Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Värkar

Gandalf skrev:
Men "färdknäppen" handlar ju inte om själva rörelserna utan om att sperman innehåller låga koncentrationer av ett ämne som gör att livmodermunnen mjukas upp och får lättare att öppna sig. Det är samma ämne som ibland används på förlossningen för att smörja in livmodertappen med vid igångsättning bla.

Så detta är riktigt vetenskapligt belagt - det är bara det att mannen behöver komma upp till fem gånger :o för att producera tillräckliga mängder av ämnet i fråga - så svettigt kan det nog bli! :D

Ska man tolka detta som om man INTE vill ha ut bebin i förtid (utan hålla sig till efter nyår) så måste man ransonera dosen till högst 4 ggr/dag ?
lieb24.gif
 
Senast ändrad:
Sv: Värkar

Gandalf skrev:
Men "färdknäppen" handlar ju inte om själva rörelserna utan om att sperman innehåller låga koncentrationer av ett ämne som gör att livmodermunnen mjukas upp och får lättare att öppna sig. Det är samma ämne som ibland används på förlossningen för att smörja in livmodertappen med vid igångsättning bla.

Så detta är riktigt vetenskapligt belagt - det är bara det att mannen behöver komma upp till fem gånger :o för att producera tillräckliga mängder av ämnet i fråga - så svettigt kan det nog bli! :D
Enligt artikel i någon av gravidtidningarna jag läste innan Selma födes så är färdknäppen den ENDA metoden som man vetenskapligt lyckats bevisa att den gör NÅGON nytta. Men grejen var att det var ENDAST när det ändå var dags som det gjorde nytta, dvs gick lite snabbare pga detta. Det hjälper alltså inte att "mysa i sängen" ens åtta gånger/dag om det inte är dags ändå...
 
Sv: Värkar

Hmmmm.... Bebis i natt???
Sitter med värkar och tycker synd om mig själv :smirk:
Mycket beror det på att jag fick rycka in vid en olycka igår. En kompis pappa blev översprungen av en häst, och lårbenet gick av..... t.o.m jag konstaterade att det var ett benbrott. Usch, det var obehagligt, och vad maktlös man känner sig.
Jag kunde inte göra mer än att vänta på att ambulansen skulle komma.
Han låg mitt på vägen i mörkret, blåste svinkallt gjorde det oxå.

När personalen väl kom och tagit hand om honom, och skulle åka kunde jag inte låta bli.
"Hmmm, det här borde få fart på värkarna! *fniss*"
"Ja, men du vet, vi kan släppa av dig på vägen.... akuten och förlossningen ligger vägg i vägg..... *asflabb*"

Det som var menat som en skämt, får jag nog ta lite på allvar. Och lite för tidigt är det....... Tredje barnet, så det kan förmodligen gå lite fort....

Kram på er alla
 
Sv: Värkar

jag har gått över tiden med mina 2 första....fick massor av tips av bla min mamma som fött 14 barn :D INGET hjälpte,dom små liven kommer när dom känner för det :rofl:
lycka till
 
Sv: Värkar

En rejäl slurk ricinolja och ungen kom som ett skott! Jag hann knappt in till BB. Barnmorkan var dock inte imponerad av denna omoderna metod att få fart på förlossningen... men funkar gör det på dom flesta.
 
Sv: Värkar

Skulle få mellan den 5;e o 19;e
Jotack,morgonen den 24 kl 8:00 satte dom dropp och det tog hela jäkla dagen innan jag öppnade mig ändå, 19:47 kom han ut - jag hade 2 krystvärkar så den delen gick smidigt, och detta tilldrog sig på JULAFTON.
Kan säga att någon tomte inte var inblandad - den ungen fick jag inte, jag jobbade hårt för honom.
Jag har nålfobi så droppet var heljobbigt. Tror inte att droppet gjorde någon "nytta" - han hade nog kommit ut när han var klar.....
 
Sv: Värkar

Första graviditeten provade jag Ricinolja, men NÄ!! Det enda som hände var att jag fick springa på toaletten.
Det som har satt igång värkarna ordentligt för mig båda gångerna är sex :o :angel: .
Men jag tror ändå att det spelar ingen roll vad man gör, det är dax när det är dax!!

I dags läget har jag haft förvärkar i tre dagar nu, och börjar bli lite småless på det. Antingen sätter det igång eller så LÅT BLI!! Men jag kan ge mig 17 på att det kommer att vara dax när gubben jobbar. Han jobbar natt.......
 
Sv: Värkar

Dagen då mina vrkar satte igång träffade jag en annan bebis som var 1 månad jag vart varm i hela kroppen och vart såååå avis på kompisen som minsan redan fått träffat sin bebbe (sedan att hon gick över nästan 3 veckor tänkte jag inte på :angel: )...10 min efter värkte det till i ryggen...jag åt en kebab och spelade Yatzy med den tilltänkta gudmodern och vips så satte det igång och han föddes på gudmors födelsedag :D ...så mina tips.

*Träffa andra bebisar
*Ät KEBAB
*Spela Yatzy

Hoppas allt går bra!! Lycka till!!
 
Sv: Värkar

Vi har fått hem våra två kattbebisar, räknas det tror du?? ;)
I skrivandets stund mår jag illa och har ont i ryggen/magen.

Mina värkar sitter i ryggen, begriper ingenting........
 
Sv: Värkar

Färdknäppen är ju som sagt ett tips, men det krävs ganska mycket sperma... :D
Ett annat tips är stimulans av livmodertappen. Det fungerade på mig.
När jag var nio dagar över tiden åkte vi och kollade hur pass "mogen" jag var. Läkaren kände på livmodertappen, som inte alls var mogen.
Han trodde att det skulle dröja ca en vecka till.
Men dagen efter kom han, den lille bäbisen.

Fingra lite på livmodertappen kan man ju göra själv, eller be barnets pappa :D

// Anna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 861
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 300
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 180
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp