Vad vet ni om Wall Street Banker?

Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Nej men Baltic Speed, som har lämnat Speedy somolli som kan lämna en del "idioter" ...Speedy Tomali E:Speedy Somolli har ju lämnat bl a Anton Komet...och anton var i stil med WSB...men han hade inte stelopererade öron :angel:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

KL

:D Det kryllar ju av såna typer i travsporten.....Hästar, menar jag :angel:
Jag har lite svårt o tro att "Walle" är verkligen en sådan med sitt sjujäkla humör NÄR man sett dessa bilder......Som Martha sa...Stelopererade öronen....Han är verkligen lurig, den "lille" Walle :angel:

Han är nog väldigt trygg i sig själv, vill väl härska o är hård i psyket.
Javisst, ja...Nu såg jag att han har Nevele Pride, Hickory Pride och Hoot Mon i stammen! :eek: Mysig stam ;)
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*kl*

Lite allmän info

WSB,ja han är farlig.Mest farlig på så sätt att han ser så himla snäll ut,det var några dagar då jag stog utanför boxen och tänkte,äh..Inte kan väl han..Nog kan jag väl gå in å borsta av han i allafall,det tycker ju alla hästar om..
Men,det finns ju en anledning till att det finns en munkorg och ledstänger till honom och att boxdörren "låses" med kedja+karbinhake,och om jag fattade det rätt,så är det för att han beter sig som om människan är en konkurrent.Han kan uppföra sig bra och vara snäll,men man får ingen föraning om när det "smäller" så det kanske funkar 14 gånger,men den 15'e är det "kört".
Han tävlades även med munkorgen på för han sög kuskarna annars..
Han är nu 19 år gammal och importerades till Sverige -99,de 3 första säsongerna var han fulltecknad,därefter har det varit blandat med antal ston.
Han har varit i Polen över vintern tror jag det var,och är nu i Ungern för denna säsong.

Om han skadat ngn?
Ja,nån sitter i rullstol,nån saknar några fingrar,nån underarm har gått åt osv osv om det stämmer med det som sagts under perioden han var hos oss.

Jag har svårt å inte tycka synd om honom,en så vacker individ,otroligt snälla ögon,hummar lite gulligt när man pratar med honom,och gillade att bli kliad på näsvingen..
Och då var det väldigt svårt å tro på allt som sades om honom.. Och väldigt lätt å bli dumdristig..
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Nä men det är synd....synd att en häst blir så att man knappt kan gå i närheten av honom, inte ens han kan ju mår bra tycker man

jag kan ärligt säga att det gick inte en dag som jag nästan hoppades att nått hemskt skulle hända så att han kunde få avsluta sitt liv och slippa ifrån allt kuskande hitan och ditan..<ni får ursäkta,men ja..Jag gjorde faktiskt det..:o
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

När jag läser det du skrivit om WSB sätt att vara så ser jag alla ungar vi haft.
Alla hade gott självförtroende.
Men en var speciellt utmärkande.
Och han var lite som det passade för dagen. Snäll, snygg, ville gärna bli kliad.
Bara för att nästa sekund hugga eller slå som en reptil.
Han var riktigt läskig.

Minns också mycket väl att Martha stod och kliade på honom.
Hade nästan hjärtstillestånd då han bara 14 dagar inna hade sparkat ut en ur boxen så att hon flög flera meter.
Därefter vände han snabbt för att även hugga.
Och denne var som sagt sådan redan från start. Dag 1. Slickade öron.

Pappa upp i dagen

cash.jpg


Försökte att ge sig på ledarvallaken :o
vemerdudo.jpg


Små ganska ljusa ögon (han som tittar upp)
vemerdu.jpg


AM
 
Senast ändrad:
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Han är en häst som verkligen klivit in i mitt hjärta och jag tänker ofta på honom..Låter lite löjligt 14's-aktigt,men man blir väldigt berörd av den hästen på nått sätt..
Jag hoppas att jag en dag får höra att han fått hamna på ett ställe där han får bli kvar resten av sitt liv eller att han får somna in,en häst som WSB är också värd att få ett bra avslut..
Man kan faktiskt inte låta bli att tycka om honom,så enkelt är det..:love:

(främsta sättet han hade,var att han slog omkll de som hanterade honom,genom att suga tag i knävecken på folk,när han väl fick omkull folk så gick han på den som låg precis som om det var en konkurrerande hingst)
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag kan igentligen hålla med dig då jag tycker själv att det är oerhört tragiskt att vissa hästindivider blir så extrema p.g.a. aveln.

Samtidigt är det också lite otäckt att veta att många av hans avkommor kommer att finnas bland småtöser som ska ha en första ridhäst..
Ännu värre om dom har ett sto som dom sen betäcker..med gud vet vad..:eek:

AM
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Haha, du är allt en luring du....Gå ut o klappa på LillKungen nu istället, han vill ha morot :love:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag kan igentligen hålla med dig då jag tycker själv att det är oerhört tragiskt att vissa hästindivider blir så extrema p.g.a. aveln.

Samtidigt är det också lite otäckt att veta att många av hans avkommor kommer att finnas bland småtöser som ska ha en första ridhäst..
Ännu värre om dom har ett sto som dom sen betäcker..med gud vet vad..:eek:

AM

Ryser av tanken....Men om jag ska vara ärlig,om det nu ska hända så hoppas jag att dom lärt sig en läxa :smirk: Alltså, dom som skaffar sig en travare som första häst med såna hästar som WSB-barn.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag funderade lite....Det finns ju många hingstar med ganska likadana beteenden. Aggressiva? Markerar revir? Ser oss som "konkurrenter"?

Tycker att det är synd om dom att dom är som de är.
Blev nästan ihjälslagen av en unghäst, Mr Cool - son till Mr Spender -.
Han sas va som sin far, fast jag tyckte att far Spender var helt OK.
Mr Cool måste man ha ögonen i nacken helatiden. Nu minns jag inte hur det ser ut längre bak i stammen på honom. Möjligtvis Nevele Pride, jag vet inte.
Mr Cool var bara 2 år o redan galen. Fast jag gillade honom trots det.
Avlivad numera, vet inte riktigt varför.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Samtidigt är det också lite otäckt att veta att många av hans avkommor kommer att finnas bland småtöser som ska ha en första ridhäst..
Ännu värre om dom har ett sto som dom sen betäcker..med gud vet vad..:eek:

AM


*ryser*
Ja det kan ju bli en riktig såpa..Jag tror att det många gånger är rosa skimmer runt travarna för at tde ofta är mkt välhanterade och det gör alla såååå snälla,man missar att det finns en hel del vassa tävlingsindivider i stammarna som i raka led är avlade för att tävla..Inte för å vara kelgris i ett hemmastall på gården..

Jag har också haft travare för ett gäng år sen,gick sen in på hbl'en men har helt "sadlat" om och håller på med Tinker/IC,däremot nu när jag är mkt uppe på stuteriet så skanar jag faktiskt en hel del utav travarna också..Så pass så att jag sitter å kollar i deras hingstkataloger,hjälper till å mocka på helgerna,behjälplig vid frysmärkning osv osv..
Precis som om jag inte hade nog med 7 egna kusar.. :o
Jag trivs ju trots allt bland dessa männsikor,de är kunniga och härligt diskussionsbenägna.. Denna helg har ägnats åt,förutom den sedvanliga mockningen osv till långa diskussioner ang. The X-Factor.. ;)
Ett väldigt intressant ämne som jag var helt nollställd på,men T. råkade hitta sin bok om det när vi satt å drack kaffe.. :D
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Det värsta är väl att "ridisar" ska rädda den "stackars misshandlade travaren som alla varit dumma mot" ...och tror att kärlek hjälper dessa hästarna...Att dom inte förstår att det är genetiskt och därmed också farligt
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Mr Spender var ingen Duvunge..inte hans far heller, Big Spender har lämnat mer än EN idiot :angel:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Det värsta är väl att "ridisar" ska rädda den "stackars misshandlade travaren som alla varit dumma mot" ...och tror att kärlek hjälper dessa hästarna...Att dom inte förstår att det är genetiskt och därmed också farligt

Klockrent!
Näst intill så uttryckte sig en hästägare på stuteriet å då retades jag lite med honom å sa att han får minnsann inte glömma att jag är en ridis..:D
Fast hans kommentar var,må så vara,men du är fostrad på travet.. :rofl:


(å i år kanske jag ska med på elitauktionen,för det är två åringar som ska dit..:D ,jag har aldrig vart där så vi får väl se..)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Ryser av tanken....Men om jag ska vara ärlig,om det nu ska hända så hoppas jag att dom lärt sig en läxa :smirk: Alltså, dom som skaffar sig en travare som första häst med såna hästar som WSB-barn.

Kruxet är ju att de som köper travarna som första ridhäst oftast är hiskeligt okunniga =/ Där skulle ju de soms äljer travarna när de går av banan kunna göra en insats, men så var vi tillbaka på pengar. Det kostar multum att ha en travare i träning, och när de inte springer är det helt enkelt inte försvarbart och för ofta (inte alltid!) ärprion att de ska avyttras. Och för de där okunniga köparna glimrar den billiga prislappen väldigt lockande..

Återkopplar lite till tråden om det är hemskt eller ej att slakta 'friska' hästar som pågår på hästvård...
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*knapprån*
Okej, WSB är säkerligen ingen man kelar med i farstun, men personerna på bilderna ser ju inte sådär lastgamla ut. Kan de vara lite överförsiktiga, ovana vid att hantera hingstar?

Det har ju framgått med all tydlighet att det inte var någon engångsföreteelse att WSB hanterades så där i tråden.

Jag har fått de här bilderna av en kompis som varit och besökt stuteriet han stod på och fått OK att lägga ut dem. Men det finns nog inte så mycket mera att tillägga? :eek:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Kruxet är ju att de som köper travarna som första ridhäst oftast är hiskeligt okunniga =/ Där skulle ju de soms äljer travarna när de går av banan kunna göra en insats, men så var vi tillbaka på pengar. Det kostar multum att ha en travare i träning, och när de inte springer är det helt enkelt inte försvarbart och för ofta (inte alltid!) ärprion att de ska avyttras. Och för de där okunniga köparna glimrar den billiga prislappen väldigt lockande..

Återkopplar lite till tråden om det är hemskt eller ej att slakta 'friska' hästar som pågår på hästvård...

Visst kan en "avdankad" travare bli världens goaste ridhäst, om den har sålts till Rätt person. Och där har vi Travidioter ett stort ansvar att bestämma Om hästen ska säljas och i så fall till Vem... Kanske är det ibland humanare att skicka den till slakt både för djurets och de ev. köparnas bästa
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 408
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 864
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 193
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp