"Vänrelation", vill inte träffas

Kan inte heller förstå hur man kan ta så illa vid sig av att folk inte vill ha ens eget jobb faktiskt. Jag hatar också 9-5 jobb, tycker ärligt talat det är avdankat och skulle aldrig välja det om jag hade möjlighet att jobba med något annat. Men nu har jag hamnat på ett 9-5 jobb och för tillfället under pandemin är det vad jag får ta liksom, har aldrig ens reflekterat över att någon annan som trivs med att jobba de tiderna eller till och med trivs på min arbetsplats skulle bli kränkt över att jag HATAR det.... Hon säger ju att HON inte kan gå tillbaka till ett sådant jobb, det ska man väl liksom kunna ta?

Ts, jag tycker personligen inte att man ska vara så rak att man sårar folk, finns liksom ingen anledning att tala om för folk att de borde söka läkarhjälp och sådana grejer. Du har fått flera förslag här, till syvende och sist är det faktiskt så enkelt att vara ärlig att säga att ni växt ifrån varandra, det är ju liksom inget konstigt och det inser nog hon också eftersom ni inte har något liknande liv överhuvudtaget.
 
Fast jag fick intrycket att det är vännen själv som tar upp det, då och då. Och med en lite översittar-attityd. Då blir det ju svårare att ignorera.
Vad jag ser tar TS upp sin inställning här...jag tror ärligt att de båda parterna här inte riktigt har samma syn på livet och det avspeglas i relationen. Jag är inte ute efter att döma TS på något vis, jag har själv svårt med folk som säljer sex även digitalt och vet hur svårt det är att det inte reflekteras i min attityd till personen. TS är kanske bättre att dölja det än jag är.
 
Kan inte heller förstå hur man kan ta så illa vid sig av att folk inte vill ha ens eget jobb faktiskt. Jag hatar också 9-5 jobb, tycker ärligt talat det är avdankat och skulle aldrig välja det om jag hade möjlighet att jobba med något annat. Men nu har jag hamnat på ett 9-5 jobb och för tillfället under pandemin är det vad jag får ta liksom, har aldrig ens reflekterat över att någon annan som trivs med att jobba de tiderna eller till och med trivs på min arbetsplats skulle bli kränkt över att jag HATAR det.... Hon säger ju att HON inte kan gå tillbaka till ett sådant jobb, det ska man väl liksom kunna ta?
Jag skulle tycka att det var oerhört jobbigt att ha en sådan kompis faktiskt.
Som hatar det jobb jag verkligen gillar.
Vi skulle stå alldeles för långt ifrån varandra.
 
Fast jag fick intrycket att det är vännen själv som tar upp det, då och då. Och med en lite översittar-attityd. Då blir det ju svårare att ignorera.
Översittarattityd finns överallt. Och svårt att ignorera blir det ju endast om det någonstans finns en öm tå innom en. Att man ser ner på sig själv och sin situation tex
Det känns inte så mycket "kompis" att det blir roligt att träffas. Jag skulle nog inte vilja ha någon med den åsikten om min försörjning som övernattande gäst i mitt hem.
Visst! Jag som har ägnat mig åt att städa som min min försörjning har ett flertal gånger och tillfällen fått höra att #någon# aldrig någonsin skulle vilja ha ett städjobb. Som ju är pruttbetalt, ett arbete som ALLA kan utföra( NEEEJ vrålar jag), lågstatus och pisstrisst. Det iof. Inte mina närmaste som uttryckt just så här, men i min närhet. Eftersom jag är glad över de där åren och dessutom tyckter det är tillfredställande för ögat att städa upplever jag inte att det är i nedlåtande ton människor säger så där.
Jag skulle tycka att det var oerhört jobbigt att ha en sådan kompis faktiskt.
Som hatar det jobb jag verkligen gillar.
Vi skulle stå alldeles för långt ifrån varandra.
Som sagt...jag tänker att det beror på hur du ser på dig själv, med vilken innre stolthet man har över sig själv och det jobb man utfört och utför
 
Som sagt...jag tänker att det beror på hur du ser på dig själv, med vilken innre stolthet man har över sig själv och det jobb man utfört och utför
Nej det blir obehagligt oavsett.
Och det gör det omöjligt att prata om något som jag tycker om.

Som att umgås med någon som hatar hästar och lantligt boende. Och sedan ändå skall envisas med att hälsa på ute i obygden mitt i leran och hästlukten.
Det fungerar inte heller.
 
Men har jag förstått tråden rätt nu, att kompisen ska få höra hur denne tar alldeles för lång tid på sig pga toabesök och sminkning för man "ska minsann vara ärlig" men TS ska inte behöva höra att vännen tycker 9-5 jobb är avdankat?

Ska skit kastas så kan man väl åtminstone kasta åt båda håll. OBS att detta alltså inte är något personligt mot varken TS eller hennes jobb, det är resonemanget jag ställer mig frågande inför. Man kan liksom inte ena sekunden anse att sanningen minsann ska fram om man andra sekunden inte vill höra den själv.
 
Men har jag förstått tråden rätt nu, att kompisen ska få höra hur denne tar alldeles för lång tid på sig pga toabesök och sminkning för man "ska minsann vara ärlig" men TS ska inte behöva höra att vännen tycker 9-5 jobb är avdankat?

Ska skit kastas så kan man väl åtminstone kasta åt båda håll. OBS att detta alltså inte är något personligt mot varken TS eller hennes jobb, det är resonemanget jag ställer mig frågande inför. Man kan liksom inte ena sekunden anse att sanningen minsann ska fram om man andra sekunden inte vill höra den själv.
Angående sminkandet och toalettbesök så tog jag upp det då det har varit när vi setts såklart. Att hårdsminka sig i en timme innan frukost i tropiskt klimat där sminket ändå rinner av av svett så fort man lämnar air con...

Jag vet att det jag skriver låter elakt och egoistiskt. Det får jag stå för.
Och ständiga toabesök kanske beror på något, det har vi aldrig diskuterat och såklart hon får gå på toa när hon vill....

Vi är bara såå olika där. Och ja, egoistiskt tänkande och skrivande av mig, jag är långt ifrån felfri.

Därför semestrar jag helst själv. Åker till fastlandet och shoppar själv, går på bio själv osv... jag ogillar att vänta på andra och jag har problem med att utföra ärenden om andra ska behöva vänta på mig (tex shoppa, om jag vill prova något och den andra inte har nåt att prova tex.) Hänt massor med gånger att jag struntar i det och går vidare till nästa butik...
 
Men har jag förstått tråden rätt nu, att kompisen ska få höra hur denne tar alldeles för lång tid på sig pga toabesök och sminkning för man "ska minsann vara ärlig" men TS ska inte behöva höra att vännen tycker 9-5 jobb är avdankat?
Det beror på att TS inte vill umgås och att kompisen egentligen inte längre är en kompis.
Om de båda hade velat umgås så hade de båda behövt ta hänsyn tillvarandra.
Men nu så vill den ena hälsa på den andra som inte vill ha det besöket.
Den som vill umgås bör ju se till att hålla sams.
Den som inte vill umgås slipper ju att hålla sams.
 
Kan inte heller förstå hur man kan ta så illa vid sig av att folk inte vill ha ens eget jobb faktiskt. Jag hatar också 9-5 jobb, tycker ärligt talat det är avdankat och skulle aldrig välja det om jag hade möjlighet att jobba med något annat. Men nu har jag hamnat på ett 9-5 jobb och för tillfället under pandemin är det vad jag får ta liksom, har aldrig ens reflekterat över att någon annan som trivs med att jobba de tiderna eller till och med trivs på min arbetsplats skulle bli kränkt över att jag HATAR det.... Hon säger ju att HON inte kan gå tillbaka till ett sådant jobb, det ska man väl liksom kunna ta?

Ts, jag tycker personligen inte att man ska vara så rak att man sårar folk, finns liksom ingen anledning att tala om för folk att de borde söka läkarhjälp och sådana grejer. Du har fått flera förslag här, till syvende och sist är det faktiskt så enkelt att vara ärlig att säga att ni växt ifrån varandra, det är ju liksom inget konstigt och det inser nog hon också eftersom ni inte har något liknande liv överhuvudtaget.

Varför säga att det är avdankat? Varför inte bara inse att det inte passar dig men att det kan passa nån annan alldeles utmärkt? Jag skulle ALDRIG vilja ha ett jobb där jag måste jobba kvällar, nätter och/eller helger. För att det inte passar mig. Jag är otroligt dålig på att ställa om dygnet och ett sånt jobb hade varit en mardröm för MIG. Men jag inser ju naturligtvis att för nån annan passar den typen av arbetstider jättebra!
 
Det beror på att TS inte vill umgås och att kompisen egentligen inte längre är en kompis.
Om de båda hade velat umgås så hade de båda behövt ta hänsyn tillvarandra.
Men nu så vill den ena hälsa på den andra som inte vill ha det besöket.
Den som vill umgås bör ju se till att hålla sams.
Den som inte vill umgås slipper ju att hålla sams.

Jag fattar vad det beror på. Om du läser inlägget igen så framför jag med all tydlighet att det är resonemanget som förts i tråden kring hur uppbrottet ska ske som jag vänder mig frågande till, inte huruvida de skulle vara sams eller ej.
 
Angående sminkandet och toalettbesök så tog jag upp det då det har varit när vi setts såklart. Att hårdsminka sig i en timme innan frukost i tropiskt klimat där sminket ändå rinner av av svett så fort man lämnar air con...

Jag vet att det jag skriver låter elakt och egoistiskt. Det får jag stå för.
Och ständiga toabesök kanske beror på något, det har vi aldrig diskuterat och såklart hon får gå på toa när hon vill....

Vi är bara såå olika där. Och ja, egoistiskt tänkande och skrivande av mig, jag är långt ifrån felfri.

Därför semestrar jag helst själv. Åker till fastlandet och shoppar själv, går på bio själv osv... jag ogillar att vänta på andra och jag har problem med att utföra ärenden om andra ska behöva vänta på mig (tex shoppa, om jag vill prova något och den andra inte har nåt att prova tex.) Hänt massor med gånger att jag struntar i det och går vidare till nästa butik...

Men säg det då? "Sorry, jag orkar inte ta hänsyn till andra människor, så jag vill helst vara själv. Tack ändå."

Att börja rada upp anledningar till varför och dra in både smink och toalettbesök är ju tämligen onödigt.
 
Jag fattar vad det beror på. Om du läser inlägget igen så framför jag med all tydlighet att det är resonemanget som förts i tråden kring hur uppbrottet ska ske som jag vänder mig frågande till, inte huruvida de skulle vara sams eller ej.
Om man vill vara kompis så skall man inte kasta skit alls.
Och nej, det såg verkligen inte ut som att du hade fattat. Ditt påstående såg ut att handla om en jämlik relation där båda ville umgås. Hur man förhåller sig till varandra hänger ju intimt ihop med vilken relation som man vill ha.
 
Om man vill vara kompis så skall man inte kasta skit alls.
Och nej, det såg verkligen inte ut som att du hade fattat. Ditt påstående såg ut att handla om en jämlik relation där båda ville umgås. Hur man förhåller sig till varandra hänger ju intimt ihop med vilken relation som man vill ha.

Då upprepar jag att jag har fattat, men att vi uppenbarligen ser olika på saken.
 
Men säg det då? "Sorry, jag orkar inte ta hänsyn till andra människor, så jag vill helst vara själv. Tack ändå."

Att börja rada upp anledningar till varför och dra in både smink och toalettbesök är ju tämligen onödigt.
Men alla tycker inte som du.
Många i tråden tycker snarare att de faktiskt vill veta de verkliga orsakerna.

Så den åsikten får ju vara din att ha.
 
Men alla tycker inte som du.
Många i tråden tycker snarare att de faktiskt vill veta de verkliga orsakerna.

Så den åsikten får ju vara din att ha.

:confused: :rofl:

Ja, givetvis är det min åsikt. Liksom att det du har skrivit i tråden är din åsikt.

Jag förutsätter givetvis inte att alla skulle tycka som jag. Vore väl en helmärklig inställning.
 
Då upprepar jag att jag har fattat, men att vi uppenbarligen ser olika på saken.
Ja just det.
Vi ser mycket olika på saken.
Om det gör även andra i tråden.
Du kan därför inte uttrycka dig generellt som i att "man bör" utan bara för din egen del som i att "du föredrar".
Det är olika.
Det första är att försöka att uppfostra andra till art göra som du tycker.
Det andra är att beskriva hur du vill ha det och sätta dina gränser omkring dig själv.
Du kan inte sätta gränser omkring andra, det är nämligen varje persons privilegie att sätta sina egna gränser.
 
:confused: :rofl:

Ja, givetvis är det min åsikt. Liksom att det du har skrivit i tråden är din åsikt.

Jag förutsätter givetvis inte att alla skulle tycka som jag. Vore väl en helmärklig inställning.
Det såg ut som en allmän rekommendation i ordning och uppförande.
Det var det som jag vände mig emot.
Eftersom att alla inte vill ha det så.
 
Ja just det.
Vi ser mycket olika på saken.
Om det gör även andra i tråden.
Du kan därför inte uttrycka dig generellt som i att "man bör" utan bara för din egen del som i att "du föredrar".
Det är olika.
Det första är att försöka att uppfostra andra till art göra som du tycker.
Det andra är att beskriva hur du vill ha det och sätta dina gränser omkring dig själv.
Du kan inte sätta gränser omkring andra, det är nämligen varje persons privilegie att sätta sina egna gränser.

Var har jag uttryckt mig generellt och använt "man bör"? Jag har enbart skrivit utifrån trådens resonemang, inte enligt någon gängse allenarådande uppfattning.

Jag skulle uppskatta om du slutar försöka uppfostra mig, tack.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 495
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 901
Senast: Elendil
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 813
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp