Vad vet ni om Wall Street Banker?

Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Mr Spender var ingen Duvunge..inte hans far heller, Big Spender har lämnat mer än EN idiot :angel:

Ska jag vara ärlig så var Mr Cool värre än sin far :crazy: Men farsan kanske lugnade ner sig ju äldre han blev?? Hörde endel historier om honom när han var unghäst.

Men WSB är mycket värre än Mr Spender, verkar det som eftersom han behövde knappt gå med munkorgen. Men med kedjan,då. Ögonen i nacken på han helatiden.....Tycker inte att han var så farlig o hantera. Snäll att borsta o så. Lättkörd. Revirmarkerad, helt enkelt.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Visst kan en "avdankad" travare bli världens goaste ridhäst, om den har sålts till Rätt person. Och där har vi Travidioter ett stort ansvar att bestämma Om hästen ska säljas och i så fall till Vem... Kanske är det ibland humanare att skicka den till slakt både för djurets och de ev. köparnas bästa

Instämmer helt!!! :bow: :bow: Vi har ansvar för våra travare efter deras karriärer. Slakt eller låta dem gå till folk som man känner.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

WSB vill jag inte hitta i tråden "Hur leda en grimlös häst?"..... :eek:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

:D Jag tänkte faktiskt på den här diskussionen, när jag läste den tråden...
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Skillnaden mellan Nevele Pride och WSB är väl att NP inte nedärvde sin aggressivitet på det viset WSB gör.....NP nedärvde TUFFA hästar som sällan grät i en upploppsstrid :bow:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jo, nu när man tänkte efter, så stämmer det faktiskt att NP inte nedärvde sitt aggressivitet till sina avkommor......Men som du säger, dom var tuffa tävlingsindivider...WSB gör det tydligen o varenda avkomma har någon slags personligt problem. :angel:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jo, nu när man tänkte efter, så stämmer det faktiskt att NP inte nedärvde sitt aggressivitet till sina avkommor......Men som du säger, dom var tuffa tävlingsindivider...WSB gör det tydligen o varenda avkomma har någon slags personligt problem. :angel:

Nix. Inga personliga problem hos vår WSB.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*kl*

Såg en annons idag på ett sto e. WSB ue. Big Spender. Kombinationen känns ju lite... ehm...intressant.

:cool:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Följde det med säkerhetsutrustning :D

Det fanns dom som sa att man borde få med gratis kastrering på BS's fölavg om man fick ett hingstföl :angel:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*kl*

Han var på stor bild i Travronden idag i alla fall. Iförd full mundering. Vidare kunde man läsa att han bara kan vara på ett stuteri där han är ensam hingst. Hmm...
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Verkar som att han inte tål andra hingstar och kanske valacker? Det finns olika typer av hingstar.
Endast ston som är välkomna i hans värld, verkar det som....Ja, dom är ju damer! ;)
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Gäller ju många andra hingstar med. Rite on Line tex.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*kl*

Han var på stor bild i Travronden idag i alla fall. Iförd full mundering. Vidare kunde man läsa att han bara kan vara på ett stuteri där han är ensam hingst. Hmm...

Eftersom jag är "ridis" då,så undrar jag om det var WSB som var på bild...Gissar väl det egentligen då tråden handlar om honom..

Men vad menas med att han endast kan vara ensam hingst på stuteriet där han är..*hmm*
Min IC/Tinker-hingst stog på samma stuteri i samma "stalldel" som WSB.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*knapplån*
Vet inte om jag har svarat i den här tråden förut... Men alla efter WSB blir inte tokiga. Många blir riktigt trevliga faktiskt.
Vad jag har förstått så va inte hingsten så där galen när han först kom till sverige. Tydligen blev han det här. Kan det då vara något här som gjort han lite agresiv?? För jag vill verkligen tro att ingen föds ilsken och arg!
Sen har man ju sett bilder som inte ser så dramatiska ut, WSB med ledstänger, men den som håller i står och pratar i telefon... då kan han inte vara såååå farlig iaf.

Sen undrar jag om det inte stämmer...att man formar hästen som man vill. Tror man att en häst är het när man kör ut, så kortar man automatiskt tömmarna, för att vara beredd... När man egentligen bara skulle satt sig i vagnen med lite halv långa linor å skruttat i väg...
Men det är min teori...och erfarenhet...
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Han hade då inte alls det bästa rykten innan han flyttade hit. oCh många av hans avkommor i USA var valacker :angel: .
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Sen har man ju sett bilder som inte ser så dramatiska ut, WSB med ledstänger, men den som håller i står och pratar i telefon... då kan han inte vara såååå farlig iaf.

Som jag fattat det så kruxet med WSB är att man aldrig vet när det smäller. Dvs han kan vara 'snäll' och så pang, poff utan förvarning så har man satt sin sista potatis.

Sen, nu känner jag inte WSB - alls, men jag har stött på flera hästar under åren som när de haft 'säkerhetsattiraljer' helt lagt ner det beteende de är till för. T ex en häst somm högg folk, riktigt ordentligt. Den var också en sån där 'jag är så snäääll, så snäääll, såå..*hugger en i ansiktet*. Med munkorg på gjorde den inte ens 'huggutfall', den så att säga visste att det inte var 'lönt' med munkorg på. Tyvärr kostade det några personer livslång vanställdhet innan de 'kom på' att hästen inte alls blivit snäll 'på riktigt' utan bara la ner när den hade munkorg. (Efter ett år med munkorg och inte en huggattack togs den ju av, det gick bra i tre månader, sen högg hästen sin skötare i kinden helt oprovocerat.. Låts oss säga som så att det nog var tur att skötaren redan var gift, för utseendet blev sig aldrig..likt..igen..)

Och det KAN ju vara lika med WSB, med stänger osv så vet han att han inte 'kan' göra något, och försöker inte ens?
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Walle tävlades innan han kom till Sverige,och tävlades med bl a munkorgen på pga att han sög kuskarna runt omkring honom även i loppen..
Och att man använde ledstänger var ju för att kunna hålla honom ifrån en själv då han slog omkull en om han kunde
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 409
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 864
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 193
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp