Infektion i halsen som flyttas till foten?

En liten uppdatering;

Från det att jag vaknade i torsdags morse med smärtan i foten så har den varit konstant och väldigt jobbigt torsdag, fredag, lördag. Tyckte att den antog något på lördag kväll, nu när jag vaknande upp söndag morgon så är smärtan HELT borta och jag kan gå precis som vanligt igen.
Där i mot vaknande jag och kände mig hängig och allmänt "sjuk" utan feber igen som jag inte har känt alls under tiden som jag hade smärtan i foten.. Så det lutar ju åt att det är så som läkaren säger att infektionen kan vandra runt i kroppen innan den försvinner.
Jag har aldrig haft scharlakansfeber innan men inser att jag nog måste ta det riktigt lugnt ett bra tag till för att låta kroppen vila ut helt, igår lördag jobbade jag en halvdag och det kanske jag inte borde. (Är egen företagare så kan inte sjukskriva mig)

Får helt enkelt fortsätta min antibiotikakur tiden ut och vara uppmärksam på min kropp, om jag skulle känna mig konstig så nåt sätt så får jag ju åka in igen.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 044
Kropp & Själ Fick ont i halsen i torsdags och låg sen med 40 graders feber till på fredag då jag uppsökte VC. Dom tog snabbtest som visade positivt...
2
Svar
21
· Visningar
2 945
Senast: kryddelydd
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
3 971
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp