Växtmjölkmaskin

Tassa

Trådstartare
Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker ni om den i så fall?

Jag köper mycket sojamjölk och det hade varit skönt att slippa släpa hem alla paket varje vecka och det verkar som att man kan göra olika typer av mjölk med dem också. Men då måste man släpa hem sojabönor istället 🤔.

Någon som vill dela med sig av erfarenheter? För och nackdelar?
 
Gör egen havremjölk istället. Behövs inga maskiner.

Du kan köpa svenska havregryn dessutom.

Var kommer din soja ifrån? Inte från Sverige, och knappast från ett sunt jordbruk, utan mer sannolikt från den sämsta sortens industrijordbruk.
 
Gör egen havremjölk istället. Behövs inga maskiner.

Du kan köpa svenska havregryn dessutom.
Helt sant, dock kan egentillverkad havremjölk kännas "mjölig" i konsistensen. I industriellt tillverkad havremjölk tillsätter man enzymer som bryter ner stärkelsen till sockerarter och drycken får då godare smak och konsistens. Kan man leva med "mjöligheten" är det ju dock ett superbra alternativ att göra egen!
 
Att filtrera och hålla på känner jag inte för. Därför undrade jag om någon har erfarenhet av en sån maskin. Man kan ju göra ärtmjölk eller mjölk på svenska bönor om man vill också. Just havremjölk är jag inte så förtjust i.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 841
Senast: SiZo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 894
Senast: Barbabelle
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 425
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp