Vagn till Shettis.

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Kockan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 8 691
Sv: Re: Vagn till Shettis.

Den är samma som Globus.

vad är det som är så hemskt med globus egentligen? är det typ dödsdömt att köpa det eller? Jag är helt inne på en globusrockard eller liknande nu när jag ska köpa för jag har verkligen inte råd med en tusenlapp mer!
kommer den att ramla ihop när man är ute och kör, eller? Det låter som så på här på forumet..

vad är det som är så hemskt med globus egentligen? är det typ dödsdömt att köpa det eller? Jag är helt inne på en globusrockard eller liknande nu när jag ska köpa för jag har verkligen inte råd med en tusenlapp mer!
kommer den att ramla ihop när man är ute och kör, eller? Det låter som så på här på forumet..

Ja, det är inte omöjligt! Jag har själv haft en. En bekant till mig böjde skaklarna åt mig - för hand....... :crazy: Tänk då vad en ponny kan ställa till med!

globus rockard är inte godkänd för tävling, den är inte tillräckligt bred (minns det för när jag jobbade på globus så tänkte jag köpa en) jag köpte en "travrockard" från börjes när jag började köra, jag kapade skacklarna som stack fram långt framför skackelremsfästet och sen satte jag på en svängel, jättelätt, har kört maraton med den och sätet är jättehärligt :) den kostar ca 4000 ny.

Sv: Vagn till Shettis.

Jag lånar just nu en shettis av en kompis, och även hennes vagn. Det är en sån byggvagn som man satt skacklar på helt enkelt (ja, enkelt om man är svetskunnig förstås ;)) och den är helt super!!! Lättdragen, det går att åka flera stycken, man kan lasta saker på den osv.
Nu är det ju inget för tävling, om man inte vill köra bruks förstås, men ville ändå tipsa om den.

På bilden ägaren när hon körde över lilla Senna till mig (ca en mil) och min dotter på mitt nordsvenska sto när vi kom henne till mötes.

Lotta

index.php

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 217
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 912
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 162
Senast: Takire
·
Anläggning Jag har börjat fundera på att på sikt försöka göra något som liknar paddock paradise hemma. Mina hästar går på lösdrift och det är bara...
Svar
9
· Visningar
1 532
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur