Väntans tider

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: väntans tider

Hera!!!(mimus ropar)

(Det var söndag för länge sen). :)

Har h*n kommit än, vi lääängtar. :love:
 
Sv: väntans tider

Ingen fölis i natt heller.....Åt nästan ingenting igår, vilade mkt. Äter inte så mkt i dag heller faktiskt. Senaste veckan har hon hetsätit.

Hon var svullen bak förut och nu ser det sätare, mer utdraget åt sidorna ut.
 
Sv: väntans tider

Ja då fick vi ett litet quarterhingstföl inatt kl 01.30. Han kom 8 dagar efter uträknad datum så väntan har känts lång.Har lagt in bilder på föltråden.
Men,men nu är det 4 veckor kvar tills mitt andra quartersto ska föla och hon är förstagångare så det känns lite mer nervöst.Annabelle som hon heter fick väldiga moderskänslor inatt när hon märkte att kompisen fick sin fölis och hon beter sig som om det skulle vara hennes föl med gnäggningar och oroligheter. Veterinären sa att det är mycket möjligt att detta skulle kunna skynda på Annabelles dräktighet så att hon skulle kunna få tidigare men det låter ju lite knepigt tycker jag.
Josey
 
Sv: väntans tider

Även om du tycker att det låter knepigt så stämmer det ;). Det är inte alls omöjligt att hon får tidigare när det andra stoet nu har fått sitt föl.

Hälsningar Helen
 
Sv: väntans tider

och ibland kan det gå fort också!!
Vi fick ett föl på natten, hade 6 ston kvar som skulle föla men ingen inom de närmsta dagarna/veckan. När fölningen var avklarad och allt lugnt bara gick vi ett extra varv och kollade in dom andra, för att sedan få sova resten av natten. men det var lugnt. Alla stona såg ut som dom skulle, så vi gick och la oss.
Behöver jag säga att på morgonen när vi gick ut igen och skulle fodra, så hade vi 2 föl i stallet... :o :D
 
Sv: väntans tider

Okej då kan det hända med andra ord.
Men om mitt sto inte har gått tiden ut som hon ska då, och fölar pga. att det andra stoet har fått,då bör ju fölet inte klara sig om man ser till att det är "normalt " att stoet får 10 dagar innan -10 dagar efter beräknad datum och mitt sto har 4 veckor kvar.
Josey
 
Sv: väntans tider

Vaccinera, selkramp och influensa??? Gör ni det 1-2 mån innan fölning om stoet inte har en vaccination?

Tar ni av backskorna inför fölning?

Pssst Hur mycket/vad får era ston för foder??
 
Sv: väntans tider

Det är stelkrampen som är viktigast att vaccinera ung. 1 mån innan fölning. Jag tar av skorna runt om.
 
Sv: väntans tider

martha skrev:
Inte min :D hon klämmer ur sig "Hej vilt" spelar ingen roll vilken tid på dygnet eller om det är folk där....är hon föd nödig så är hon :rofl: ...o undan går det...


:rofl: :rofl: du är då rolig!!!! :D :D :D :D :rofl:
 
Sv: väntans tider

Foderfrågor lägger du på FODER!
Den här tråden blir nog tillräckligt lång UTAN en massa andra frågor än "väntans tider"... ;)
 
Sv: väntans tider

Har smygföljt denna tråden..

HERA! HUr gick det i natt då? Blev det någon fölis?
 
Sv: väntans tider

Är i dag på 293: dagen för första stoet som ska föla. Hon har så smått börjat fylla sina juver .
Är 7:e fölet som är på väg för henne ....hon har haft väldigt lätta fölningar och är en suverän mamma...men i år känner jag mig orolig.
Jag vet inte varför. Kanske för jag hade sån jäkla otur vid en fölning i fjol då jag misste både sto och föl.
Dessutom hade vi ett fel läge ( som jag lyckades rätta till...)
jaja man blir väl mer nojig med åren.
hoppas förstås på en okomplicerad fölning!
vi ser väl alla fram emot friska och fina bäbbizar!!
 
Sv: väntans tider

Min första är beräknad till 20april, min kännsla är dock att hon kommer tidigare, förra fölet, 5år sen, kom två veckor tidigare än beräknat, hon har börjat fylla juver ganska ordentiligt nu i helgen är jag var på Flyinge.
Nummer två är inte beräknad förens 20maj, men e rund och god, fjärde fölet, så hon har sett mer eller midre dräktig ut hela året:)
 
Sv: väntans tider

Här har det fortfarande inte hänt något. Hon har legat ner nästan hela natten och nafsar/kliar sig på magen mkt idag.

Hon är sur och lättstött, vill bestämma allting själv...
 
Sv: väntans tider

...stod lite luddigt såg jag.
Mitt sto har alltså gått 293 dagar och börjar så smått fylla i sina juver...inte ska hon föla i dag heller....
ursäkta...
 
Sv: väntans tider

Jag har precis gett mitt sto en stelkrampsspruta för fölungens skull TROTS att hon är fullvaccinerad.
Hon fick sin spruta i höstas så det är för lång tid för att det ska göra verkan när fölet väl kommer...

/// ghost
 
Sv: väntans tider

Det är lungt, undrade bara hur du räknade. Men förstår nu att det blev fel.
 
Sv: väntans tider

:cry: :cry: :cry:
Mitt sto är inte dräktigt...fick svar idag...
Piss och förbannat skit på ren svenska. nr 2 av 2 som inte varit dräktigt.....nu får jag inget föl i år. Adjö Buke, har inget här att göra längre.... :cry: :cry: :cry:
 
Sv: väntans tider

*tröstkramar*

Klart du har här att göra! Vet hur det känns...

Man får ta nya tag...se det som så...du hann inte missa hela betäckningssäsongen som jag gjorde.

Jag fick ingen fölis förra året och ingen i år heller...bara för att vi trodde att vi var så säkra på att hon var dräktig...dessutom skulle hon föla sent på säsongen(blev alldeles för sent att betäcka när vi väl fick henne kollad).

Men nu i vår får man ta nya tag...men visst är det trist när det händer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
29
· Visningar
2 200
Senast: Missemus
·
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Wille
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
18 109
Senast: bollen__
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp