VAD står det här?

Casper

Trådstartare
Jag är i kontakt me en tysk hanhunds ägare, och med hjälp av översättninsprogramet får jag mkt hjälp men detta blev för snurrigt, vad står det:
Hallo,sind Sie im schwedischen Landseerklub?Ich brauche dann einmal die Pedigree von der Hündin die gedeckt werden soll.Ich muß beim DLC einen Deckantrag stellen.Mit dem Geld werden wir uns schon einig.Am Decktag nehme ich kein Geld,sondern bis jetzt habe ich immer erst Geld genommen,wenn die Welpen da sind.Ich weis das man überall viel Geld bezahlen muß,aber ich finde das nicht gut.Wenn Sie zum Decken kommen und die Welpen sind dann geboren,bekomme ich zwieschen 80-100 Euro pro Welpe.Ist das ok?Wir haben ein großes Haus und oben eine Wohnung frei.Wenn Sie also zum Decken kommen ,dann brauchen Sie nicht in ein Hotel.Sie können mit der Hündin zusammen in der Wohnung leben.Aaron kommt nicht nach Schweden.

jag fattar att hon frågar om jag är med i landseerklubben samt ber om hennes stamtavla och att hanen inte kommer hit utan jag åker dit (såklart- jag hade inte räknat me annat)
Men vad står det om priset? ja hänger inte me:confused:
 
Sv: VAD står det här?

Jag är för trött för att översätta tydligt och bra, kan göra ett försök i morgon om du inte fått hjälp :)
 
Sv: VAD står det här?

Jag har gjort en slarvig översättning, är trött och tyskan sådär, men hoppas du förstår.

Hej, är ni med i den svenska Lanseerklubben? Jag behöver då stamtavlan av hunden som ska bli parad. Jag behöver ge det till DLC. Med pengarna är vi redan överens. På betäckningsdagen tar jag inte betalt, jag brukar först ta betalt när valparna kommer. Jag vet att man överallt annars måste betala mycket pengar (för betäckningen) men jag tycker inte det är bra. När ni kommer till betäckning och sen när valparna är födda, tar jag mellan 80-100 Euro per valp. Är det ok? Vi har ett stort hus och övervåningen är ledig. När ni kommer för parning behöver ni alltså inte ta in på ett hotel utan kan bo i huset tillsammans med hunden. Aaron kommer inte till Sverige.
 
Sv: VAD står det här?

Jag har gjort en slarvig översättning, är trött och tyskan sådär, men hoppas du förstår.

Hej, är ni med i den svenska Lanseerklubben? Jag behöver då stamtavlan av hunden som ska bli parad. Jag behöver ge det till DLC. Med pengarna är vi redan överens. På betäckningsdagen tar jag inte betalt, jag brukar först ta betalt när valparna kommer. Jag vet att man överallt annars måste betala mycket pengar (för betäckningen) men jag tycker inte det är bra. När ni kommer till betäckning och sen när valparna är födda, tar jag mellan 80-100 Euro per valp. Är det ok? Vi har ett stort hus och övervåningen är ledig. När ni kommer för parning behöver ni alltså inte ta in på ett hotel utan kan bo i huset tillsammans med hunden. Aaron kommer inte till Sverige.

tusen tack för hjälpen!!!! nu fattade jag betydligt mer! med översättningsprogrammet så blev det inte riktigt lika dant,men det kanske har med dialekter o slangord att göra! tack igen:bow:
 
Sv: VAD står det här?

Att det blir 2kr kvar per valp efter att TS sålt dem, dyrt med andra ord.

är du ironisk nu?

Med dagens kurs är 80-100 euro - 790-990 kr per valp vilket jag inte tycker är särskilt dyrt, speciellt inte eftersom TS ju slipper betala parningsavgift.
 
Sv: VAD står det här?

Att det blir 2kr kvar per valp efter att TS sålt dem, dyrt med andra ord.

Öh va :confused:

Euro står en bra bit över kronan, och tar han 80-100 euro per levande valp så lär det bli mer, jag förstår inte hur du fick ut 2 kr heller :o

Vad jag hört tar en bra hane i sverige drygt 1000:- per levande valp, men jag kan ha tokfel här.
 
Sv: VAD står det här?

Måste vara okunnigt folk som inte har en aning om vad en valp kostar idag, nvär blandisar utan vidare säljs för 3-4000.
PL
 
Sv: VAD står det här?

Måste vara okunnigt folk som inte har en aning om vad en valp kostar idag, nvär blandisar utan vidare säljs för 3-4000.
PL

med tanke på hans meriter och att han är fri och linjerna blir helt nya så må jag säga att ca 1000kr per valp e billigt, o sen ingen parningsavgift heller.

fast å andra sidan har man kanske bara två kr kvar per valp i allafall i slutändan då dom äter och kostar en hel del me allt va parningen innebär:grin:
 
Sv: VAD står det här?

Öh va :confused:

Euro står en bra bit över kronan, och tar han 80-100 euro per levande valp så lär det bli mer, jag förstår inte hur du fick ut 2 kr heller :o

Vad jag hört tar en bra hane i sverige drygt 1000:- per levande valp, men jag kan ha tokfel här.

och lite KL

Hihi, de är ju naturligtvis jag som tänker galet. Tänkte att det blev 8000-10 000 kr per valp *NU har hjärnan vaknat* Då var de ju tine så farligt dyrt, nästan bättre faktiskt..för om man bara får en valp att tjäna in sina pengar för betäckningskostnader m.m så behöver man ju bara betala för den valpen :)

*pling pling, nu åker hissen hela vägen upp*
 
Sv: VAD står det här?

Öh va :confused:

Euro står en bra bit över kronan, och tar han 80-100 euro per levande valp så lär det bli mer, jag förstår inte hur du fick ut 2 kr heller :o

Vad jag hört tar en bra hane i sverige drygt 1000:- per levande valp, men jag kan ha tokfel här.

jag betalade till och med 1200kr per valp på min förra kull plus 1500kr i parning.
Vår ras är så liten så jag får betala ett "högt" pris för att få en bra passande hane till min tik.:)
 
Sv: VAD står det här?

*kl*

Var bara noga med att skriva kontrakt på den EXAKTA summan per valp. Skiljer ju en del mellan 80-100 euro ;)

När vi ska para vår tik så har vi avtalat om en tikvalp till hanhundägaren eller 8000 dkk. Alltid bra att veta den exakta summan.
 

Liknande trådar

B
  • Låst
Dressyr Har hittat ett kandar men behöver lite hjälp med översättningen.. Die Kandarre ist aus schwarzem, hochwertigem Leder und auch schwarz...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: briana
·
Dressyr Den tyska tidskriften St Georg är en av de äldsta hästtidskifterna, ungefär som "Hästen" i Sverige. Någon hade skickat in en 53 minuter...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 907
Senast: Pansi
·
Utrustning Har hittat en sadel på tyska ebay. Vet inte om jag vågar köpa den.. fattar för det första inte ett ord tyska. står så här: biete...
Svar
12
· Visningar
1 590
Senast: Centaur
·
L
Utrustning nu har jag varit inne och kikat på grandeur.de igen. på den tyska sidan hittade jag följande text: Das Pad ist beidseitig mit dem...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp