Vänförfrågan

Baugalin

Trådstartare
Hur snabba är ni att skicka en fb vänförfrågan när ni lär känna nån? Hur pass nära vänner skickar ni slika förfråganer till?
 
Sv: Vänförfrågan

Jag är väldigt restriktiv med vänförfrågningar, skickar till och godkänner bara personer jag känner IRL.
 
Sv: Vänförfrågan

Jag har så gott som bara folk jag träffat irl i min vännerlista, har 2 som jag ännu ej träffat irl vad jag vet i min lista men det känns som att vi känner varann ändå :p

Annars blir jag tokig på folk som är bekantas bekantas bekant som man sagt Hej till en gång och sen ska man plötsligt bli vänner?
Nej det går bort, mer än så vill jag känna personen och absolut ha ett utbyte av att vara vän med den.
Är totalt ointresserad av att se någon så gott som okänds statusuppdateringar/bilder och vill inte att de människorna ska se mina hur som helst heller.
 
Sv: Vänförfrågan

Det är olika. Någon gång har jag skickat vänförfrågan för att jag ville lära känna personen, men oftast är det jag som får vänförfrågan. Släktingar och personer jag träffat i hästsammanhang t ex föreningsarbete, ridkurs.

Har 92 fb-vänner. 6 av dem har jag, vad jag vet, aldrig träffat.
 
Sv: Vänförfrågan

Alla har väl sin egen variant av fb?

för egen del har jag få vänner. Måste känna personen och vilja umgås IRL för att bli fb-vän. Har kommit upp i 57 vänner och har nyss rensat en del.
 
Sv: Vänförfrågan

För min del är det blandad kompott!

Skickar och besvarar vänförfrågningar för människor som jag vill ha i mitt "nätverk". Det kan vara människor som utövar samma hobby som jag, som jobbar med samma saker osv

Det är ett bra sätt att nå ut med och få information som man annars lätt skulle kunna missa:)
 
Sv: Vänförfrågan

Jag brukar aldrig skicka förfrågningar. Men nu när jag bor på en ny ort och vill lära känna folket här har jag varit mer vågad när det gäller nya kontakter. Mest föräldrar med barn i mina barns åldrar som jag träffat på olika träffar. Några som bor nära har jag oxå frågat. Men när det faller sej att vi inte kommer umgås så tar jag bort folk allt eftersom.
Saken är att jag ställt in så att ingen kan söka på mitt namn. Därav är det jag som måste skicka förfrågningarna. Jag försöker ändå hålla min fejja rätt begränsad.
 
Sv: Vänförfrågan

Skickar förfrågningar både till människor jag bara har träffat en enda gång och till personer jag inte ens har träffat irl.. För min del är feja i stort en del av ett hästnätverk. Igår hade jag tex en fråga om internationellt reglemente och visst inte riktigt vem jag skulle fråga. Har en vän på fejan som jag aldrig träffat men haft viss hästrelaterad kontakt med. Kunde enkelt skicka fråga till henne och fick ett toppensvar tillbaka:). Tycker att fejan är helt super just för att skapa kontaktar som hade varit mycket svåra att skapa i verkligheten.
 
Sv: Vänförfrågan

Jag tänker precis som Fiorano när det gäller FB. Det är fantastiskt för att nätverka och därför har jag vänner där som jag aldrig träffat men på ett eller annat sätt känner ändå.
Min sambo är musiker och han får många förfrågningar från folk han aldrig träffat (fans) och han tackar ja till alla för de är ju faktiskt de som lyssnar på hans musik och som ger honom sitt levebröd, dock är han inte så privat i sina uppdateringar och tänker alltid en gång extra på vad han skriver..
 
Sv: Vänförfrågan

Väldigt olika!

Jag är väldigt öppen på facebook samtidigt som jag inte ser det som något privat, eller hur man ska förklara det... Det är bra både till att hålla kontakt och "koll" på nära vänner på stora avstånds liv, men också nätverka med diverse människor som kan vara bra/kul att nätverka med.

Så det beror på helt enkelt, vissa direkt, andra tar det längre tid.
 
Sv: Vänförfrågan

Tidigare var jag "vän" med massa folk, ytligt bekanta och folk jag träffat en gång. Sen ledsnade jag och har numera betydligt färre :)
 
Sv: Vänförfrågan

kl

Ganska restriktiv. Mina vänner är familj, släkt, vänner, kollegor, fd kollegor och en del som jag nätverkar med. Har ingen fb-vän som jag inte träffat irl, mer än en. Jag skickar mycket sällan förfrågningar själv; jag är mottagaren s a s.

Tycker att fb är ypperligt i lagom doser, men är lite trött på någon fb-vän som uppdaterar in i minsta detalj vad hon gör. Ska nog blocka den personen (fd kollega).
 
Sv: Vänförfrågan

Jag är inte snabb. Jag har 39 vänner, har sorterat ut flera som jag inte har något gemensamt med och aldrig pratar med. Så har jag några jag mycket sällan pratar med men ändå känt i många år så de är självklart kvar.

Jag har min familj och några IRL vänner men några är vänner jag aldrig träffat faktiskt.

Jag har faktiskt inga gamla skolkamrater kvar, varför skulle jag ha dem, jag var ointresserad av dem och de av mig så strunt samma. Plockade också bort några som jag faktiskt inte tyckte var speciellt trevliga mot mig.

Jag har några från buke, tex stollan, hon och jag lärde känna varandra genom buke för 8 år sedan när min man dog och hon är ju IRL vän nu och vi har firat en del jular och sånt ihop! :D:love:
 
Sv: Vänförfrågan

Inte alls snabb. Föredrar att folk jag träffat lägger till mig istället, och accepterar bara personer jag har träffat eller vet vilka de är genom gemensamma bekanta.
 
Sv: Vänförfrågan

Använder det först och främst för att nätverka.

Så för min del blir det släkt och vänner samt en hel massa hästfolk:D
 
Sv: Vänförfrågan

Jag har endel vänner, några släktingar, ett antal bekanta från orten och en hel hög med okänt folk som spelat samma spel som jag.
Ibland rensar jag bort vissa av spelvännerna men många av dem är folk jag har börjat värdesätta och till stor del ser som bra nätvänner. Vissa av dem skulle jag gärna se irl. Många av dem kommer härifrån så vi har ju vårat hästintresse gemensamt.
Det jag ångrar lite är att jag sa ja till så många från orten. Det är några där jag inte känner har något med mig att göra. Jag bor på en relativt liten ort och det är svårt att hålla sig annonym. Tyvärr är det därmed också svårt att plocka bort vänner då man inte bara är en i mängden. Jag insåg detta och har därmed avstått från ett par personer jag absolut inte ville ha där och det känns väldigt bra.
En sak har jag varit stenhård med och det är att inte ha några arbetskamrater på fb. Jag har fått ett par förfrågningar men sagt nej till dem.
 
Sv: Vänförfrågan

*kl*

Har blandat. Flera nära vänner, en del arbetskamrater och en hel massa jag inte känner men som delar mitt intresse och så nätverkar vi. Man kan ju anpassa sina inlägg, alltså välja vem som ska kunna se dom så jag ser inga problem i att ha en blandad samling där.
 
Sv: Vänförfrågan

Jag är väldigt noga med vem jag vill ha på min fb. Det är bara folk som jag har bra kontakt med också annars, samt släktingar man inte ser så ofta.

Någon enstaka person som jag av egoistiska skäl sparar för att ha en fot inne i t.ex. häst- eller hundlivet.

Kompisars kompisar? Aldrig i livet.
 
Sv: Vänförfrågan

Jag är bara vän med dom som jag verkligen är vän med eller har en annan relation till som är viktig. Ser ingen vits med att ha flera hundra vänner som man träffat någon gång bara men inte känner. Har rensat & städat ganska hårt på fb och ligger på strax över 50 st på fb vänner.
 
Senast ändrad:
Sv: Vänförfrågan

Jag är noga med vilka som är mina vänner på facebook och frågar bara folk jag känner - eller personer jag vill lära känna. Jag tycker dessutom att det är ohyfsat att bara slänga iväg en förfrågan till någon okänd eller ytligt bekant utan att först skriva en hälsning via meddelande. :o
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
716
Senast: Rosett
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
372
Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
884
Senast: Ramona
·
Samhälle De flesta har väl fått ett meddelande på Messenger med den frågan. Dvs nån bekant på fb har blivit hackad och denna förfrågan skickas ut...
2
Svar
23
· Visningar
3 291
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp