vad en kastrering egentligen kan ändra på, och hur fort?? Kastrerade...
Svar
15
· Visningar
4 714
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp