Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vänja Hästen vid nytt tälle!

G

GhostPrincess

Jag ska hyra häst i sommar . Och jag undra om ¨någon har ett bra tips; när hästen kommer till det nya stället , va ska man då göra? släppa ut den i hagen direkt , eller gå runt med den lite? Hon är van vid att gå ute och vid gräset , bara undra hur man ska vänja henne vid att gå där ?
Tacksam för svar ! :):bump:

Sv: Vänja Hästen vid nytt tälle!

Jag skulle nog gå runt med den en kort stund för att låta den kolla in stället. Finns det sedan ett angränsande stall kan du ju ställa in den en natt med en blivande hagkompis i boxen bredvid så den får lugna ner sig lite samt lära känna någon den skall gå ihop med!

Malin

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5527 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej. Jag har för någon vecka sedan flyttat & då tagit med min ena häst som jag har haft i ungefär 5 år & även en ny häst som sällskap...
Svar
0
· Visningar
246
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
752
Foder&Strö Hej! Lite konstig fråga kanske för er som kan sånt här! Men jag har precis börjat lära mig om att räkna ut foderstat och sånt och nu...
2
Svar
28
· Visningar
1 544
Hästvård Hej! Jag har köpt ett avelssto med en utläkt gaffelbandsskada som kommer till mig i februari. Nu till min fråga, hur ska jag på bästa...
Svar
4
· Visningar
493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning & hälsa tråd 8
  • Dejtingtråden 32
  • Förlossningstråden

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XII
  • Hönstråden II