Vågar man köpa elprylar från Kina?

Rosett

Trådstartare
Har hittat skitbilliga batteridrivna ljusslingor men det är kanske inte svensk standard på dem? Iofs är det väl ingen/låg brandrisk med batteri?
Hur tänker ni?

Sv: Vågar man köpa elprylar från Kina?

Nej jag skulle inte göra det.

Gjorde en mindre trevlig upptäckt här om dagen med min laddare till datorn.

I alla kontakter fanns det jord, på kabeln stod det att det fanns jord.
I kabeln fanns ingen jord = jättedåligt.
S-märkt och CE-märkt.

Skitbillig direkt från Kina.

Den "svenska standarden" är ofta tillverkad i Kina.....
Jag har flera elprylar därifrån och jag har inte haft problem med några av dem, inklusive lampor.

Den "svenska standarden" är ofta tillverkad i Kina.....
Jo men det är nog skillnad på sånt som är tillverkat för europeiska marknaden och sånt man köper själv därifrån.

Hur som helst så har jag köpt/beställt fyra ljusslingor nu :d De är batteridrivna så jag tänkte att det inte är nån brandrisk då...

Jag har också köpt ett gäng på e-bay så svaret får vi om någon månad,när vi vet om min nybyggda "pensionärskuvös" har brunnit ner eller om den lyser vackert.

Jag hade inte tvekat. Har aldrig ens funderat över sånt. Är det sånt man gör när man är vuxen? :o

/Ralli, måste träna.

Det är ju mycket av det vi köper i butiker här som är tillverkat i Kina. Så är det köpt här så ska det hålla svensk standard. Själv har jag en kinesisk moped. Går som ett spjut. Det enda det är problem med är batteriet och det beror på mig för jag glömmer att ladda det. Och det batteriet som sitter i nu är inte original. Ett annat "litet" problem är att ingen firma vill serva den, "för det är så mycket fel på dem". Jag skulle heller inte tveka att köpa annat kinesiskt.

Kina har ju en egen "CE" märkning som antagligen medvetet är gjord för att vara lik den CE märkning vi tänker på.

CE i kinamärkningsfallet står för China Export.

Liknande trådar

R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 262
Senast: Kirre
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 960
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 542
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka