Bukefalos 28 år!

Växla mellan 2 och 3 boxar?

C

cafu

Har för mig att det fanns en tråd här för ett tag sedan som handlade om en flexibel stallinredningslösning i form av att man kunde alternera mellan 2 stora boxar och 3 mindre. Kan dock inte hitta denna tråd med hjälp av sökfunktionen. Någon som har erfarenhet av en sådan lösning och kan berätta mer om hur det fungerar (gärna bilder)?

Tanken är att under installningssäsongen kunna växla mellan 3 normalstorlekboxar och 2 större fölboxar. Man har först 2 ston i var sin stor fölningsbox, efter att de har fölat i boxarna och sedan gått ute över sommaren med fölen tar man in dem och låter respektive föl först stå med sin mamma i var sin fölningsbox, när det sedan är dags för avvänjning gör man om till 3 boxar för att ha de 2 stona i var sin mindre (dock minst minimimått) box och fölen i en tredje lika stor box (borde väl funka eftersom föl 5-12 mån kan ha 50% av boxytan för vuxen häst).
 
Sv: Växla mellan 2 och 3 boxar?

Ingen som vet? :confused:

/QUOTE=cafu]Har för mig att det fanns en tråd här för ett tag sedan som handlade om en flexibel stallinredningslösning i form av att man kunde alternera mellan 2 stora boxar och 3 mindre. Kan dock inte hitta denna tråd med hjälp av sökfunktionen. Någon som har erfarenhet av en sådan lösning och kan berätta mer om hur det fungerar (gärna bilder)?

Tanken är att under installningssäsongen kunna växla mellan 3 normalstorlekboxar och 2 större fölboxar. Man har först 2 ston i var sin stor fölningsbox, efter att de har fölat i boxarna och sedan gått ute över sommaren med fölen tar man in dem och låter respektive föl först stå med sin mamma i var sin fölningsbox, när det sedan är dags för avvänjning gör man om till 3 boxar för att ha de 2 stona i var sin mindre (dock minst minimimått) box och fölen i en tredje lika stor box (borde väl funka eftersom föl 5-12 mån kan ha 50% av boxytan för vuxen häst).[/QUOTE]
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 705
Senast: Ajda
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 862
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 821
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp