Vakna till musik?

Ofrivillig bakgrundsmusik?

  • Jag med!

    Röster: 17 60,7%
  • Sök hjälp...

    Röster: 9 32,1%
  • Bara när och vad jag själv vill

    Röster: 2 7,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    28
Senaste veckorna vaknar jag trallande på denna:

Jag har försökt tvätta bort den ur huvudet genom att högt sjunga "far jag kan inte få upp min kokosnöt" innan jag somnar men då blir jag istället speedad och kan inte somna för jag hör den där skitslingan i huvudet hela tiden. Sen vaknar jag med Björn Gustavssons falsettsång i öronen och "I wanna bang, bang ba-a-ng!"

Jag tror jag behöver nån medicin.

Men vad f-n! Kokosnöten sitter ju där så fort jag ens anar att någon tänker på den, alltid.
Och nu blev blev jag ju givetvis nyfiken på det där med låt och Björn Gustavsson O_o
Nu har jag slagsmål i hjärnan där de försöker överrösta varandra. :banghead::banghead::banghead:
 
Men vad f-n! Kokosnöten sitter ju där så fort jag ens anar att någon tänker på den, alltid.
Och nu blev blev jag ju givetvis nyfiken på det där med låt och Björn Gustavsson O_o
Nu har jag slagsmål i hjärnan där de försöker överrösta varandra. :banghead::banghead::banghead:
Äntligen nån som fattar hur jag har det! I AM NOT ALONE! :banana:
 
I övrigt så fungerar min hjärna så med musik att det poppar upp låtar efter det jag ser och hör folk göra och säga.
Om någon knackar till på något av trä sitter genast Knock on wood igång, t.ex.
 
Om vi ändå ger exempel...;)
Här är en annan som kan fastna rätt rejält ibland.
Den var dessutom soundtrack till dataspelet Rollercoaster tycoon, vilket gör att denna låt ofta:angel: leder till:
och det är ju en klassisk bit, va? Den dök upp i en film eller nåt på tv (hmmm.. kan ha varit Poirot, kanske) och jag tänker på dataspelet:banghead:
 
Vad konstigt...alla i tråden har musik i huvudet...
Är detta vanligt?
(Har aldrig hänt mig, däremot lyssnar jag ofta på musik på Spotify)
 
Jag också. Jag brukar kunna bli av med låten genom att lyssna på något annat men om jag börjar bli stressad eller bara fokuserar på någonting ordentligt så visslar jag på mina "grundmelodier" snart igen. Banalt nog bjällerklang eller amerikanska nationalsången.
 
Jag också. Jag brukar kunna bli av med låten genom att lyssna på något annat men om jag börjar bli stressad eller bara fokuserar på någonting ordentligt så visslar jag på mina "grundmelodier" snart igen. Banalt nog bjällerklang eller amerikanska nationalsången.
För ett tag sedan dök ryska nationalsången upp titt som tätt i mitt huvud. Anldedningen? Falkenbergsrevyn använde melodin i ett av sina nummer... :p
 
Imorse när jag vaknade hade Kjell Höglund bosatt sig i min skalle. Där roade han sig med att om och om igen sjunga refrängen till Genesarets sjö. Kul. Jättekul.:rage:
Hellre det än att konstant höra raderna "jag hör hur dom ligger med varandra på våningen ovanför. Hon låter så lycklig, det låter så fint" med samme artist (lyckades jag byta låt i ditt huvud? Det var veeeeerklugeb inte meningen i så fall.. :devil: :D)
 
Hellre det än att konstant höra raderna "jag hör hur dom ligger med varandra på våningen ovanför. Hon låter så lycklig, det låter så fint" med samme artist (lyckades jag byta låt i ditt huvud? Det var veeeeerklugeb inte meningen i så fall.. :devil: :D)

Dags att sätta dig på ignore, ser jag. Snacka om ondskefullt!

Jag som just börjat nynna på Annika Norlin istället(låten där hon sjunger "...jag såg Kjell Höglund, jag önskar jag var han, jag gick dit ensam..." - Är du fortfarande arg, tror jag).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp