Bukefalos 28 år!

Västtrafik har tänkt förbättra sig

Ferrari

Trådstartare
Från den 18 maj reser husdjur gratis med Västtrafik. En förutsättning är att de inte är giftiga, farliga eller störande för andra resenärer, att de är kopplade eller sitter i bur eller väska och reser med ett barn, ungdom eller vuxen resenär. Vad gäller sällskapshundar får det normalt bara resa en hund per vagn eller fordon, men resenär som reser med två hundar får ta med båda.
Ledarhundar och certifierade signalhundar får alltid resa med.


Vad glad jag blir! Tyckte det var dyrt och omständigt att ha med hundarna innan när de kostade en ungdomsbiljett/hund att ta med dom.

Synd bara att regeln kom nu när jag är hundlös - men i framtiden så :D
 
Sv: Västtrafik har tänkt förbättra sig

Jättebra! Helt otroligt att västtrafik har börjat tänka lite äntligen. Synd bara att de försämrar annat samtidigt, höjer priser och byter till andra kort, tar bort linjer osv.
 
Sv: Västtrafik har tänkt förbättra sig

Oj, har det kostat att åka med katt i väska på Västtrafik? Jag åkte med min katt hela förra året, kanske varannan vecka och jag betalade aldrig för henne...
 
Sv: Västtrafik har tänkt förbättra sig

Vad bra!! Det var på tiden. SL har ju haft gratis för hundar sen alltid.
 
Sv: Västtrafik har tänkt förbättra sig

:eek::eek::eek: är det sant?
JAAAA!!
yay.gif
yay.gif
yay.gif
 
Sv: Västtrafik har tänkt förbättra sig

jag reser både i örebro län, och Gävleborgs län med buss och hundar, har aldrig betalat någonting för det.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 142
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp