Värmlandsvagnen - mina erfarenheter so far

Sv: Värmlandsvagnen - mina erfarenheter so far

Ynthe skrev:
När vi var och hämtade min gamla häst fick vi låna en sprillans ny VV (årsmodell 2001), enaxlat. Den dagen var det både isgata, blåsigt och extremt kallt.
Tyckte det släpet var extremt bra, höll sig på vägen likt ett strykjärn trots väldig blåst ute på öppet fält (utan häst i), och skramlade inte alls, varken på dit- eller hemresa.
Enda nackdelen var att släpet var ganska lågt (eller så var det bara inbillning).
Tyckte det släpet uppförde sig betydligt bättre än den Star Trailer Rubin från -98 (tror jag det är), som vi i ordinarie fall brukar låna.

Menar du låga i takhöjden? Då tror jag det är inbillning, det har 'standardhöjd' på taket för svenska släp, eller strax däröver. Jag tyckte det kändes hur högt som helst efetr mitt lilla Trae från -73, men jag kollade måtten och det var tämligen normalt för svenska släp av 'standarmodell' (dvs inte extra höga, breda etc)
 
Sv: Värmlandsvagnen - mina erfarenheter so far

Okej... hade ju en ganska stor häst också, så det kanske berodde på det.
 
Sv: Värmlandsvagnen - mina erfarenheter so far

Alexandra_W skrev:
Lånevagnen ligger som en padda även efter lilla bilen..

Padda = :bump:

Men du kanske menade en lugn padda? ;)

Kul att det går bra i vilket fall.
 
Sv: Värmlandsvagnen - mina erfarenheter so far

Alexandra_W skrev:
Lånevagnen ligger som en padda även efter lilla bilen..

Menar du då att den hoppar och skuttar eller att den ligger stilla? :angel: :D

Vad bra att det gick så bra med släpen, och att du fick en grön, det är ju dom som är snyggast! :D
 
Sv: Värmlandsvagnen - mina erfarenheter so far

Oxxx skrev:
Vad bra att det gick så bra med släpen, och att du fick en grön, det är ju dom som är snyggast! :D

Jag vet inte jag. Hur många icke solblekta gröna har man sett? Och detta på ganska nya trailers. Skulle köpa vitt, om nu ngn tvingade mej att köpa VV ;)
 
Sv: Värmlandsvagnen - mina erfarenheter so far

Med padda menar jag att den ligger stadigt och stabilt =) Hmm, undrar varf man använder det uttrycket egentligen för en padda kan ju lika gärna hoppa?

De gröna är snyggast NYA ja. De gröna bleker hysteriskt fort och blir läckert mintgröna efter X år. Det här är en 03:a som sagt, men har redan börjat bleka :eek:
 
Sv: Värmlandsvagnen - mina erfarenheter so far

Man kan ju behandla vagnen med olja så håller den sig grön och fin :) Min vagn är en -99 och efter att jag oljat den (en gång per år), lika fin som en ny kärra. Men Man kan kanske inte vänta förlänge för då kan det nog bli knepigt att få den att se fin ut.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp