Väldigt ont i trampdynan, whaaat?

SoffiProppi

Trådstartare
Jag har fått väääldigt ont i trampdynan på högerfot, med smärt-epicentrum (om man kan säga så) under stortån. Hela trampdynan värker men det gör alltså som mest ont i stortå-området. Strålar även ut i tårna och lite på översidan av foten. Haft detta sen en natt på krogen (i ballerina) i fredags och haltar något väldigt då jag inte kan gå platt på foten. Någon som haft detta? Är det något man ska kontakta VC för (jag ogillar starkt att vara i kontakt med sjukvården så vill helst slippa om det är något man bara ska vänta ut)?
 
Nu är jag iofs en tant med känsliga fötter, men jag hade väntat ut det. Jag kan också få problem om jag går med tex platta skor med dålig support. Använd ett par skor med bra sula och vänta några dagar. Gud nu låter jag som riktigt redig o ordentlig supertant, haha. Inte min mening. :p

Du har inte problem med Hallux Valgus, en knuta vid stortån? Min sådan kan spöka ibland.
 
Jag kan också få problem om man gått mkt i dåliga skor..
Du har inte omedvetet trampat på ngt eller fått en sticka eller ngt..?
 
Nu är jag iofs en tant med känsliga fötter, men jag hade väntat ut det. Jag kan också få problem om jag går med tex platta skor med dålig support. Använd ett par skor med bra sula och vänta några dagar. Gud nu låter jag som riktigt redig o ordentlig supertant, haha. Inte min mening. :p

Du har inte problem med Hallux Valgus, en knuta vid stortån? Min sådan kan spöka ibland.

Tror inte det är Hallux Valgus, även om det finns i släkten, då detta är mer under foten och själva "knölen" är inte sådär värst öm :)

Hahaha inte låter du som någon tant inte, men jag tar ditt råd och avvaktar! Min lille hund får försöka överleva utan sina långa dagspromenader helt enkelt... :)
 
Jag kan också få problem om man gått mkt i dåliga skor..
Du har inte omedvetet trampat på ngt eller fått en sticka eller ngt..?

Problemet är att jag inte kommer ihåg... Vaknade upp med bultande öm fot efter krogen så det kan ha hänt där (jag hittade även tre brännmärken på armen som jag inte kommer ihåg att jag fått)(får vääääldigt hög smärttröskel efter lite alkohol, gick hem med en bruten fot från krogen en gång utan att fundera över smärtan). Pratade med en vän till mig som sprang GBG-varvet (en löpare alltså) som hade haft en bekant med nästan samma symtom och då var det ett brutet (alt. spricka, kommer inte ihåg) ben i foten som spökade och behövde opereras... Men som sagt, jag kommer verkligen inte ihåg när jag fick ont... :( Sticka letade jag efter nu när du sa det, men hittade nada. Finns inget märke eller sår under foten, känns som om smärtan kommer "inifrån". Men, jag avvaktar! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är född med en svagare och kortare vänster sida. Jag har aldrig brytt mig om inlägg osv utan bara kört på och jag har aldrig haft...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ mNu har jag haft ont i foten i 3 månader utan att det blir ett uns bättre. Om något så blir det sämre istället. :cry: Jag har försökt...
Svar
6
· Visningar
883
Kropp & Själ Jag känner mig desperat efter tips, råd eller erfarenheter. Jag har så ont i min fot att jag inte kan gå :( Bakgrund; Blev sjuk väldigt...
2
Svar
21
· Visningar
3 683
Senast: kompis87
·
Kropp & Själ Aj, min fot värker! :crazy: I en veckas tid har jag haft ont på ovansidan foten utan någon som helst anledning. Jag har ätit alvedon...
Svar
13
· Visningar
55 564
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp