Bukefalos 28 år!

Vågar jag??? hjälp snabbt...

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Har hittat en sadel på tyska ebay. Vet inte om jag vågar köpa den.. fattar för det första inte ett ord tyska. står så här:

biete hier ein Reperaturbedürftigen

Kieffer Sattel an.

"Norbert Koof"

Oben müßte er genäht werden c.a. 3,5 cm offen. Ob der Baum ok ist kann ich nicht genau sagen. Ansonsten müßte er gefettet werden und ein bissel gepflegt. Lag ne Weile bei mir im Keller.

Gr. 17,5 oder 18

Soweit mir bekannt: kann man die Kammerweite verstellen.

ebay ich Versand Du, viel Spass beim bieten.

Privatauktion..........
vet någon vad det betyder??

ser ut så här:
e342_1.JPG


Vad tror ni?? ser den för skabbig ut??

Vad tror ni frakten kan kosta från tyskland??

Behöver hjälp snabbt, auktionen går ut lördag kl 13...
 
Sv: Vågar jag??? hjälp snabbt...

den var lite skabbig, ja.
men den ser skön ut och mår nog bra av lite putsning.. Sorbe tror jag kan lite tyska.. Pm:a henne ;)
 
Sv: Vågar jag??? hjälp snabbt...

ja den är ju inte ny precis... har en fin dressyrsadel men behöver en skön hoppsadel också... vi hoppar INTE mycket. blir nog helt ok med lite putsning.... ska pm:a henne och se om hon fattar mer än jag...
 
Sv: Vågar jag??? hjälp snabbt...

Jag har själv haft en sån där sadel och trots att den på bilden såg välanvänd ut så ser ju lädret helt ut.
Sen får du väl nästan räkna med att du behöver ställa om den efter hästen och förmodligen stoppa om.
Nu kan jag i och för sig inte heller ett ord tyska så den kanske är omstoppad och vidden kanske passar din häst.

Hur som. Vad ligger priset på nu?
 
Sv: Vågar jag??? hjälp snabbt...

Lite kan jag förstå iaf.
Att hon inte riktigt kan säga nått om bommen(?) att den behöver putsas/smörjas, och att den legat ett tag i hennes källare.

Det första förstår jag inte riktigt, 3,5cm öppen?

Och att såvitt hon förstår kan man ställa om den.

Men som sagt, det är bara vad jag tror..
 
Sv: Vågar jag??? hjälp snabbt...

Internettolken har lite problem och det blir lite 'knackig' svenska av det.
Men det står att det är reparationsbehov, något måste sys ca 3½ cm, men fattar inte riktigt vad (internettolken säger över måste an bli sydd 3½ cm öppen).

I övrigt så hon kan inte säga om bommen är hel. I övrigt måste sadeln fettas inoch något mer som internettolken inte klarar (bissel ansad). Legat länge i säljarens källare.

Hon tror/har hört att man kan ändra bomvidd på den.
 
Sv: Vågar jag??? hjälp snabbt...

hon vet inte om bommen är ok eller inte
 
Sv: Vågar jag??? hjälp snabbt...

ok kanske inte så kul om bommen inte är hel... men det borde hon väl veta... eller? som jag har fattat det så är det ett hål på 3,5 cm som måste sys. det är vid bom på den men frågan är om den är tillräklingt vid. priset nu ligger på 151 euro + frakt. (som jag inte har en aning om vad kostar)

är fortfarande ett frågetecken:confused:
 
Sv: Vågar jag??? hjälp snabbt...

Hon skriver ordagrant att hon inte kan svara på/inte vet om bommen är hel. Det är inte sålätt att se utifrån, man måste ofta öppna sadeln och vara sadelmakare för att se det.

JAG skulle inte chansa, risken är att du får hem en sadel med trasig bom och då är det ju bara skicka den i soptunnan.
 
Sv: Vågar jag??? hjälp snabbt...

den är trasig och i behov av reparation.

sen kommer den aldrig i världen passa din häst, kieffer är jätteraka och du hade väl en dominus??
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är i kontakt me en tysk hanhunds ägare, och med hjälp av översättninsprogramet får jag mkt hjälp men detta blev för snurrigt, vad...
2
Svar
33
· Visningar
2 702
Senast: Casper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp