Värdelösa filmer (lista)

Sv: Värdelösa filmer (lista)

Knapp

From dusk till Dawn var för mig ett riktigt snedsteg. Första halvan av filmen byggde upp för en bra, intressant film och sedan... :crazy: Ni som har sett den förstår nog vad jag menar. Det känns som att man hade kunnat försöka hålla lite klass på det när det spårade ur, men nej. Jag satt och gapade som en annan idiot och försökte förstå vad som hände. Fast mitt i allt kunde jag inte låta bli att fascineras.
Om inte annat kan man kolla på filmen bara för att George Clooney är med i den. :p
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Det är helt enkelt nånting med The Bodyguard som stör mej nåt otroligt, kan inte säga vad :P
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Kom på en till usel film, jag visste ju att den skulle vara usel men vi såg den ändå :p Sharktopus!!
Handlar om en modifierad haj med bläckfisk bakdel som även kan gå på land med tentaklerna. :rofl:
sharktopus.jpg



Mega Pirahna! Av ren fascination för hur någon kunnat göra en sådan sjukt dålig film år 2010 var jag tvungen att se hela.
Effekterna är sämre än första svartvita King Kong.
http://www.youtube.com/watch?v=pFhSogGnu4I


Annars går i princip alla komedier bort och jag reserverar mig en hel del när det gäller sockersöt töntig romantiska inslag.
Extra :yuck: när det gäller kärlekskomedier. Det finns inget land som klarar av att göra komedier/kärlekskomedier som går att överleva.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Åh, jag ogillar också verkligen LotR. Så sega och överpretentiösa att man bara urk. (Här sparkar jag väl dock in öppna dörrar eftersom jag hatar fantasy, men ändå.)

Gick ut från bion på första :angel: annars hade jag suttit där inne och snarkat högljutt!
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Jag såg tvåan på bio, och minns att den enda gången jag och vännerna hade roligt i salongen var när trädet sa att han känt de andra träden sedan de var ollon (jag var 13 år, då är det okej att tycka att sådant är kul).
Men ja, herregud, de var verkligen usla.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

KL
Till er som tycker att jag är knäppare än knäpp som inte gillar Django unchained: Jag tyckte filmen var bra fram till (POTENTIELL SPOILERVARNING!!!!): när det blev en massa pang-pang och splatter. Då kändes filmen så jäkla oseriös, men det är väl inte så ovanligt att sånt förekommer i Tarantino-filmer.

Så det är typ den scenen som förstörde hela filmen enligt mig :p
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Haha, förlåt att jag skrattar, men jag är helt övertygad om att ingen tycker att det är en spoiler att upplysa om att det blir blod och våld i en Tarantinofilm.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Äsch, det är ju typiskt Tarantino. Chocken kan inte ha varit så jättestor om du sett någon av hans andra filmer? ;)

Jag tycker att vissa våldsscener är för långa ibland men det förstörde ju absolut inte en i övrigt SJUKT bra film. Men det är ju en smaksak såklart!
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Haha, förlåt att jag skrattar, men jag är helt övertygad om att ingen tycker att det är en spoiler att upplysa om att det blir blod och våld i en Tarantinofilm.

Haha man kan aldrig vara för säker, vissa blir så kinkiga när man berättar minsta lilla om filmer :p

Äsch, det är ju typiskt Tarantino. Chocken kan inte ha varit så jättestor om du sett någon av hans andra filmer? ;)

Jag tycker att vissa våldsscener är för långa ibland men det förstörde ju absolut inte en i övrigt SJUKT bra film. Men det är ju en smaksak såklart!

Haha nej jag borde ha fattat det, det var väl jag som hade lite fel förväntningar :p

kl
Kan förresten lägga till Hajen över värdelösa filmer.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Jag har inte sett Django än men jag har sett trailern och kan inte komma över att Leonardo DiCaprio ser så juvenil ut, trots skägg och mustasch! Det är som en utklädd 15-åring typ :D
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Han gör rollen sjukt bra kan jag säga.
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Ja det ska bli spännande att se! Ska bara hinna... Tänk att man knappt hinner trots att man har den hemma... Men han är ju en grymt bra skådis så jag betvivlar inte att prestationen är sämre i en sån storfilm som Django :)
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Kl

Sagan om ringen-filmerna ser jag inte gärna en gång till. Det känns som det enda målet de hade var att göra filmerna så långa som möjligt. Hade de varit kortare och innehållit mindre ordbajseri (om det hade varit böcker vi talade om), så kanske man kunde uthärda dem. Men vad mer kunde man förvänta sig när de gör film av de böckerna?

Avatar är av samma skrot och korn.

Det är väl de jag kommer på på rak arm.

Jo, just det! Saw!
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Knapp

From dusk till Dawn var för mig ett riktigt snedsteg. Första halvan av filmen byggde upp för en bra, intressant film och sedan... :crazy: Ni som har sett den förstår nog vad jag menar. Det känns som att man hade kunnat försöka hålla lite klass på det när det spårade ur, men nej. Jag satt och gapade som en annan idiot och försökte förstå vad som hände. Fast mitt i allt kunde jag inte låta bli att fascineras.
Om inte annat kan man kolla på filmen bara för att George Clooney är med i den. :p

Haha! Just det! Jag läste inte på baksidan innan jag såg den. Blev ganska förvånad om man säger så :p
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

kl*

Lägger till snow white and the huntsman:banghead:

Färglösa karaktärer och noll handling. Det enda dendär kristen tjejen gör är att gapa fisk och se plågad ut:yuck:
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Nu kommer jag som krigsfilmseantusiast och klagar på diverse krigsfilmer eller filmer som utspelar sig i krigsmiljö som ibland brukar ha ganska bra betyg. :D Jag har gett dem antingen 1 eller 2 av maximala betyget 5 på filmtipset.

  • Saving Private Ryan
  • Enemy at the gates
  • Black Hawk Dawn
  • Tigerland
  • Inglorious basterds
  • Hamburger Hill
  • Pearl Harbor
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Åh, herregud! Beowulf... den såg jag när den gick på bio, jag var rejält berusad och minns att jag och sällskapet hade hysteriskt roligt. Men det berodde nog snarare på alkoholen i kombination med filmens mycket låga kvalitét :angel:
 
Sv: Värdelösa filmer (lista)

Jag instämmer helhjärtat i samtliga fall utom Inglorious. Vill dock lägga till Valkyrie på min lista också.
 

Liknande trådar

Äldre Jag såg en film på netflix för ett bra tag sen och vill gärna se den igen men kommer inte på vad den heter! Och jag har googlat mig blå...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: moster
·
Relationer Funderade på om jag verkligen skulle använda anonymt nick för det här, det är märkligt att man beter sig som om man har någonting att...
Svar
11
· Visningar
1 971
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp