Bukefalos 28 år!

Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

C

CindyLou

Så var det dax för en ytterliggare buketråd. Denna gången tänkte jag att vi kunde lägga in bilder och filmer när vi rider. Och så är det upp till er andra läsare att kritisera och komentera! Både negativa och positiva saker om bla ryttarens sits,inverkan,handhållning. Hästens gångarter, rörelser, framåtbjudning osv. Ja allt som man ser med kritiska ögon. Kom även gärna med förslag hur man kan förbättra.

Så gott folk,kom igen och våga så som jag!
Lägg ut lite kort info och släng in bilder/filmer!
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Så jag vågar!

Kort info. 5 årig arab. Riden lika mycket som en 3-åring. Jag har varit galopprädd och han är inte mkt galopperad. Men nu har JAG precis börjat att tycka det är roligt och har äntligen börjat träna lite galoppfattningar som vi har en del problem med. Men nu är jag orädd,glädje! Han skjuter upp ryggen extremt mkt vad jag själv upplever det som, så han är inte den lättaste att sitta ner på.

http://www.youtube.com/watch?v=XpjYIwZEXHI
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Tyvärr innehåller filmen musik som gör att den inte får visas i mitt land. Surt. Hade annars gärna tittat.
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Kan inte heller se den av samma skäl, trots att jag är i sverige.
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Intressant!! Kunde inte heller se den via den länken, men jag misstänker att det är samma klipp som ligger på FB och där gick den att se.........även där som youtube klipp!
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Försvinner filmen helt ifrån er eller är det bara musiken som faller bort?
Konstigt,jag kan se den och alla mina andra youtubefilmer går att se med musik tror jag?
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Jamen har du sett den så får du ju komentera;)
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Kan inte heller se den... Ska prova på hemdatorn ikväll efter jobbet, kan vara att det är jobbdatorn som spärrar? Nyfiken, och kanske vågar bjuda på något klipp själv, om ni lovar att vara snälla;)
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Så jag vågar!

Kort info. 5 årig arab. Riden lika mycket som en 3-åring. Jag har varit galopprädd och han är inte mkt galopperad. Men nu har JAG precis börjat att tycka det är roligt och har äntligen börjat träna lite galoppfattningar som vi har en del problem med. Men nu är jag orädd,glädje! Han skjuter upp ryggen extremt mkt vad jag själv upplever det som, så han är inte den lättaste att sitta ner på.

http://www.youtube.com/watch?v=XpjYIwZEXHI

Här kommer filmen igen men nu utan musik. Hoppas ni kan se den.
http://www.youtube.com/watch?v=ih3sYHTePS8
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

försökte lägga in en länk men det blev fel, hinner inte mecka mer just nu
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

jag är ju inte jätteduktig på western eftersom att jag själv rider hoppning/dressyr men min moster och dom håller på med western..
Jag kanske skulle önska lite mera frammåtbjudning av hästen iaf i traven..
Sen en sak jag vill absolut inte vara elak och har haft samma problem själv fast du kanske inte tycker att det är ngt problem va vet jag... men om jag var du skulle jag köpa en riktigt bra sport bh.. jag har en jättebra som heter stay in place =) en vanlig bh under har jag och sen den ovanpå annars får jag jätteont av allt "skumpande"
Annars tyckte jag att det såg trevligt ut... =)
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Min forsta tanke ar att jag vill att du slappnar av i axlarna (ryggont?) och svanken, du ser ganska spand ut.. sen ser jag garna att dina hander kommer upp lite mer (lag-tung hand, lagom hog-latt hand)

Upplever det som om du har lite svart att Sitta sa att saga? Kan komma fran spanningen jag tycker mig se i din svank... eller vantar du pa att hon ska explodera? :)

Du gor i stort sett samma fel som jag... :o annars tycker jag det ser fint ut, bara mer avslappning som jag skulle vilja se...


....sa ska man "put your money where your mouth is", har ingen bra video, men hall till godo med den har sa lange - feel free att dissikera.. forsoker introducera "svensk" galoppfattning.

http://www.youtube.com/watch?v=WL-b-g4Y4u8

Kan redan nu saga att jag Borde ha gett honom mer stod i galoppfattningen och galoppen i sig sjalv - men dar var han inte bara min an och behover funka pa "fladdriga" tyglar... lite annat nu nar husse svurit sig fri fran honom :rofl: vi har gatt tillbaka ner pa transbett (finns video pa oss i klassisk utrustning dar med, men misstankte att det kanske inte passade sa bra i den har traden :angel:)
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

är det inte jobbigt med så djupt underlag?? ser ut som att hästen behöver ta i väldigt mycket för att komma frammåt och då blir det ju aoutomatiskt svårare att få en balanserad galopp...
annars kan jag bara hålla med om att mer stöd i galoppen så att han inte "faller" in så mkt utan bär sig mera själv... jag har ju bara filmer på mig när jag hoppar så det kanske är lite OT.. =)
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

mer sa cowboyfattning = tva tapp med skankeln o valfri galopp... haha.. :) han ar socalled cowboy broke vilket betyder: hoger, Vanster (till viss del neckreining eftersom han varit headinghorse bla) whoa, trav (forsta tva tappen med skanklarna) o sen tva tapp med skanklarna Galopp. Det summons it up.. lol.. O jo visst ar underlaget tungt, det ar en nyligen ateruppvackt ridbana sa vi var tvugna att ga pa djupet for att fa vack alla rotter o skit, den har borjat stabilisera sig ratt bra nu.
Boja, stalla, begynnande samling, flytta olika delar och fatta Ratt galopp ar nyheter for honom. Ungefar som att rida en unghast forutom att han ar ehrm.. 11 bast har jag for mig, kan vara yngre, men jag har for mig han ar 11... Att lyfta upp innerbog ar en Jattenyhet o han ar inte Helt saker pa att han gillar det... hehe

Tillagg: med "svensk" galoppfattning menar jag att jag fattar galopp i forsta hand med mitt backen och att benen mer ar dar for att halla ordning pa hans delar (jag ar en forbaskat LAT ryttare om sanningen ska fram, ju mindre jag behover gora desto battre) Jag vill ha honom dit att jag bara behover "rulla ner" pa ytter sittben, slappa fram inner och Dar vill jag ha galoppen. Vilkt ocksa ar anledningen till att min galoppfattning ar sa enormt overtydlig.
 
Senast ändrad:
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

Vilken rolig idé!
Ska se om jag hittar några filmer att lägga upp
 
Sv: Vågra kritisera! Film/bilder på er själva

fy vad mkt fuskhallande pa yttertygeln bland ryttarna, o laga tunga hander o... nej.. :( kan man inte rida utan att "fuska" har man inget inne pa en pleasurebana o gora.

Vilken av dom ar du? ..vet att jag Borde kanna igen er, men jag gor inte det tyvarr....:)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Med resultaten från Verden och lite annat svammel... :) Dagen i Verden (fredagen med visning vid hand plus löshoppning) vad grymt...
Svar
18
· Visningar
1 356
Senast: Nin
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 795
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp