Bukefalos 28 år!

Välkommen, nya bukevalpen!

Red_Chili

Trådstartare
Nu har jag fått äran att presentera en ny liten valp här! Det är dock inte jag som blivit galen och köpt mig en till liten krabat, utan min vän, bukemedlemmen Melli.

Melli fick erbjudande att köpa en liten valp från "sin" uppfödare. Tvekade, men fick sedan hjärncellerna på rätt plats i skallen och såg till att få hem den lilla. Därför åkte han igår ner med flygplan från Umeå till Stockholm. Melli hämtade honom där, åkte hem till mig och sov över till idag för att sedan fortsätta resan hem till Malmö.

Valpis har inget namn än, men han är cool ändå. Han förstod snabbt hur man skulle gå i koppel, en riktig stjärna är han. Han började genast att utforska min lägenhet och smaskade därefter i sig kvällsmaten. Hela natten sov han i sängen med matte.

Idag såg vi till att gå till en rastgård innan de skulle åka iväg. Vädret var fint! Min Wahidah upptäckte att valpis var jätterolig och lekte otroligt fint med honom, trots att hon inte alls är van vid valpar. Valpis passade på att äta gräs, kolla på maskrosor, jaga Wahidah, kolla på träd och komma snabbt, snabbt, snabbt när Melli ropade på honom.

Jag tror verkligen att det är en fantastisk individ som nu blivit en bukehund. Det känns jättekul att få följa honom genom livet, om än på håll eftersom det är en bit mellan Stockholm och Malmö.

Här kommer bilder som jag fotade! Första tagen igårkväll, resten är från idag.

dsc_3618-copy_91157391.jpg


dsc_3637-copy_91157571.jpg


dsc_3671-copy_91157626.jpg


dsc_3689-copy_91157656.jpg


dsc_3707-copy_91157679.jpg


dsc_3730-copy_91157707.jpg


dsc_3740-copy1_91157751.jpg
 
Sv: Välkommen, nya bukevalpen!

Sööt - bild 4 var bara bäst :), tittar snett emot kameran...aahh!
 
Sv: Välkommen, nya bukevalpen!

En ljuvlig liten krabat! :love: Ser fram emot fler bilder av denna där! Tur att hon fick rätsida på tankarna och tog emot denna lilla goding.
 
Sv: Välkommen, nya bukevalpen!

Ser fram emot fler bilder av denna där!

Jag har fått höra saker som "Nu kommer nog kameran användas väldigt mycket.." och liknande, så mer foton kommer helt säkert! :D

Och till ni andra som svarat: visst är han söt! Och han är så gosig, och luktar så gott, och.. åh, världsbästa valpen :love:
 
Sv: Välkommen, nya bukevalpen!

Och här kommer matten in också :D Jättefina bilder R_C och tusen tack för kost och logi!

Idag har valpis - förutom leken med Wahida - fått: åka tunnelbana, åka tåg i hundvagn där han hälsat på en stooor golden retrieverhane, han har åkt tåg i fem timmar utan så mycket som ett litet pip. Han sov hela resan :love:. Väl hemma möttes vi av en boxer som skjutsade oss hem och där förenades liten valpis med sin halvfarbror Cc som blev rätt förtjust :D Nu - efter massa lek och en promenad så sover de under samma filt. Matten är toknöjd över en helt perfekt liten valp och jag tror Cc är benägen att hålla med.

Jag tänker nog att han är en liten Khaki - vad tycks? Han är en störtcool kille och jag är så glad att jag fick precis rätt råd som nu gjorde att han ligger bredvid mig i soffan :love:. Och ja - bilder kommer förmodligen i mängder, omän inte lika fina som de som är ovan. Mer, mer :D
 
Sv: Välkommen, nya bukevalpen!

En ljuvlig liten krabat! :love: Ser fram emot fler bilder av denna där! Tur att hon fick rätsida på tankarna och tog emot denna lilla goding.

Han ääär fantastisk - du kommer att älska honom :D Tack till dig också som hjälpte till med beslutångesten!
 
Sv: Välkommen, nya bukevalpen!

Jag tänker nog att han är en liten Khaki - vad tycks? Han är en störtcool kille och jag är så glad att jag fick precis rätt råd som nu gjorde att han ligger bredvid mig i soffan :love:. Och ja - bilder kommer förmodligen i mängder, omän inte lika fina som de som är ovan. Mer, mer :D

Jag tror faktiskt att Khaki blir fint namn på honom, och du har ju trots allt funderat över det ett litet tag nu :) (Fast jag kommer envisas med att kalla honom valpis tills han blir stor :D)
 
Sv: Välkommen, nya bukevalpen!

Ja - Khaki blir det. Namnet passar honom :)

Mkh - fler bilder lär dyka upp i vintistråden med jämna mellanrum. Har starka cravings efter en kamera i TS stil, men den får vänta tills efter sommaren om jag lyckas spara lite pengar.

Skogstrollet: Stort tack! Matten hade ju kunnat redigeras lite, men så söt som valpen är så är det nog ingen som lägger märke till just henne :D

För övrigt så går allt tokbra. Han och farbror Cc har bondat jättebra och ligger och myyser tillsammans, leker och valpis får äta hur hans matskål om han vill :love: Han går ockås bra ihop med katten och de kommer förmodligen leka tillsammans. Sover sött när matte är på toa/i duschen och har inte gnällt mer än för att malmökvällar och morgnar är lite kalla. Då vill man gärna vara uppe i en varm famn. En liten olycka på en trasmattan har skett, men annars har han visat att han vill kissa eller bajsa och väl ute så gör han detta fint! Perfekt piraya-valp, kär matte :love: :D
 
Sv: Välkommen, nya bukevalpen!

Khaki blir jättebra! :love: Det här låter ju som en drömhund. Och fina Cc som redan tagit honom under sina vingars beskydd. Khaki har kommit till helt rätt hem. Som du förstår kan vi inte få nog av bilder. Det är bara att plocka fram vad kameror du har tillgång till och leva genom linsen!
 
Sv: Välkommen, nya bukevalpen!

Cc är urbra. Tålmodig men visar bestämt och tydligt var gränsen går om någon gräns behöver sättas.

Ska slänga upp lite bilder i vintistråden så får vi se om ni godkänner min trotjänarkameras prestationer :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Idag fyller Al-Dabarans Z-kull 11 år :D Jag vet inte riktigt vilken av valparna på bilden här ovanför som faktiskt är Zala, men tippar...
Svar
15
· Visningar
1 643
Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 473
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund Ella är nu 10 månader gammal, shit, vad snabbt tiden gick! Det känns som att det var igår jag tog en utsvulten, mager smutsig liten valp...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: hasselby
·
Övr. Hund Jag tror jag dör-Bibbis Kan dö! Jag måste skriva av mig! Åkte till mamma och pappa idag, och jag tackar GUD att jag lämnade Gobbi (min...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 326
Senast: Kalinsi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp