Vad ville du jobba med?

Som barn: Ville nog inte så mycket jobba med hästar som jag ville VARA en häst haha. Men ryttare, annars kanske.

Tonåring eller ung vuxen: Egentligen ville jag plugga hästgymnasium och sedan bli hästskötare/beridare men tänkte att det kan man ju inte bli och pluggade SamEkonomi istället. (Till min eviga ånger :()

Vad blev det tillslut? (32 i år) Flutit runt mycket och trodde jag ville jobba med admin. Nu när jag är juristassistent lutar det istället åt att börja plugga webbutveckling/programmering i höst! Är pepp :bump: Sökt redovisningsekonom också :angel:
 
Som barn: ridande polis
Yngre tonåren: veterinär (inspirerad av I vår herres hage)
Tonåring/ung vuxen: arkitekt eller jurist (det senare inspirerad av LA Law)
Vad blev det: jurist/åklagare. Hade det funnits ridande åklagare så hade jag sökt en sådan tjänst och slutit cirkeln, men det är ju helt okej med hästarna och ridningen som fritidssyssla också. Men jag blir fortfarande stående med helt tindrande ögon och lätt gapande mun varje gång jag får syn på polisrytteriet. :-)
Och om jag av någon anledning skulle tvingas byta bana och inte få fortsätta med juridiken, så hade nog landskapsarkitekt legat nära till hands.
Ridande jurist! Det finns ju ridande polis och ridande parkvakter (kanske inte i Sverige dock) så ridande jurist låter ju som nästa utveckling i samhället. Mer hållbart också fast du kanske behöver en handhäst till att bära alla lagböcker.
 
Ridande jurist! Det finns ju ridande polis och ridande parkvakter (kanske inte i Sverige dock) så ridande jurist låter ju som nästa utveckling i samhället. Mer hållbart också fast du kanske behöver en handhäst till att bära alla lagböcker.

Har precis skrivit remissvar på ett lagförslag att all nedskräpning ska bli straffbar, även cigarettfimpar och glasspapper. Jag får en vision att jag skulle kunna extraknäcka när jag gått i pension, och när båda mina nu små ettåriga hästar börjar bli gamla och trygga, med att skritta runt och titta strängt på lokalbefolkningen och sommarturister och utfärda böteslappar för nedskräpning. Ridande soppolis, typ?
 
Har precis skrivit remissvar på ett lagförslag att all nedskräpning ska bli straffbar, även cigarettfimpar och glasspapper. Jag får en vision att jag skulle kunna extraknäcka när jag gått i pension, och när båda mina nu små ettåriga hästar börjar bli gamla och trygga, med att skritta runt och titta strängt på lokalbefolkningen och sommarturister och utfärda böteslappar för nedskräpning. Ridande soppolis, typ?

Nu vet jag vad mitt nästa steg i kläppen ä karriären ska bli :love:
 
Som barn: veterinär
Som tonåring: veterinär eller djursjukvårdare (som det hette då)
Vad blev det till slut? Djursjukvårdare/djursjukskötare

Tog en paus efter mammaledigheten och läste en yh-utbildning om nåt helt annat, men insåg sen att det är i djursjukvården jag hör hemma.
Fast funderar på sjuksköterska i framtiden, vi får se.
 
Som barn: Veterinär eller delfinskötare (vad VAR det med hela den här delfinskötaregrejen egentligen, var fick vi det ifrån??)
Som tonåring: Journalist
Vad det blev: Konsult inom marknadsföring - dock med vissa journalistiska inslag eftersom jag även skriver artiklar för företagets facktidning och hemsida :)
 
Som barn: Veterinär eller delfinskötare (vad VAR det med hela den här delfinskötaregrejen egentligen, var fick vi det ifrån??)
Som tonåring: Journalist
Vad det blev: Konsult inom marknadsföring - dock med vissa journalistiska inslag eftersom jag även skriver artiklar för företagets facktidning och hemsida :)
Jag tänkte också på det nu när flera skrivit just delfinskötare :p Har inget minne av varför det var min dröm (även om jag alltid älskat djur och vatten). Kanske nån film eller så i början av 90-talet som vi inspirerades av?
 
Jag tänkte också på det nu när flera skrivit just delfinskötare :p Har inget minne av varför det var min dröm (även om jag alltid älskat djur och vatten). Kanske nån film eller så i början av 90-talet som vi inspirerades av?
Rädda Willy! Fast han var ju blåval? 😅
 
Som barn: Författare, målare, polis, arkeolog.

Tonåring eller ung vuxen: Polis, väktare, stillbildsfotograf

Vad blev det tillslut? Jobbar idag som ljud/bildtekniker.
Huvudsakligen med ljud/bild i olika former och annat tekniskt som dyker upp på arbetsplats samt med biografverksamhet. Började som biografmaskinist, tog sen över ansvaret för och programsätter idag all film på "min" biograf. Även fotograf kommer in på ett hörn, dock ej stillbild utan rörlig bild.
Marknadsföring har också tillkommit mer och mer under årens lopp: hemsida, sociala medier, annonser mm.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 382
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 326
Senast: Rosett
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Rosett
·
Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 600
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp