Bukefalos 28 år!

Vän som inte förstår "normalt hyfs"

För att spinna vidare på mitt eget resonemang.

Jag kan inte föreställa mig att uppfostra vänner. Jag kan ju bara sätta gränser runt mig själv. Jag hade velat kunna säga nej utan att tro att jag behöver motivera det och om frågan om varför jag sa nej kommer så vill jag kunna sätta gränsen runt mig. Typ säga - jag vill inte behöva motivera varför jag ska säga nej, då känner jag mig pressad att säga ett ja som egentligen är ett nej.
 
Jag fungerar så att ber familjen eller vänner om hjälp så säger jag ja. De säger ja till mig med. Men där är det ömsesidigt och man ber inte om hjälp som alternativ ett. Utan ber man om hjälp så behöver man hjälpen. Och uppskattar den också.
Därför är jag inte van vid ensidiga relationer. Självklart får jag ibland nej. Man kan ha fullt upp i livet. Då köper jag in den hjälp jag behöver om möjlighet finns, även om det är något enkelt. Som hemkörning utav något och uppbärning. Det går oftast att lösa. Om jag inte får hjälp.
Så vi har aldrig dåligt samvete när vi säger nej, vi andra. Men sen är det akut, självklart löser man det då och skjuter på det man planerat att göra egentligen den tiden. Men då är det akut.
 
Jag fungerar så att ber familjen eller vänner om hjälp så säger jag ja. De säger ja till mig med. Men där är det ömsesidigt och man ber inte om hjälp som alternativ ett. Utan ber man om hjälp så behöver man hjälpen. Och uppskattar den också.
Därför är jag inte van vid ensidiga relationer. Självklart får jag ibland nej. Man kan ha fullt upp i livet. Då köper jag in den hjälp jag behöver om möjlighet finns, även om det är något enkelt. Som hemkörning utav något och uppbärning. Det går oftast att lösa. Om jag inte får hjälp.
Så vi har aldrig dåligt samvete när vi säger nej, vi andra. Men sen är det akut, självklart löser man det då och skjuter på det man planerat att göra egentligen den tiden. Men då är det akut.
Hur länge har den aktuella vännen funnits i ditt liv?
 
Hur länge har den aktuella vännen funnits i ditt liv?
Till och från i mer än 10 år. Men senaste åren som hon dragit sig tightare mot mig. När jag har förhållande så drar hon sig undan. När jag är singel så dyker hon upp som gubben i lådan.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 857
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp