Vad vet ni om Wall Street Banker?

Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

ha en tre årig hingst efter han . och han ha inte samma humör som han alls .. hur snäll som hälst , barn kan vara vid han och hålla på med han .
min lilla syter på 4 år kan borsta och sitta på han utan problem , ven leda ut han i hagen ..
gå i hage utan stöm , precis brevid ston utan att bryr sig , kan skrika lite men gå aldrig ut från hagen , stå brevid två ston i stallet och gör inget...
så snällare häst få man leta efter...
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

gå i hage utan stöm , precis brevid ston utan att bryr sig , kan skrika lite men gå aldrig ut från hagen

Utan ström?? Av vilken anledning har man inte ström på en hage där en hingst går (med två ston i hagen bredvid)?? :eek: :eek: :eek:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Har du läst hennes andra trådar och inlägg så är det här ingen suprise :angel:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Läste att han leddes in med järnstång till avelsvärderingen och har avkommer som tagit efter pappas manér. Men har båe hört gott och ont om avkommorna. Ha ögon i nacken och en massa tålamod så går det nog bra!

Tror jag läste i en hingstkatalog att han hade munkorg och dubbla ledlinor vid en vet. bes. :eek:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Ja det är möjligt att det varit ditt inlägg jag läst. Det är ju lite som du säger att hingstar är hingstar.
Skulle ut och hälsa på en hingst som var hur snäll som helst. Gick ut i hagen å gosade med honom och tog lite kort (ungarna va med) Tyckte att han såg lite anorlunda ut... å han va inte så mysig som han brukar... Tänkte inte mera på det. Sen när vi träffade ägaren sa jag att "han" är inte någe prat sjuk i dag... VA Har ni varit inne till den där!!, det e ju inte "han", "han" står i den hagen på andra sidan...
Då har jag alltså stått å kelat med den elakaste hingsten på den gården, helt utan problem... helt ovetandes om vad jag klappade på.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Se där! Vi har ju den modige Giffan :D
Egentligen tror jag att det kan hända nån gång att om det råkar dyka upp en person utan vetskap om vem hingsten är, går in i hans hage o börjar gosa lite o han kanske tycker om den personen helt enkelt. Vad vet jag? Jag har inte hanterat så många hingstar, mest unghingstar som jag ofta fastnat för bland annat To Be Sir o Mr Cool (söner till Mr Spender). Mr Cool var inte rolig att "leka" med, även om han tyckte om att bli kliad o så. Nafsade något så in i h-e. Att leda honom var lite svårt ibörjan om inte man hade egna knep o till slut gick det bra.
Som nån sa, hingstar är hingstar. Dom får man hålla ett öga på även i nacken....
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*knapplån*
Vi hade ett fuxsto efter WSB... Behöver jag ens säga nåt om hur den var... :angel: Fast elak var hon inte, bara fruktansvärt snurrig och svår, riktigt dåligt psyke.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*knapplån*

Lite skvaller...
Verkar som om WSB eventuellt är på G tillbaka till Sverige,det finns tydligen en del förfrågningar på honom inför nästa säsong.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*knapplån*

Lite skvaller...
Verkar som om WSB eventuellt är på G tillbaka till Sverige,det finns tydligen en del förfrågningar på honom inför nästa säsong.

Nä, men vad skoj!!! :D Välkommen hem, WSB!
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*knapplån*

Lite skvaller...
Verkar som om WSB eventuellt är på G tillbaka till Sverige,det finns tydligen en del förfrågningar på honom inför nästa säsong.

:eek: :eek: :eek:

Rädda sig den som kan!

;)
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

En som blivit tillfrågad fick svaret från frun,kommer walle,så flyttar jag..:angel::rofl::crazy:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*Knappen*
Att WSB själv inte är någon gullplutt har man ju förstått. Även att vissa (Hingst?) avkommor är väl vassa. Hingstar går iofs att kastrera.
Å andra sidan finns det ju fler än vi som är nöjda med sin WSB avkomma. Vår är ju ett sto, och visst finns det en skärpa hos henne, hon är inte gosig av sig, men VÄLDIGT vettig i allt hon presenteras för, och gör verkligen sitt bästa i arbetet.
Jag tror inte att det behöver vara fel att använda WSB, ( Vi har dock inte gjort det, vi köpte en märr som var dräktig med WSB.), men det är väl som i alla annan avel, man ska veta vad man korsar.
Jag skulle ju inte precis lägga WSB på en Tap In märr..
På tal om det, så är vår Tap In valack betydligt besvärligare än WSB märren. Han ifrågasätter ALLT, så fort det kommer en ny kusk i vagnen.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Får jag fråga varför du är så förtjust i WSB? Har du någon avkomma själv?

Nej, jag har ingen avkomma efter WSB utan efter en annan hingst, som har en pappa, som är helbror med WSB.
Men att jag tyckte att det var SKOJ att han kommer hem för att jag har respekt för denna hingst.
Dessutom försöker jag följa hans avkommor o se hur dom är på banan. Det är inte dom enda avkommor som blir monster som är efter honom, utan det finns flera hingstar som lämnat små monster ungar.
Men om jag vill ta ett föl efter WSB till min Michigan-märr är jag tveksam. vet inte hur den "korsningen" blir. Säkert en hård o skarp häst. Vad vet jag? Nån annan som är kunnig kan säkert uttala sig här.
Jag blir bara glad om jag får en häst, som gillar att JOBBA. Ingen slö-propp till travhäst, alltså. Då blir det mindre kul o träna denna.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag har ockå en Wsb:are samt en Tap in:are och jag har bara positiva saker att säga om Wsb:aren medan tap in :aren ifrågasätter allt och är allmänt snurrig.

Däremot så skulle jag inte själv betäcka med WSB och jag skulle inte för allt i världen tillverka en efter Tap in, Har haft 2 efter honom och det räcker.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Men hur kunde de hantera honom när han löpte??? För visst har han gjort resultat??

Wall_Street_Banker.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Dom brukar sällan vara dumma o elaka att köra och resultat hade han
Livs 33 10-2-4 2 081 838 kr 12,0aak
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Vi har en jättesnäll valack efter WSB. Han är den snällaste hästen i stallet, och otroligt lätthanterlig och snäll på alla sätt och vis. Även som hingst var han snäll, men vi kastrerade ändå eftersom vi har så många ston hemma.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

"He was a horse that demanded your respect. If you slipped for one minute and let your guard down, he was all over you. And he knew just how to do it. He was absolutely the meanest horse I have ever dealt with, but he was also the most intelligent.”

“If those poor people(svenskarna) had only known what was behind them,” Gira said. “We could have made a movie. Instead of ‘Snakes on a Plane’ it would have been ‘Banker on a Plane.’ ”
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 407
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 858
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 192
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp