Sv: Vad vill ni uppnå med er ridning?
Mitt mål har förändrats mycket genom den 7 åren sedan jag köpte min nuvarande häst.
Vid köpet var han 3 år och inte inriden. Mitt mål då var att få upp honom i MSV hopp så snart det bara gick. Med åren märktes att han var mer åt gång än hopp. Visst tror jag att jag skulle kunna få upp honom i 130 men mitt intresse tog en dramatisk vändning. Från att ha varit inbiten hoppare vände mitt intresse, så jag hoppar nästintill aldrig nuförtiden. Med åren så märktes att jag hade fått tag på en mycket speciell herre. Mycket kapacite men väldigt svårriden. För Kyra skulle det säkert inte vara något problem men för mig har det varit en mycket slingrig väg att gå.
Ialla fall nu har jag delvis nått mitt mål, jag har en mjuk smidig häst som bär sig själv med bra balans och mycket god framåtbjudning. Med åren har han även blivit mer samarbetsvillig. Har startat MSV dressyr, med hyffsade reslutat. Byten sitter inte riktigt. i övrigt gör han det mesta för att komma ett steg längre än MSV, trampar, passage, piruetter.
Men jag har gått från att vara väldigt tävlingsinriktad mot att se hästen som den underbara individ han är. Hur svår han än är och hur mycket längre jag skulle komma med en lättare häst spelar ingen roll. Tävling är inte längre det viktigaste för mig. Utan att rida på hästen jag älskar. Sedan någon gång i framtiden om ekonomin är bättre är mitt mål att köpa en mer lättriden häst som har startat St G där jag känner att jag kan komma ett steg längre i min utbildning.