Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Väskan"

Med 1an och 4an var jag tvungen att stanna kvar över natten. De andra åkte jag hem direkt med. Vi packade väskan med 2 omg kläder till bebisen, myskläder till mig att ha på patienthotellet, på B.B var jag tacksam över att få ha deras kläder att bloda ner.
På D.S patienthotell så finns bindor, byxor till mammorna och blöjor till bebisen. Dessutom så får man en väska med lite reklamsaker i bla en body och blöjor (-04)
Vi packade ner något att läsa (kan bli långtråkigt annars om det drar ut på tiden) en kudde till maken, choklad och dricka samt frukt. Maken fick köpa färdig mat på B.,B.
Kolla med ditt B.B vad som finns att få tag på där.
Och du! Alla kommer inte i sina smala kläder direkt efter förlossningen. Ha med dig ett par joggingbyxor eller så, bindorna är stoooooora i början.
Lycka till! :bump:
 
Sv: "Väskan"

Jag kom till förlossning utan den berömda väskan och
utan MVC-journal. :angel:
Men det jag saknade var kameran!
Den fick min bror komma med, allt annat ordnades på sjukhuset.
Även till sambon som också fick stanna kvar.

Minus, med "bråttombebis"
 
Sv: "Väskan"

Sablar22 skrev:
Ja den berömda väskan som alla talar om, men som ingen avslöjar innehållet på ;)
VAD ska man packa ner egentligen?

Jag fick hur mkt barnkläder som helst i helgen och kan verkligen välja och vraka! Men vad mer än kläder till bebisen ska packas ner?

Alla tips och råd tar jag tacksamt emot.

/Sablar..bara liiiiite nervös!

Du har väl redan fått de tips jag skulle gett. Det enda jag vill lägga till är ett par bra CD-skivor om ditt sjukhus har CD-spelare i rummet du väntar i. Kändes väldigt avslappnande för mig att lyssna på lugn favoritmusik och idag får jag roliga minnen av att höra vissa Duke Ellingtonbitar :D
 
Sv: "Väskan"

Nämen Sablar - hur har du hamnat i detta tillstånd!!! :banana:

Det märks att jag har varit härifrån länge, när jag har missat detta. :D

Mina bästa tips är en kudde och ett par sköna innetofflor eller skor.

Lycka till! :)
 
Sv: "Väskan"

Att packa till sig själv och bebis känns nog rätt självklart - men glöm inte KARLN!

Blir det långdraget kommer han också uppskatta en dusch efteråt, så kallingar, rena strumpor och en t-shirt till honom är ju kanon (och inte tar det mycket plats heller). Tandborste fick han låna min, och det överlevde han, men just underkläder är nog tacksamt om han får sina egna! :idea:
 
Sv: "Väskan"

HUR?? oj oj.. jag vet inte vart jag ska börja, men en kväll så träffade jag en ung man som såg oerhört trevlig ut och som även fick mig att skratta ;)
Näe men jag vet inte.. det bara blev liksom :angel:


Tack för alla tips :bow: :bow:
Idag fick jag papper från BB om vad jag bör ta med mig..
det var rätt så lika som era tips. :)
 
Sv: "Väskan"

Sablar22 skrev:
HUR?? oj oj.. jag vet inte vart jag ska börja, men en kväll så träffade jag en ung man som såg oerhört trevlig ut och som även fick mig att skratta ;)
Näe men jag vet inte.. det bara blev liksom :angel: QUOTE]

Ajdå, jag som gillar att skratta med män! :D
 
Sv: "Väskan"

Ytterkläder till bebisen kanske din karl kan hämta efteråt men om ni planerar att åka hem direkt så ta med det.

Anneli
 
Sv: "Väskan"

Jag hade tänkt hålla mig kvar där så länge som möjligt och bli uppassad :idea:
Nej kanske inte helt sant, men det blir nog som du säger att pappsen får hämta lite grejer eftersom vi märker att det behövs.
Det är ju bara 12 mil ToR :angel:
 
Sv: "Väskan"

Jag håller med alla på det de svarat med vill tillägga en superbra grej. Åk till typ Biltema, mack eller liknande och köp en sån där uppblåsbar nackkudde som man ska ha när man åker bil. Den har du sen med dig lite diskret när du ska ner i matsalen (om det är patienthotell) och äta och SITTER på. Helt suveränt, särskilt om man blivit sydd.

Kostade typ 19:90, var värd sin vikt i guld (väger ju i och för sig inget men...)

Vildvittra
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 166
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 688
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 369
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp