Vänförfrågan

Sv: Vänförfrågan

Det är väldigt olika men jag är inte längre vän med så många som jag var förr på fb.
 
Sv: Vänförfrågan

Jag har många vänner på FB.

Är det någon som jag gillar kan jag lätt slänga iväg en förfrågan direkt för att kunna lätt ha kontakt och kanske träffas om jag har vägarna förbi (just nu tänker jag på två underbara bukemänniskor i Örebro/Karlskoga - som jag kommer att vilja besöka så fort jag är åt det hållet fast vi knappt har träffats förut så klickade det när vi sågs)
Ser ingen som helst anledning att vara restriktiv eftersom man kan dela upp sina vänner i grupper och på så vis rikta sin information.
 
Sv: Vänförfrågan

Har inte skickat mer än ett par förfrågningar, och jag avslår många av de jag får. Är inte intresserad av att försöka verka poppis genom att ha tusen "vänner", det är bara löjligt.

Det finns ju folk som verklgien samlar vänner. Det viktiga för dem är inte vem det är utan att de är ett plus i deras vänlista. jag har stött på en sådan person när jag la till spelgrannar en gång. Hon sökte grannar men visade sig inte ens spela spelet i fråga, och ja jag tog bort henne ganska omgående. Dessa personer måste ha ett väldigt dåligt självförtroende.
Faran är att tro att alla som harm ånga vänner lever enligt devisen "den som har flest vänner på fb när h*n dör vinner". Det finns många som har många vänner utan att för den sakens skull samla på dem för att förbättra statestiken. Jag tillhör inte någon av grupperna. Jag tror att jag för närvarande har 120 vänner. Några skulle jag lika gärna kunna ta bort, många skulle jag sakna om de tog bort mig och jag skulle gärna ha fler om det är rätt typ av folk.
 
Sv: Vänförfrågan

Tja, nu har jag iofs inte tusen vänner, men en dag kommer det säkert kanske bli så. Inte för att jag vill vara poppis, men nätverk blir alltid större med tiden, det är ett enkelt sätt att sprida min blogg och faktiskt att skapa en relation till människor som annars hade varit svårt att skapa en relation till.

Med hänsyn till detta är jag inte så där överdrivet personlig på fejan. Berättar där samma som jag kan tänka mig att skriva i bloggen. Är alltid mycket nogrann med att inte skriva ut specifika personer om de inte är offentliga osv i mina åsikter. Är het enkelt mer åsikter än personligt mående i mina statusuppdateringar tex.


Vad har dom för nytta av dig i ditt nätverkande? Jag menar det borde väl gå åt båda hållen om man ska nätverka?

Inget konstigt menat men bara en helt ärlig nyfiken fråga..

*kl*

Tror nog jag har pratat me och träffat ca 98% på min vänlista och de övriga 2% består av folk i ft- världen.. skickar sällan vänförfrågningar.. tex har jag ganska goda vänner jag inte ens är vän med på facebook :D Bara blivit så helt enkelt då vi har bra kontakt IRL
 
Sv: Vänförfrågan

Vad har dom för nytta av dig i ditt nätverkande? Jag menar det borde väl gå åt båda hållen om man ska nätverka?

Vilken underlig fråga ? Klart att nätverkande går åt bägge hållen.
 
Sv: Vänförfrågan

Vad är det för underlja precis...? Därför ställde jag frågan.. ..fiorano kanske är en jävel på en herrans massa saker ..organisera eller gud vet vad..därför var jag nyfiken på hennes del..
 
Sv: Vänförfrågan

Det bästa är väl att fråga den andra parten i så fall vad Den ser som att motpart bidrar med.
 
Sv: Vänförfrågan

Vad har dom för nytta av dig i ditt nätverkande? Jag menar det borde väl gå åt båda hållen om man ska nätverka?

Inget konstigt menat men bara en helt ärlig nyfiken fråga..

Tja, är ju svårt för mig att svara på vad folk tycker sig ha för nytta av att vara vän med mig på fejan:p. Men i samband med tävlingar och visningar har jag haft kontakt med olika journalister (som då alltså kontaktat mig) ang. poäng, resultat, vem som dömt osv. Har även blivit kontaktad för att vara med i artiklar samt haft ett ganska bra utbyte med olika hästprofiler som jag aldrig annars haft kontakt med om innehållet i bloggen. Något som för mig kändes jättestort att just de personerna läser vad jag skriver och kommer med positiv feedback:o! Får även info bakom kulisserna från personer inom hästvärlden som rör sig inom toppskiktet av sporten.

Så jag har iaf nytta av dom, vill folk sen inte vara vän med mig är det ju bara att ignorera mig eller ta bort mig:).
 
Sv: Vänförfrågan

Det bästa är väl att fråga den andra parten i så fall vad Den ser som att motpart bidrar med.

Vad menar du? Att jag ska fråga Fioranos alla vänner på facebook?? Är det inte lättare att fråga henne hur hon ser på sig själv i nätverkandet?

Hon har ju förstått frågan och svarat bra iallafall....
 
Sv: Vänförfrågan

Jag skickar enbart förfrågan till de som jag vill umgås med på riktigt också. Sen har jag godkänt en del som jag egentligen inte vill ha som "vänner" bara för att inte vara otrevlig.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
716
Senast: Rosett
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
372
Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
884
Senast: Ramona
·
Samhälle De flesta har väl fått ett meddelande på Messenger med den frågan. Dvs nån bekant på fb har blivit hackad och denna förfrågan skickas ut...
2
Svar
23
· Visningar
3 291
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp