Bukefalos 28 år!

Världscupen i hoppning

Vet inte om det är vinkeln som gör det, men om startlinjen ligger så nära hinder 1.. Liksom när börjar det räknas som en vägran om hästen börjar stå tillbaka redan innan startlinjen? Är det liksom bara tiden som tickar på (den man har på sig att rida över startlinjen) och behöver man lägga volten för en ny anridan innan startlinjen för att få det att inte räknas som en vägran?
 
Vet inte om det är vinkeln som gör det, men om startlinjen ligger så nära hinder 1.. Liksom när börjar det räknas som en vägran om hästen börjar stå tillbaka redan innan startlinjen? Är det liksom bara tiden som tickar på (den man har på sig att rida över startlinjen) och behöver man lägga volten för en ny anridan innan startlinjen för att få det att inte räknas som en vägran?
Lägger du en volt när du passerat startlinjen och startsignal är given räknas det som vägran.
 
Har sett ikapp dagens hoppning. Jag är en hemsk människa och blir alltid glad när Penelope Leprevost ramlar av… :devil:

Roligt att se Wilma Hellström igen. :)
 
Har sett ikapp dagens hoppning. Jag är en hemsk människa och blir alltid glad när Penelope Leprevost ramlar av… :devil:

Roligt att se Wilma Hellström igen. :)
Vet du, jag blir också glad av att se henne ramla av. Ända sedan Göteborg incidenten så bläää på den människan.
 
Hänger inte riktigt med i alla svängar i hoppningen. Vad har hon ställt till med?
När hon red i Göteborg för några år sen så snubblade hennes häst på framridningen och gick ner på knä. Hennes reaktion var att så hårt hon bara kunde drämma in sporrarna i hästens sida så den hoppade framåt i panik istället för att sitta av och se varför hästen snubblade. Det var hemskt att se live. Finns säkert på youtube att kolla på. Sen har jag hört rykten att hon inte är så snäll mot sina hästar överlag.
 
När hon red i Göteborg för några år sen så snubblade hennes häst på framridningen och gick ner på knä. Hennes reaktion var att så hårt hon bara kunde drämma in sporrarna i hästens sida så den hoppade framåt i panik istället för att sitta av och se varför hästen snubblade. Det var hemskt att se live. Finns säkert på youtube att kolla på. Sen har jag hört rykten att hon inte är så snäll mot sina hästar överlag.
Inte den bästa kvaliteten men här är den. Hästen går typ omkull, hon kollar snabbt att den är okej och sätter sedan sporrarna i den. Fortsätter rida och tvärnitar sedan hästen otroligt fult.
 
Inte den bästa kvaliteten men här är den. Hästen går typ omkull, hon kollar snabbt att den är okej och sätter sedan sporrarna i den. Fortsätter rida och tvärnitar sedan hästen otroligt fult.
Hästen hon trillade av idag såg ut att bli rädd för henne när hon skulle fånga den. Kanske övertänker pga det jag sett om henne dock. 😊
 
Inte den bästa kvaliteten men här är den. Hästen går typ omkull, hon kollar snabbt att den är okej och sätter sedan sporrarna i den. Fortsätter rida och tvärnitar sedan hästen otroligt fult.
Ja, jag glömde bort att hon fortsatte den där fula ridningen efter omkullridningen. Sjukt att ingen sa emot av stewardsen.
 
Tycker alltid det är med hjärtat i halsgropen som man ser Yves Bost...

Ja fy fasen vad det såg ut! Jag spolade förbi båda hans ritter, klarade inte av att se det.

Han rider förjävligt... Oftast sitter kommentatorerna där och säger att hans hästar trivs så bra med det och kämpar för honom. Själv sitter man där och förstår inte hur en sk expertkommentator kan säga så....
 
Var det bara jag som tyckte att Viktoria Gulliksens häst rörde sig lite konstigt? Den såg ut att ha en ganska märklig, kort och "kantig" galopp och det såg liksom lite ryckigt ut tycker jag. Sen såg den ut som en ponny också, imponerad att den tog sig över hindren för det såg det verkligen inte ut som att den skulle kunna :p
 
Han rider förjävligt... Oftast sitter kommentatorerna där och säger att hans hästar trivs så bra med det och kämpar för honom. Själv sitter man där och förstår inte hur en sk expertkommentator kan säga så....
Ja, igår var det ett jäkla tjat om vilken legend och publikfavorit han är men de nämnde också hans "intressanta" ridstil flera gånger utan att säga rakt ut att det ser för jävligt ut. Lite samma med Geir Gulliksen (som jag för övrigt också spolar förbi när han är med).
 
Bost's ridning, minst sagt underhållande. Bevisligen kan man ta sig högt upp i klasserna bara man har tillgång till riktigt bra hästar. Behövs inte ens skänklar.
 
Han rider förjävligt... Oftast sitter kommentatorerna där och säger att hans hästar trivs så bra med det och kämpar för honom. Själv sitter man där och förstår inte hur en sk expertkommentator kan säga så....
Var ju samma trams med leprevost på Göteborg. "Ibland gör man sådär för att få hästen att vakna lite" 😫
 
Bost's ridning, minst sagt underhållande. Bevisligen kan man ta sig högt upp i klasserna bara man har tillgång till riktigt bra hästar. Behövs inte ens skänklar.

Ja det såg hemskt ut, fascinerad över vilken schysst häst ändå han har som kan prestera trots hans fulridning. Reagerade också på italienaren som var 2a man ut. Lite samma stuk som Geir Gulliksen- som en stor oföljsam tjock fästing på ryggen liksom.
 
Ja fy fasen vad det såg ut! Jag spolade förbi båda hans ritter, klarade inte av att se det.

Han rider förjävligt... Oftast sitter kommentatorerna där och säger att hans hästar trivs så bra med det och kämpar för honom. Själv sitter man där och förstår inte hur en sk expertkommentator kan säga så....
Tycker det är hemskt att utnyttja hästars välvilja att göra rätt och riktigt... Det låter kanske lite överdrivet, men.. det kan inte vara bra att sitta och flänga till höger och vänster. Att hästen inte tappar balansen är för mig otroligt!
Svårt att få en bra bild, men det såg stundtals ut som att han skulle ramla åt sidan
Screenshot_20231106-173152.png
 
Det är som att han bara hoppar med knän och lår. Och överkropp såklart. Bara släng fram den. Helt otroligt. Får mig att tänka på det där gamla tänket att man skulle sitta med så tight knäslut att man hade kunnat hålla kvar ett papper, eller om det var en telefonkatalog, mellan sadel och knä. :angel: Någon sa till den där mannen att hålla sig fast som en klädnypa och han tog det till hjärtat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I morgon onsdag startar hästfesten Gothenburg Horse Show i Scandinavium - bland höjdpunkterna under veckan finns bland annat världscupen...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nästa helg hoppar ryttarna de första hindren på väg mot världscupfinal i Göteborg nästa år. Oslo Horse Show är som alltid premiärtävling...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nyhet.nu) Nu i helgen är det premiär för årets säsong av världscupen i hoppning. Premiären sker i samband med Helsinki International...
Svar
0
· Visningar
1 189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp