Vätskedrivande, hjärtproblem....

martha

Trådstartare
Som en del vet så har jag en gammal tik som har lite övervikt, det är en sch/bc blandning och hon är inne på sitt 14:e år nu...
Visserligen är hon ju inte så snabb längre , men följer gärna med på promenader några km, men blir trött...idag sa en kvinna till mig som har en mellanschnauzer som också är en gammal man( inne på sitt 16:e år) att har dom som "fettbulor" bakom bogbladen så har dom hjärtproblem och har problem med vätskan....och hon tyckte att jag skulle ta tag i detta....

Är det nån som följer den teorin??

Jag ska ringa nån av mina vänner i morgon och försöka få utskrivet nåt åt henne....å andra sidan så vore det ju inte så konstigt om det är det...
 
Sv: Vätskedrivande, hjärtproblem....

Det enda jag kan säga som är lite relaterat är att om man har dåligt njufunktion, dvs att man dricker för lite för att stimulera njurarna så kan man få problem med högt blodtryck. Nu minns jag inte om det är över eller undertrycker som blir högt. Dålig njurfunktion gör ju också så att man samlar på sig vätska.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 387
Senast: Jadzia
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 229
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 248
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
617
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp