Bukefalos 28 år!

Vägen till att bli blöjfri

Sv: Vägen till att bli blöjfri

Melker snart 2.5 år blev blöjfri i sommar under semestern. Vi lät honom vara naken hemma och direkt började han kissa och bajsa på pottan. Hade ett bakslag på dagis men nu fungerar det även där. Självklart händer det olyckor när han inte hinner med ;)

Hade blöja på honom när vi flög i september men den ville han inte kissa i. Var duktig och sa till och klarade av att hålla sig när det var kö till toan.

Har under en period varit helt torr på natten men än har han blöja. Kissar det sista och första han gör så det är nog dags att testa utan även på natten.
 
Sv: Vägen till att bli blöjfri

Vad duktig han är! :)

Vår kille har vi konstaterat att det nog lär ta ett tag till för att bli blöjfri (född i mitten av maj -09, så han är på väg mot 2,5 han med).

Här så försökte vi i somras med hyfsat resultat - han kissade ute (i sommarstugan, där även vi gör det ;) ) då och då, och även bajsade på pottan ett par gånger, men här hemma har det varit svårare. Han säger oftast nej när man frågar om han är kissnödig (inte så konstigt), och har inte ro att sitta still om man uppmuntrar honom att sitta på pottan när vi tror att det är dags.

I förra veckan var vi på semester utomlands och han fick gå mycket utan blöja på hotellrummet. Det blev kiss både här och där kan man säga...trots många frågor och uppmuntringar till att gå på toaletten - han har helt enkelt inte kopplat ihop att han måste bromsa kissimpulsen, utan säger till under tiden när han kissar istället. När han bajsar så säger han till direkt när han är klar...

Så vi avvaktar kallt ett tag till och frågar då och då :). Vi vill inte tjata, utan provar helt enkelt mer aktivt igen om ett tag, och ser om han är mer mogen då :)
 
Sv: Vägen till att bli blöjfri

Jag,,, hrm,,, mutade med en ruta choklad...........:crazy::D Sonen har gått på pottan i ca 2 veckor... Men bara nr 1. Nr 2 såkräver han blöja.

Men jag sa helt enkelt när han var nakenfis en dag att han fick en chokladruta om han kissade på pottan.. Sagt och gjort:D.....

Han blir två år på fredag.:). Så på dagarna har han inte blöja när han är hemma. Men har är dålig på att "säga till" ibland när kläderna är på. (han tror dom fungerar som blöja). Blir några tvättar men det gör inget.
Bäst funkar det när han är nakenfis.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 342
Senast: Bapelsin
·
Småbarn Vi har fastnat och blöjan är oftast på nu igen. Barnet fyller tre år på julafton och blev i princip Blöjfri i somras, förutom att hon...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Jenka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 001
Senast: AraSlei
·
Småbarn Gör en ny tråd om bonussonen som vi försöker få torr. Han blir 4 i april. Har de senaste veckorna (sedan innan jul) varit helt utan...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 842
Senast: kpist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp