Snyggt diskställ - finns det?

Zpunk

Trådstartare
Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta fint…

Så, finns det några snygga diskställ? Vad finns ute i buke-hemmen?

Jag har (åtminstone för tillfället) ingen diskmaskin så kan inte vara världens minsta. Och jag avskyr de där som man bara viker ut eftersom jag lyckas peta omkull dem med jämna mellanrum och det känns i minsta laget.

IMG_0063.jpeg
 
Var med mamma på Ikea igår och hon köpte det här. Grejen är att det inte finns några snygga diskställ (kom hon fram till) så hon valde detta då delarna är så pass små att det går att ställa undan i skåpet när det inte används. Plus att det rinner av direkt ner i vasken.
 

Bifogade filer

  • IMG_3612.png
    IMG_3612.png
    164,8 KB · Visningar: 155
Rinner vattnet undan på det nedre planet? Kikade lite på det för ett tag sen men känns som det kan bli ytspänning där?

Det rinner undan jättebra! Aldrig varit med om att det blivit pölar eller så. Vi har ingen diskmaskin och lagar mycket mat så fyller stället så gott som varje dag. Har haft det i 10-15 år, kan inte tänka mig ett annat 😅
 
Vi har den här varianten från IKEA. Tycker det är rätt neutralt och rymmer (på gott och ont ;)) väldigt mycket disk.

ordning-diskstaell-rostfritt-stal__0712681_pe728966_s5.jpg
Jag har samma och instämmer i att det får plats mycket disk 🙂

Sen om jag skulle kalla det snyggt? Njä, det skulle jag väl inte. Men med tanke med hur mycket disk det rymmer så är det inte så stort och därmed iaf någorlunda diskret.
 
Vi köpte ett svart från Temu för ett tag sedan. Både bättre och snyggare än vårt gamla från IKEA. De har rätt många olika modeller att välja mellan.
 

Bifogade filer

  • 20240304_204440.jpg
    20240304_204440.jpg
    243,3 KB · Visningar: 120
Jag har Hultarp från Ikea utan den höga delen och bottnen, har det stående på en bricka istället. Och har satt en matchande svart diskkorg från typ Lagerhaus i ena hörnet. Passar perfekt till det jag handdiskar och tycker det är diskret och fint :)
1000006038.jpg
 
Nu har jag diskmaskin men tipsar om IKEAs grytlocksställ för torkning av större grytor, stekpannor, plåtar och skärbrädor. Ie. sånt som är lögn att få plats med i ett vanligt diskställ. Placeras ovanpå en kökshandduk och dras ut till lämplig storlek, och tar ingen plats alls när den inte används.

Jag har en sadan till min "Sous vide balja" 😄 for att biffar, revbensspjall och annat inte ligger pa varandra utan att vattnet kan cirkulera.
 
Vi köpte ett svart från Temu för ett tag sedan. Både bättre och snyggare än vårt gamla från IKEA. De har rätt många olika modeller att välja mellan.
Dyker upp mycket resultat därifrån när jag googlar, håller med om att det finns flera lite finare. Har aldrig beställt därifrån, är det smidigt?
 
Dyker upp mycket resultat därifrån när jag googlar, håller med om att det finns flera lite finare. Har aldrig beställt därifrån, är det smidigt?

Det min man som har appen och beställt men det verkar fungera bra men leveransen kan ta ett litet tag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 682
Senast: Septicemia
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 890
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Glass
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp