Bukefalos 28 år!

Jag tycker värmen är helt perfekt. Det är varmt, men det är ändå behagligt och inte så stekande eller kvalmigt som somrarna i syd- och centraleuropa ofta är. Jag behöver för första gånge på sex år inte barrikadera mig i lägenheten och svettas floder på nätterna. Värme är en vanesak. Dessvärre kommer värmeböljan vara över långt innan svenskarna acklimatiserat sig.
 
Här hemma dras alla persienner ner och tak och bordsfläkt arbetar under dagarna så djuren har det riktigt behagligt och skönt hemma:cool: medans jag sliter i värmen så svetten rinner:o
Visst är det skönt med värme och sol men jag jobbar ju verkligen hela tiden så jag hinner ju aldrig njuta av det utan endast svära och svettas på jobbet hela dagarna :yuck:. Så för tillfället är jag lite kluven om vad jag känner O_o
 
LOVE IT !!! Trots att jag jobbar i en byggbarack utan AC och tillstymmelsen till korsdrag inte ens är i närheten av svalkande ;)
Men som sagt hellre värme än kyla.. Och nu är mina 7 dagar (8) i uniformen äntligen slut (efter idag) och jag kan ligga på stranden resten av veckan *LÄNGTAR* Nu kommer ju tom JAG kunna plaska i vattnet som jag vill ;)
 
Vi älskar också värmen! Blir inte påverkad av den förutom att det är svårt att sova. Har både AC och fläkt i sovrummet, men AC´n dånar så vi får kyla ner innan vi lägger oss, sen vaknar man vid 7 igen och då är det VARMT. Kan sätta på AC på luftvärmepumpen också men det brukar inte behövas. Har semester nu så det blir mycket sol och sen bad i poolen. Så här njuts det!
 
Jag mår verkligt uselt när det är såhär varmt. Jag klarar inte av det. Tack och lov är det skapligt svalt på jobbet - bara runt 25.
Ute är det mellan 32 och 45 beroende på om man är i skuggan eller solen.

Kroppen värker, jag svullnar upp och jag svettas kopiöst. Huvudvärken har följt mig i snart en vecka nu. Den beror definitivt inte på att jag dricker för lite.

Ovanpå allt så tar min hjärna ledigt och jag blir fumlig, glömsk och dum. Jag begriper ingenting och kan inte ens läsa en tidningstext och förstå vad jag läser.

Seriöst - om jag mådde såhär dåligt under vintern skulle jag gå till vården och jag skulle sjukskriva mig.

Kom och skjut mig.

Ja, ungefär såhär mår jag också när det är varmt. Plus illamåendet som hindrar mig från att äta vilket i sin tur har gett mig magkatarr vilket i sin tur... nä, jag orkar inte.

Nästa person som säger åt mig att "man ska ju inte klaga" riskerar jag att ge en rak höger, på riktigt. Jag mår som man gör när man har influensa, men kan varken göra något åt det eller förvänta mig något tillfrisknande förrän det blir svalt igen. Jag tycker att det berättigar mig att få gnälla lite, goddamnit. Jag klagar fan inte när det är kallt.
 
Jag är sådär imponerad faktiskt.
Värmen hade varit helt ok om:

Vår tomt inte alltid legat i solen
Det inte hade varit vindstilla hela tiden
Innertemperaturen hade gått ner under 28 grader någon gång
Vi hade haft pool (även om vi har nära till havet)
Jag inte hade varit gravid och känt mig som en halt flodhäst

Just nu är det mest Bläh faktiskt
 
I vanliga fall hade jag tyckt det var skönt med ordentlig sommarvärme, jag gillar inte att ligga och stekas i solen men värmen hör till och det är underbart att åka iväg för ett dopp.

...men nu som höggravid förbannar jag värmen.
Inte skönt, inte nice. Tjocka svällda ben och fötter. Hög vilopuls och tung värkande kropp.

Så jäkla synd att må så här och gömma sig inne och jubla när regnet kommer, när det efter en riktig mörk och dyster vinter äntligen blir fint väder.
 
Jag älskar värme och sol. Jag blir en helt annan människa. Lever upp. Kyla stressar mig tror jag. Även relativ kyla, som det var på midsommarafton. Nio grader, mulet och hot om regn. Det är hemskt!

Nu är jag ledig och har det oförskämt bra på sommarstället. Skulle jag jobba hade det antagligen varit annat ljud i skällan pga för varmt på kontoret. Om temperaturen hade varit ok på kontoret skulle jag hellre ha det så här varmt ändå. Jobba inne där det är svalt. Njuta av värmen resten av tiden, gärna året om.
 
Jag är jätteledsen på värmen nu. Strök mig och Fritte från tävlingarna som vi sett fram emot så länge, för jag tycker inte det är OK att tävla på fåren i detta vädret. Jäkla skit :(
 
32 grader i Uppsala nu.

Jag tror jag dör.

Ska på utställning med ponny i helgen, får hoppas att det är lite mer humant då, vill hemskt gärna åka men...
 
Avskyr värmen man blir svettig och kletig så fort man rör sig och helt seg i huvudet orkar ju inte göra någon ting.

Jag spenderar största tiden hemma med att vara i källan tillsammans med ena hunden den andra ligger i solen och tycker jag är tråkig som inte vill hitta på något roligt.

Nä hösten är min favorit årstid.
 
Denna värmen tar kål på mig! Jag blir så trött, man orkar inte göra någonting och svetten bara rinner :mad:
Längtar enormt mycket tills vintern! Kyla är min grej;)
 
32 grader i Uppsala nu.

Jag tror jag dör.
Åh, det är samma som det är i norr här. Nästa vecka ska vi på semester dit och det ska bli så grymt skönt att få det lite svalare :love:. Sambon är helt exalterad, jag med nästan, äntligen kan man ha på sig jeans på kvällen, en vanlig klänning på dagen utan att dö i pölar av svett som man gör här.
 
Var precis ute på balkongen en liten stund, grannen tyckte jag är tokig som inte vädrar eftersom jag har alla fönster i solen och inte genomgående lägenhet men jag har ju både persienner och gardiner för och släpper inte in värmen.
Jag har visst svalare inne än hon har, tji fick hon som ska vara så bra och präktig jämt :p
Inne är det ganska okej hos mig, har petat upp brevlådan till trapphuset lite med.
Gillar värme men lagom vore nice nu är det lite för varmt men sitta inne funkar bra och sen är det bara dricka, innan kaffe ett glas vatten och efter och sen blir det saltgurka, korv och annat salt så man inte lakar ur saltet i kroppen av allt vatten man hinkar i sig.
Hellre detta än kall, blåsig vinter men hade jag jobbat vet i tusen om min åsikt varit detsamma dock.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 420
Senast: Calmiche
·
Samhälle Just nu så, med rätta, fokuserar de flesta länder akut på att stänga ner, men jag funderar mycket vad som kommer att hända efter covid...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 466
Senast: Jenka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 854
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp