Värde i gamla myggnät?

Thaliaste

Trådstartare
I rensningen på vinden har jag hittat ett par gamla myggnät. De är säkert 15 år gamla och (var då i alla fall) impregnerade med antimyggmedel för att kunna användas utomlands i malariamyggtätt område. Tror ni det finns något intresse av sådana i second hand-butiker? Bor man i Sverige kanske man inte vill ha ett nät med gammalt myggmedel i, och ska man utomlands kanske man hellre köper ett nytt?

Jag ska lämna bort gamla kläder och andra grejer och frågan är om jag ska ta med näten eller slänga dem...?
 
@Thaliaste: Finns det någon märkning om vad det är behandladt med? Många sådana ämnen är väldigt otrevliga och är det så gammalt kan det medlet blivit indraget pga att det är för giftigt för människor.

Skulle jag köpa ett gammalt myggnät skulle jag absolut vilja veta vad det är behandlat med.
 
@Thaliaste: Finns det någon märkning om vad det är behandladt med? Många sådana ämnen är väldigt otrevliga och är det så gammalt kan det medlet blivit indraget pga att det är för giftigt för människor.

Skulle jag köpa ett gammalt myggnät skulle jag absolut vilja veta vad det är behandlat med.

Det var så jag tänkte först också. Och jag vill inte ge bort något som inte går att sälja och som bara skapar onödig administration. Tyvärr står det inte på det vad det är behandlat med, står bara att det är impregnerat och jag har inte kvar ytterförpackningen där det kanske stod vad det är behandlat med...
 
Impregnering varar ju i regel bara en viss tid också, så risken är ju att det inte längre är verksamt. Jag skulle alltså inte sälja det, synd om någon litar på det och åker till ett malariaområde och så fungerar det inte.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 194
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 188
Senast: Mkb
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
22 142
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp