Bukefalos 28 år!

Värmeeksem

TheRedLightning

Trådstartare
Är det någon mer där ute som lider av detta?

Jag håller på och bli galen på mitt. Det kommer alltid när det blir varmare ute och alltid på händer eller fötter, oftast bara ovansidan.

Jag har läst på 1177 och googlat runt, smörjer och tar hand om det efter konstens alla regler (trodde jag).
Idag råkade jag komma åt ovansidan av foten, så nu bränner och kliar det som eld. När man kliar känns det som himmelriket, men det blir samtidigt bara värre och när man slutar är det helvetet själv. Försöker att inte klia eller tänka på det, dock väldigt svårt.

Är det någon annan som känner igen sig? Finns det något där ute som jag missat på vad man kan göra för att undvika? Bästa tips mot klåda?
 
Jag har hydrokortison, men jag upplever inte att det hjälper mot klåda eller finns det andra kortisonsalvor som är bättre? Har dålig koll.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 645
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 306
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Buke kan ju ALLT så jag tänkte försöka hitta input här även i denna fråga. Jag har ett yrke där man står och går mycket, sällan under...
Svar
3
· Visningar
1 035
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 453
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp