Vaginit på valp

Hon diagnosticerades (felaktigt) med UVI och efter 2 kurer med dålig effekt togs hon till annan veterinär och de konstaterade att det handlar om vaginit. Behandling i tio dagar med salva lokalt, och hon var symptomfri. Nu har det gått nästan en vecka från avslutad behandling och symptomen är tillbaka igen...

Inte min hund så jag har lite dålig koll på detaljerna i symptomen, men kan det vara så "enkelt" att det behövs längre kur? De skulle prata med veterinären igen imorgon.
 
Hon diagnosticerades (felaktigt) med UVI och efter 2 kurer med dålig effekt togs hon till annan veterinär och de konstaterade att det handlar om vaginit. Behandling i tio dagar med salva lokalt, och hon var symptomfri. Nu har det gått nästan en vecka från avslutad behandling och symptomen är tillbaka igen...

Inte min hund så jag har lite dålig koll på detaljerna i symptomen, men kan det vara så "enkelt" att det behövs längre kur? De skulle prata med veterinären igen imorgon.
Vanlig vaginit handlar ofta om lite för lite A-vitamin - främst hos valpar/unghundar (samma sak med snoppdropp hos unga hanar). Därför är Hammarlunds AE-olja superbra :) Ges i 2-veckorskurer.
Antibiotika skulle jag inte ge för vanlig vaginit. Vaginit är ganska vanligt före första löpet.
Symptomen är lite vitaktig flytning.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min valp som nu är 7 månader upplever jag som väldigt åksjuk. Vi har inte åkt så mkt men varje gång så kräks han och dreglar som jag vet...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Ginne
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
359
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 837
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 407
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp