Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

jag kan ju säga att "reffen" varit enormt bra ...
och du har ju dessutom bra möjligheter att själv få veta om råmjölken är av bra kvaiitet eller om plasma behövs efter födseln.. vart finns du, kan tänka mig att låna ut min om jag slipper skicka den....
 
Senast ändrad:
Sv: Vänta föl 2013

Den här teorin om vilket kön man kommer
få hur funkar den? Min ins. den 2 aug, vilket
kön ska det bli då?
Jag ligger numera i stallet :( får inte kamera helvetet
å fungera. Men det är rätt så mysigt ;)

Donnan har det jobbigt just nu stampar å slår med
Svansen mest hela tiden :)
Heja Heja :)

Månteorin säger att har ägget befruktats på väg FRÅN fullmåne=sto, på väg TILL fullmåne=hingst. 2 Augusti var precis på fullmåne, så det är lite lurigt... beror på när ägget befruktades, var det samma dag vet jag inte, var det dagen därpå bör du få ett sto. :)
 
Sv: Vänta föl 2013

Tack: CajsaLundblad.
För oss spelar det ingen roll vad det blir för kön. Har hört nått om att går stot över så är det en hingst ;)
Ston ska tydligen hitta Exit fortare än hingstar hihi.
Spännande å se vad det blir för liten krabat i alla fall :)

Vid det här laget tror jag att vi kommer få vänta till Jul :(

Dag 348 suck.......
 
Sv: Vänta föl 2013

Från att stå helt stilla och äta eller sova i boxen var hon väldigt rastlös sista natten. Stod och kliade rumpan i väggen ofta och hennes blick var mycket ängslig och orolig. Visade inget sådant när jag tog in henne på kvällen, det enda var att mjölken blivit lite vitare. Men så fort jag fått på kameran och krupit ner i sängen såg jag hur rastlös hon var...så det var att ställa klockan ofta, och när klockan ringde kl 4 så gick jag ut, och då var han redan halvvägs ute
 
Sv: Vänta föl 2013

kl
Här händer inte mycket... Kollar henne med jämna mellanrum på natten men hon sover bara.
På dagen växlar hon mellan att stå och titta rakt fram i tomma intet och att äta.
 
Senast ändrad:
Sv: Vänta föl 2013

GRATTIS! Gick allt bra ?
Bilder :)

Ringde vet idag och hon kommer ut i morgon å kollar så allt står rätt till ;) jag behöver lugnas.
Alla möjliga tankar dyker upp på nätterna:(
Vi är ju snart på dag 350 och jag börjar bli riktigt orolig att det har hänt nått.

Hon mår ialla fall bra, inget fel på aptiten.
 
Sv: Vänta föl 2013

Dygn 350 är helt normalt. Min kom på 351. Det kan vara stora variationer vad jag förstått det som, mellan 320 och 365 är väl normalspannet egentligen.
 
Sv: Vänta föl 2013

Grattis..
hoppas allt gick bra.

Jadå, allt gick bra, svarade på Yukkans fråga om hur hon betedde sig precis innan det var dags;)

Bild på när han var nyfödd på föregående sida. Här kommer en bild från i måndags, första gången ute:

73329_10151743870680090_722055548_n.jpg
 
Sv: Vänta föl 2013

Har precis pratat med Vet.
Hon nådde inte runt livmodern, så hon kunde inte känna något föl :(
Hon ska kolla henne igen nästa vecka. Hon trodde med bestämdhet att hon va dräktig.
Men efter det här så blev man ju inte direkt klokare.

Känns inte så där jätte bra just nu, vet inte vad detta innebär?
Kan dom ligga så långt fram eller djupt så inte vet känner ett ben eller nått?

Hoppas ju självklart att hon fortfarande är med föl. Men det ser ju inte så ljust ut :)

Hur går det för er andra?
 
Sv: Vänta föl 2013

Vi håller tummarna på att hon är dräktig! Vore hemskt synd om hon var tom nu när du väntat så länge :(

Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor. Hoppas någon annan mer kunnig kan svara på de...


Hos mig har det inte hänt mycket. Hon har inte legat ner inatt iallafall så vi håller tummarna.
I förrgår droppade det vit mjölk ur båda halvorna.
Idag har juvret blivit ännu större och växer bra ihop där bak.

Släppte ihop henne med kompisen igen så hon får röra på sig lite mer.
Släpper in henne i egen hage över natten.

ellavasida1707_51e801d59606ee4717721bd0.jpg


fettoellan1707red_51e803e8ddf2b358c0767195.jpg


Hur går det för er andra som är kvar?
 
Sv: Vänta föl 2013

Ja, jag har hört att de ska vara väldigt bra.
Vore verkligen jättesnällt! Jag bor strax utanför Motala, Östergötland. Nu kan jag ju inte se vart du bor men om du bor i närheten så lånar/hyr jag den gärna! :)
 
Sv: Vänta föl 2013

null_zps99bf9f31.jpg
[/IMG]

NU HAR JAG ÄNTLIGEN FÅTT MITT STO MED 4 JÄMNA HÖGA STRUMPOR, STJÄRN OCH LITEN NOSBLÄS!!!!!

Färgen lämnar jag åt experterna att bestämma...! Brungul, gulbrun, ljusbrun, cremebrun... Tjaaaa, jag vet inte iaf...
Stoet är fullblod, hingsten är welsh mountain.

Allt gick bra! Fölade på dygn 328, samma som det andra stort här :)
Små vaxproppar på morgonen, låg temp hela dagen, hade förvärkar och stökade runt i boxen ett par timmar innan.
Bebis har ätit och bajsat! Är väldigt stor mot vad jag hade förväntat mig och jääääääööte långa ben!

Håller tummarna för er andra, jag lämnar tråden och hoppar in till fölisarna sen :)
 
Sv: Vänta föl 2013

Jag TROR det också, men fölpälsen har väldigt mystisk färg, typ som vaniljfudge typ fast mer åt brunt än isabellt..men hon har ju svart man och svans så isabell blir hon inte!
Men hon är ljusare runt ögon och mule så vi får väl se vad som tittar fram sen, har inte sett några gulbruna som föl själv..

Och tack alla, det kommer fler bilder ;)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Alexandra_W
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
7
· Visningar
1 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp