VAD står det här?

Sv: VAD står det här?

*kl*

Var bara noga med att skriva kontrakt på den EXAKTA summan per valp. Skiljer ju en del mellan 80-100 euro ;)

När vi ska para vår tik så har vi avtalat om en tikvalp till hanhundägaren eller 8000 dkk. Alltid bra att veta den exakta summan.

jja då, vi pratar bara löst ännu,ev ville hon ha en valp i stället men såklart skriver vi redida avtal när det e dags:laugh:
 
Sv: VAD står det här?

Jag bjuder dig 1002 kr för en valp! Då tjänar du iallafall in dom där 2 kronorna. Jag kan köpa tre valpar så går du plus med 6 kr! ;)
 
Sv: VAD står det här?

Jag bjuder dig 1002 kr för en valp! Då tjänar du iallafall in dom där 2 kronorna. Jag kan köpa tre valpar så går du plus med 6 kr! ;)

ja va bra!!! ja trodde aldrig ja skulle få så mkt för porslinshunden i fönstret;)
 
Sv: VAD står det här?

Ja det är vad jag hört är ungefärligt pris av dom jag frågat som har hane som är i avel ..
 
Sv: VAD står det här?

Nej jag menade något annat det du tror att jag menade, men eftersom jag räknade fel i mitt huvud så kom min mening inte fram som den skulle. Men positivt att en annan mening ändå framkom!

:D
 
Sv: VAD står det här?

nu kommer en ny text, jag förstår vissa bitar men sen är vissa bitar helt lustigt me programmet, vad står det här då =) =)

kannst Du mir schreiben welche HD hat Deine Hündin hat?Hat sie noch andere Untersuchungen?Die dunklere Hündin gefällt mir sehr gut,ich mag das dunklere.Wann wird die Hündin heiss und ist mit der Impfung alles in Ordnung?Ihr habt da ja andere Gesetze wie wir.
 
Sv: VAD står det här?

nu kommer en ny text, jag förstår vissa bitar men sen är vissa bitar helt lustigt me programmet, vad står det här då =) =)

kannst Du mir schreiben welche HD hat Deine Hündin hat?Hat sie noch andere Untersuchungen?Die dunklere Hündin gefällt mir sehr gut,ich mag das dunklere.Wann wird die Hündin heiss und ist mit der Impfung alles in Ordnung?Ihr habt da ja andere Gesetze wie wir.

"Kan du neddela vilken HD-status din tik har ? Har hon gjort andra undersökningar ? Jag tycker mycket om den mörkare tiken, jag tycker om när de är mörkare. När kommer tiken att löpa och är vaccinationerna i ordning ? Ni har ju andra regler än vi."
 
Sv: VAD står det här?

"Kan du neddela vilken HD-status din tik har ? Har hon gjort andra undersökningar ? Jag tycker mycket om den mörkare tiken, jag tycker om när de är mörkare. När kommer tiken att löpa och är vaccinationerna i ordning ? Ni har ju andra regler än vi."

tack kicki för svaret !!! det kommer snart mer! =)
 
Sv: VAD står det här?

tack kicki för svaret !!! det kommer snart mer! =)

nu kommer mer...

mir gefallen Beide gut.Mit dem Übersetzen ist es sehr schwer oder'?Wie schön wenn alle die gleiche Sprache sprechen würde oder?Ich werde mir die Deckgenehmigung vom DLC,unserem Club für Kullarnas Yum-Yum Yenna schicken lassen.Sie entscheiden dann was Sie machen wollen ist das ok?
 
Sv: VAD står det här?

nu kommer mer...

mir gefallen Beide gut.Mit dem Übersetzen ist es sehr schwer oder'?Wie schön wenn alle die gleiche Sprache sprechen würde oder?Ich werde mir die Deckgenehmigung vom DLC,unserem Club für Kullarnas Yum-Yum Yenna schicken lassen.Sie entscheiden dann was Sie machen wollen ist das ok?

"Jag tycker om båda.Det är inte lätt med översättningen , eller ? Vad det vore bra om alla pratade samma språk. Jag ska skicka ansökan om godkännande av parning till våran klubb DLC för Kullarnas Yum-Yum Yenna.Sedan bestämmer ni vad nu vill göra är det OK ?"

Aveln är hårt styrd av rasklubbarna i Tyskland och i en del klubbar ska parningarna godkännas av avelsrådet. Därför ska hanhundsägaren skicka in en ansökan om detta.
 
Sv: VAD står det här?

"Jag tycker om båda.Det är inte lätt med översättningen , eller ? Vad det vore bra om alla pratade samma språk. Jag ska skicka ansökan om godkännande av parning till våran klubb DLC för Kullarnas Yum-Yum Yenna.Sedan bestämmer ni vad nu vill göra är det OK ?"

Aveln är hårt styrd av rasklubbarna i Tyskland och i en del klubbar ska parningarna godkännas av avelsrådet. Därför ska hanhundsägaren skicka in en ansökan om detta.

du kicki, har du lust att hjälpa mig med en bättre översättning som jag kan skicka till dom? detta e skit svårt! i så fall kan du väl pm:a mig om du kan o har tid/lust.
 

Liknande trådar

B
  • Låst
Dressyr Har hittat ett kandar men behöver lite hjälp med översättningen.. Die Kandarre ist aus schwarzem, hochwertigem Leder und auch schwarz...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: briana
·
Dressyr Den tyska tidskriften St Georg är en av de äldsta hästtidskifterna, ungefär som "Hästen" i Sverige. Någon hade skickat in en 53 minuter...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 908
Senast: Pansi
·
Utrustning Har hittat en sadel på tyska ebay. Vet inte om jag vågar köpa den.. fattar för det första inte ett ord tyska. står så här: biete...
Svar
12
· Visningar
1 590
Senast: Centaur
·
L
Utrustning nu har jag varit inne och kikat på grandeur.de igen. på den tyska sidan hittade jag följande text: Das Pad ist beidseitig mit dem...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp