Vågar jag göra om det?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pampelutten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 675
P

Pampelutten

Har ett sto som fölade i år med vissa besvär. Hon lade sig aldrig ner och fick lov att få "drag hjälp". (Fölungens huvud fick också rättas till lite.) Nu undrar jag om det faktum att hon inte lade sig ner kan tyda på att hon är verksvag eller liknande och om det är något jag bör ta hänsyn till i mina funderingar över att betäcka om henne. Måste tillägga att hon var kaslick sydd och att distriktsvet. vägrade att komma ut och klippa upp. Kan det ha spelat in? (Hon sprack något men inte dramatiskt.) Hon är 16 år i år, fick ett föl för 7 år sedan där allt gick enligt skolboken.
Har blivit lite avskräckt efter alla tragiska historier på Buke. Sänder styrkekramar till alla berörda!

Sv: Vågar jag göra om det?

Kan tyvärr inte svara på dina frågon men vill säga att jag hade ston som inte lagt sig ner, dessa fölningar har alla gått lätt även om det kanske inte är optimalt för fölet att dimpa raken er från den höjden, men det har gått bra det med.

Jag tycker det verkar som det är valnigare med som ston när det får första fölet inte lägger sig ner men vid näste fölning så gör de "som man ska göras".

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där... 2
Svar
28
· Visningar
3 976
Avel Jag behöver lite råd inför kommande betäckningsäsong gällande ett av mina ston. Stoet är 16 år och köptes in för 5 år sedan efter att...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: eigollet
·
Hästhantering Jag har tagit ett sto på foder, Björk, 8 år gammal. Inte gjort något (förutom haft ett föl) fram till hon var 7 år, sen inriden... 2 3
Svar
54
· Visningar
7 581
Senast: Tussilago
·
Hästmänniskan Tänkte se om någon klok människa kan se lösningen på mitt problem för i morgon fortsätter min mardröm jag haft i snart 6 års tid och jag... 20 21 22
Svar
423
· Visningar
71 492
Senast: anglahund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka