Världens roligaste hundleksak?

mimmipigg

Trådstartare
Min vorstehvalp har själv uppfunnit en skojig leksak.
Han fick av en händelse tag på en 1½-liters plastflaska (den mjuka varianten) den har han nu lekt konstant med i två dagar. Han kan bara bära den i den ände kapsylen sitter, jag har skruvat till ordentligt, men försöker på alla vis komma åt att bita över själva flaskan med påföljden att den hoppar iväg och låter. Han håller på att jaga ihjäl sig för att få stopp på den.
 
haha eftersom han redan är så intressead av flaskan så kan du ta bort korken och lägga små bitar levergodis i den. det är super bra att ha om de är ensamma hemma och om man inte hinner träna så tröttar det ut hjärnan. min boxer/schäfer tycker de e skitskoj!! :bump:
 
eftersom det finns en liten risk att hunden biter sönder flaskan och skär sig/fastnar skulle jag inte lämna en hund ensam med en sån.
 
min hund biter snabbt i sönder en sådan flaska.
Har därför aldrig heller vågat lämna honom ensam med en sådan, även om HAN tycker det är SKITKUL så vill jag inte riskera att något händer. :crazy:
 
Vitsen var att den inte går fånga eftersom han inte kan bita runt den, han har skitskoj i sina fåfänga försök att få stopp på den eländes flaskan.
Tar jag bort korken biter han sönder den och plattar till den.
 
Han är så liten än att han inte lämnas ensam.
Vi har precis bara börjat träna att gå ut på bron en stund.
När han vuxit på sig ett snäpp fixar han nog att bita hål på flaskan, men just nu är det en väldigt rolig leksak.
 
Min (snart) 14-åriga rottistik tycker att det är jättekul att plocka bort korken på flaskorna, sen är de tråkiga. Hon ligger spänt o tittar på flaskan där den står på golvet medans det fortfarande finns dricka kvar iden. När den är tom går hon fram o hämtar den, går tbax till sin plats o sen är kampen igång.
Numera får man skruva på korken ordentligt för att hon ska ha o göra en stund annars går det på 2 min. När det är gjort ligger hon jättenöjd med sig själv o väntar på nästa flaska.

Hon är jättesöt när hon kommer fram o hämtar flaskan. Beter sig som om hon vore 2 år igen. :love:
 
Tänk er en liten taxvalp och en 1,5 liters flaska. DÖD ÅT PETFLASKAN!! Eller var det tvärt om? :rofl: Ångrar att jag inte filmade det hela.

Och ännu roligare! Två taxar i ett tvillingkoppel. :rofl: :rofl: :rofl:
Har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. :D Gav upp efter ett försök. :p Nu hänger det sprillans nya kopplet i en garderob. ;)
 
Annars brukar spengummin vara populärt. (Tillbehör till kossornas mjölkmaskiner) Slitstarkt och väldigt skoj när det "flappar". W blev valp på nytt när han fick ett gammalt sådant, han är tre år :)
Fast han har också varit med i "flaskmaffian". Han jagade dom hejvilt och det var hela grejen med att dom for iväg som var skoj, sen att skruva av korken var kul ända tills den gången han blev blöt om tassarna :D (det var festis kvar i flaskan)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 152
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 412
Senast: Disen
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 986
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp