Världens "snällaste" spindel?

Sv: Världens "snällaste" spindel?

Lockespindeln ("långben") skulle jag vilja säga, men många verkar inte hålla med mig :D
 
Sv: Världens "snällaste" spindel?

Lockespindeln ("långben") skulle jag vilja säga, men många verkar inte hålla med mig :D

Jag är en av dom, vidriga as!!
Dessutom inte alls speciellt harmlösa då dom faktiskt har ett mycket koncentrerat gift, men dom förmår sig inte på vårt skinn. O_o
 
Sv: Världens "snällaste" spindel?

Den som är under min sko :angel:








Skämt å sido, ingen aning men nyfiken på svaret (ifall någon vet)
 
Sv: Världens "snällaste" spindel?

Enligt wiki så springer de ikapp sina offer och saknar förmåga att producera silke och gift.
 
Sv: Världens "snällaste" spindel?

Den i princip vegetariska hoppspindeln från central/sydamerika kanske.
Rätt snygg dessutom!
 
Sv: Världens "snällaste" spindel?

Jag är inte rädd för spindlar men långbenar tycker jag är lite småäckliga, rund liten kropp och bara massa beeeen :eek:
 
Sv: Världens "snällaste" spindel?

Öhh... En snygg spindel?? Om det nu verkligen finns en snygg spindel så måste du visa en bild på den. Att spindlar kan vara snygga tror jag faktiskt inte men jag blir gärna överbevisad :D
 
Sv: Världens "snällaste" spindel?

Antar att det är den här spindeln som åsyftas. Bagheera Kiplingi (för den som vill googla vidare).

0009yy3a.jpeg


Dom ser ju dock ut som vilken hoppspindel som helst när den bakre delen är nedfälld, så snygg vettesjutton :p
 
Sv: Världens "snällaste" spindel?

Löpkvalster? Ingen direkt spindel men nåväl ett spindeldjur :D Dom där söta röda snabbspringande som kutar omkring när man solar på klippor :)
Jag har en ganska stor spindelfobi, men dessa är bara söta :)
 
Sv: Världens "snällaste" spindel?

Ha! Snygg ju! Läskig, men snygg.

Vegetarisk spindel lät som det var en gurka med ben :D
En spindel som är herbivor är kanske mer korrekt.
 
Sv: Världens "snällaste" spindel?

Jag är extra livrädd för husspindlar! Det är de värsta jag vet :D

Kan inte komma på någon spindel som är ok, det ska väl vara de här minismå gröna och röda då. De kan jag iaf se utan att springa åt andra hållet ;D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mest nyfiken. Jag blev nyss tillfrågad av en flyktigt bekant om jag skulle kunna tänka mig att komma över och prata med hennes...
Svar
18
· Visningar
1 535
Senast: Sel
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 408
Senast: Sleepan
·
  • Artikel
Hästnyheter Falabellan är världens minsta hästras och kan väga så lite som 14 kilo. De små hästarna kommer i alla möjliga färger och ska vara både...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Han är bäst i världen i tölt med lös tygel. Máni Hilmarsson knep guldet på Islandshäst-VM i Holland, där Sverige visade framfötterna i...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp